• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min rad 183 kommer ut till salu strax här på KS, slänger ut en blänkare här först :)
FullSizeRender.jpg
Hade jag inte haft 4 pannor för tillfället hade jag varit sugen ... Den där är ovanlig

Låter ju helt sjukt. Vad skulle åtgärdas?

Under en stor service förra året bytes visare och kronbryggan. Nya visare har luminova som skiljer sig från siffrorna på tavlan i mörker - siffrorna är gröna och visare är blå. Det märkte jag på sommaren när luminova lyser bäst. Det märks bara vid 100% "uppladdning". Sedan blir skillnaden nästan osynlig. Kronbryggan var också till en senare model. Fel alltså. Detta tog Panerai 4 månader att "analysera" och acceptera att jag hade rätt. Nu "försöker" de att hitta lösningar.

IMG_1797.JPG

Senast ändrad:
Under en stor service förra året bytes visare och kronbryggan. Nya visare har luminova som skiljer sig från siffrorna på tavlan i mörker - siffrorna är gröna och visare är blå. Det märkte jag på sommaren när luminova lyser bäst. Det märks bara vid 100% "uppladdning". Sedan blir skillnaden nästan osynlig. Kronbryggan var också till en senare model. Fel alltså. Detta tog Panerai 4 månader att "analysera" och acceptera att jag hade rätt. Nu "försöker" de att hitta lösningar.

IMG_1797.JPG
:banghead:
Lumen var ju rätt lätt att upptäcka. Men hur upptäckte du att kronbryggan var fel?

Tillbaka
Topp