• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Va inne i Panerais botique i München och försökte förhandla till mig en bronzo. Ingen chans.

Ville testa 682, men den fanns inte på lager, så de tog fram en 684 , fyfan vad bra 42mms submersiblen sitter.

20170819_111657.jpg
Svinbra, trots guld. En 42mm sub vore kul att prova.

Svinbra, trots guld. En 42mm sub vore kul att prova.
Om man kan se alla de beggade Submersible som ligger ute, kan man få 3 stycken riktigt coola för priset av en ny. Om man tänker att en premiumklocka som de flesta Panerai är så är de gjorda för en livslängd av ca 100 år. De flesta beggade har iofs bara 90 år kvar :). Bara en lördagsreflektion från mig.

Om man kan se alla de beggade Submersible som ligger ute, kan man få 3 stycken riktigt coola för priset av en ny. Om man tänker att en premiumklocka som de flesta Panerai är så är de gjorda för en livslängd av ca 100 år. De flesta beggade har iofs bara 90 år kvar :). Bara en lördagsreflektion från mig.
Så sant så :)

En liten lördagsreflektion från mig gällande Submersible. En fantastisk variant (iaf i tanke) vore en med nedan specs:
- borstat 44mm 1950 case
- mattsvart tavla
- blå subsekund
- bezel i borstat stål/keramik
- inget datum (även om det inte finns några subs utan datum, förutom kronograferna).

Det vore något :)

Tänk om ni hittar varsin Bronco och inte orkar vänta på patineringen, får vi inte följa den utveckling då de kommande 20 åren? För ni tänker väl inte sälja dem om processen går för långsamt? Nu har vi sett fram emot det och jag tror jag vågar säga alla.
Får man tag på klockan är jag rätt säker på att den kommer stanna.. :angel:

Tillbaka
Topp