• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scipio

Patek
2-Faktor
Ouff. Det är jäkligt synd att den här är destro. Första subben som jag fastnat för. Jag har inte hittat om den har någon tvilling. Hoppas det kommer en i framtiden :)

Pam 569.
upload_2017-8-23_14-38-11.png
Tycker du inte om destro? Jag kan tycka att det är ett mervärde, men det kan bero på att jag hellre använder vänster hand. Jag gillar speciellt tavlan.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Fan, letar efter lite straps och kanske framförallt nåt svart, stoppat lite finare. Men alla ställen jag känner till gör ju på beställning. Pallar inte vänta en månad ju. Vill ha nu såklart. Några idéer på var det kan finnas i lager. Gärna nån krona billigare än OEM. Det blir liksom sista anhalten.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Fan, letar efter lite straps och kanske framförallt nåt svart, stoppat lite finare. Men alla ställen jag känner till gör ju på beställning. Pallar inte vänta en månad ju. Vill ha nu såklart. Några idéer på var det kan finnas i lager. Gärna nån krona billigare än OEM. Det blir liksom sista anhalten.
Hirsch?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Fan, letar efter lite straps och kanske framförallt nåt svart, stoppat lite finare. Men alla ställen jag känner till gör ju på beställning. Pallar inte vänta en månad ju. Vill ha nu såklart. Några idéer på var det kan finnas i lager. Gärna nån krona billigare än OEM. Det blir liksom sista anhalten.
Kolla med MJLeather, AWStraps och också maer och fråga hur snabbt de kan leverera. Någon kanske har en lucka?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Kolla med MJLeather, AWStraps och också maer och fråga hur snabbt de kan leverera. Någon kanske har en lucka?
Kanske ska göra det. Av vad jag sett och köpt tidigare här på forumet så är de banden lite mer "grova" vintage inspirerade än jag jag tror jag är ute efter just nu. Men fråga kan man ju alltid som sagt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Kanske ska göra det. Av vad jag sett och köpt tidigare här på forumet så är de banden lite mer "grova" vintage inspirerade än jag jag tror jag är ute efter just nu. Men fråga kan man ju alltid som sagt.
Du kanske ska köpa mitt glansiga i bäver :). Sist jag beställde var det från maer, men det spelar iofs ingen roll. Det jag vill ha fram är bara det att man har en diskussion om hur det ska se ut. Du ska ha ett svart och det är väl bara att säga att det ska gå mer åt dresshållet än vintage eller vad du nu är ute efter. Du kan nog få den stil du vill ha, till en bråkdel av nya oem. Hur tjocka de ska vara blir ju också en issue. Problemet, vad jag förstår, är att de uteslutande vad jag vet jobbar i läder och canvas, men som jag förstod det är det skinn du är ute efter?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan, letar efter lite straps och kanske framförallt nåt svart, stoppat lite finare. Men alla ställen jag känner till gör ju på beställning. Pallar inte vänta en månad ju. Vill ha nu såklart. Några idéer på var det kan finnas i lager. Gärna nån krona billigare än OEM. Det blir liksom sista anhalten.
Jag kan kolla om jag har ngt svar i lådan som jag kan skiljas ifrån. PMar imorrn i så fall..
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Du kanske ska köpa mitt glansiga i bäver :). Sist jag beställde var det från maer, men det spelar iofs ingen roll. Det jag vill ha fram är bara det att man har en diskussion om hur det ska se ut. Du ska ha ett svart och det är väl bara att säga att det ska gå mer åt dresshållet än vintage eller vad du nu är ute efter. Du kan nog få den stil du vill ha, till en bråkdel av nya oem. Hur tjocka de ska vara blir ju också en issue. Problemet, vad jag förstår, är att de uteslutande vad jag vet jobbar i läder och canvas, men som jag förstod det är det skinn du är ute efter?
Ja, är nåt läder jag är ute efter och visst kan man fråga som sagt. Har bara inte sett nåt stoppat, finare läder med små sömmar från nån av våra lädermakare här på forumet tidigare. Var mest ute efter nåt tips på nån onlinebutik som nån annan kanske kände till.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Ja, är nåt läder jag är ute efter och visst kan man fråga som sagt. Har bara inte sett nåt stoppat, finare läder med små sömmar från nån av våra lädermakare här på forumet tidigare. Var mest ute efter nåt tips på nån onlinebutik som nån annan kanske kände till.
Jag skulle kunna se om han som köpte 005an av mig skulle vara villig att släppa ditt gamla svarta?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Fan, letar efter lite straps och kanske framförallt nåt svart, stoppat lite finare. Men alla ställen jag känner till gör ju på beställning. Pallar inte vänta en månad ju. Vill ha nu såklart. Några idéer på var det kan finnas i lager. Gärna nån krona billigare än OEM. Det blir liksom sista anhalten.
Finns det ingen i tråden som kanske har något som inte används så mycket och vill sälja....?:)
Tvåa på den...
 

don.h

Cartier
Ingen som sitter på något sjysst canvasband som det vill sälja vidare? Gärna grönt eller ljusbrunt/beige till en 005(24mm?)
 

Atnot

Omega
2-Faktor
Vad är "nästa steg" efter en pam111? Den uppfyller de krav jag har men klassas väl som base modell? Kraven är sandwich, small second samt display case back. Haft en 005 men saknade smörgås samt att se urverket.
 
Topp