• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, jag lämnade min 243 dit. Jag har får mig att det tog 4 veckor, kanske 3 och jag var väldigt nöjd. Nymans kunde inte provtrycka den ner till 1000 m då. Jag har funderat på att skicka ner min 388 dit också om det blir aktuellt. Tänk bara på att du måste vara tydlig med vad du vill ha gjort och inte. I mitt fall fick de absolut inte byta tavla och visare och inte polera den.
Toppen, tack. Lämnade in hos Nymans i fredags och de skickade ner den idag. Räknar med en månads väntetid, men var det endast tre veckor låter det fort. Förutsätter att de inte har något intresse av att byta tavla och visare på denna, och även om de gör det så får det vara så. Din är ju tritiumtavla i så där sitter ju en hel del värde, en helt annan femma. Suger något så in helvete i Paneraitarmen nu.

Någon som har erfarenhet av servicetid hos Richemont i Amsterdam?
Toppen, tack. Lämnade in hos Nymans i fredags och de skickade ner den idag. Räknar med en månads väntetid, men var det endast tre veckor låter det fort. Förutsätter att de inte har något intresse av att byta tavla och visare på denna, och även om de gör det så får det vara så. Din är ju tritiumtavla i så där sitter ju en hel del värde, en helt annan femma. Suger något så in helvete i Paneraitarmen nu.
:arghh::arghh::arghh:
Som stelah säger kan de vara riktigt snabba. Hoppas/tror att omständigheterna i just detta fall gör att Nymans har lite mer att pusha med dessutom, så bör prioriteras..

• Like
Reactions: PJW
Av någon anledning är det praxis att byta ut tritiumtavlor mot superluminova, så vill man inte det måste man säga till. Polering görs också om man inte säger ifrån. Tavelbyte ingår i servicepriset, men visarna frågade de om. De skulle kosta 750 kr. Min tavla och visare är ju helt intakta så det finns ingen anledning att byta. Sen är det så klart roligare att få se eventuell färgförändring. Det ger ju lite liv.

• Like
Reactions: PJW
Av de jag har är the big one bäst.
IMG_6886.JPG
IMG_6888.JPG
ISBN på den?

Tillbaka
Topp