• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MJ24!

Snygg som fasen. Bild på aw strap per när det kommer. Själv sugen på ett sånt framöver.

Grattis!
96ca4f1cb2e90ea0342c8a4ad009d748.jpg

Hälsningar från min 510 med AW canvas, grymt skönt band som rekommenderas.

Ä

Är ju fodrat med läder, så inte så bra skulle jag tro.
Går säkert att få ett med bara canvas, och då borde det funka bra!
Nackdelen är väl att det tar tid för canvasen att torka. Det är 100% bomull och även om det har en slags impregnering suger det nog åt sig vatten ifall man badar med det :)

Jag vill ha ett äkta gummiband till min Radomir pam00388 i sommar. Någon som vet var man får tag i bra färska? Jag tror jag behöver 26 mm men har inte mätt.
26-22 mm är det du behöver. Finns som tillbehör för 47mm Luminor, och den kan du köpa till Rad. Jag knep precis det som låg ute till salu här för några dar sen :D Min 388 är på väg tillbaka från Nymans - kommer bilder snart...

Har faktiskt aldrig kört gummi på Pannan, föredrar helt klar att botanisera bland alla modeller i diverse skinn och läder!
Men så har jag ju aldrig heller åkt på badsemester med Pannan som badklocka, så det kanske ändras efter en semesterresa eller två!:D

Har faktiskt aldrig kört gummi på Pannan, föredrar helt klar att botanisera bland alla modeller i diverse skinn och läder!
Men så har jag ju aldrig heller åkt på badsemester med Pannan som badklocka, så det kanske ändras efter en semesterresa eller två!:D
Panerai är ju perfekt som semesterklocka! Flera läder för att byta med å sen orginalgummi för baden.. Alltså för de som badar med sina klockor.....:)

Panerai är ju perfekt som semesterklocka! Flera läder för att byta med å sen orginalgummi för baden.. Alltså för de som badar med sina klockor.....:)
Jodå, badas med klockorna görs det, men har mest varit Rolex dykare på då (trots max 2-4meter vatten;) ).
Men håller med, en Panna med olika band att byta med är verkligen en bra semesterklocka!:)

Jag njuter mer av att bada och snorkla om jag slipper oroa mig för att någon tar den, invirad i badhanduken på stranden. Någon gång händer det, att någon ser när man tar av den, gömmer den i handduken och går ut i vattnet. Den tål ju att tas med ut i vattnet. Dessutom känns det som en hyllning till Panerai historia. Den är från vatten och hyllas bäst i vatten, med ett äkta gummiband.

Tillbaka
Topp