• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

372 i trädgård...
83C4E3EE-9D5C-4602-BFD2-8C3E0E04030A.jpg

E69144F6-E7B9-4A14-9680-C3AFF51DAF53.jpg

Vart kan man hitta liknande band som JV OEM till Panerai Radiomir (45mm) fast billigare självklart?

Panatime har inget vad jag kan se, Desert Gator i sand verkar vara slut hos damen i Firenze....

ping MKRGG danne10 Compiss MickeG

PMa även om ni sitter på något som kan vara intressant!

Oj, oj! Nu har jag läst hela tråden från start, började igår, med kortare avbrott för vård av sjukt barn. (Hämta Festis, bära till toa, blöta trasa till pannan, läsa Emil, mm).

Tänkte att jag skulle "läsa in mig" på Panerai, eftersom jag tyckte att det var snårigt med alla olika ref. Det tycker jag fortfarande! ;-)

Men har nog iaf identifierat 111:a som en möjlig inkörsport i Panna-träsket. Tack för underhållningen allihopa!

111:an är en bra första-fix... :D

Lycka till!

Ringde precis NymansUr för att surra lite och kolla priser. Fick svar att nuvarande priser gäller dagen ut - sen är det nyaviserade prisnivåer på +5-8% som gäller. Samma sak fick jag veta 30 jan när jag var förbi dom innan förra höjningen. Nästa gång jag kontaktar dom ska jag vara helt inställd på ett köp DEN DAGEN, annars verkar dom höja priset varje gång jag hör av mig. Eller är det deras sales pitch... "köp idag, imorgon höjer vi priset". Bilhandlarnivå isf.

f
Ringde precis NymansUr för att surra lite och kolla priser. Fick svar att nuvarande priser gäller dagen ut - sen är det nyaviserade prisnivåer på +5-8% som gäller. Samma sak fick jag veta 30 jan när jag var förbi dom innan förra höjningen. Nästa gång jag kontaktar dom ska jag vara helt inställd på ett köp DEN DAGEN, annars verkar dom höja priset varje gång jag hör av mig. Eller är det deras sales pitch... "köp idag, imorgon höjer vi priset". Bilhandlarnivå isf.

Du måste sluta ringa Nymans!!! och börja ta ansvar för alla höjningar!!!

Va? Ska dom höja priset igen? Hoppas inte att det stämmer, man kan ju inte höja två gånger på ett år..

Var inne på NK och provade lite JLC och IWC och de berättade att samtliga deras märken skulle höjas vid månadsskiftet. Så det gäller inte bara Panerai.

http://www.paneraiclassicyachtschallenge.com/en/regattas/cowes-panerai-british-classic-week/#/info

Ni kanske har full koll på detta och dessutom ointresserade, men om det nu finns någon därute som råkar gilla både Panerai och segling, vill jag informera om ett bra semestertips. Den 18-25 juli 2015, på ön Isle of Wight, vid staden Cowes i United Kingdom, arrangeras en väldigt speciell seglingstävling som Panerai är huvudsponsor för. Det är, kanske det vackraste som finns av båtar, en tävling för större äldre segelfartyg i trä. Det är nog värt resan bara att få se alla dessa fartyg som doftar tjära och med en mahognyputs man kan spegla sig i. Om dessutom Panerai är där och det är en spännande tävling med massor av dessa båtar samlade på en och samma plats, kanske det lockar någon. Vi kanske ses.

125719475a.jpg

MJ24 Gentle_Giant Khoma

Fick ni med ett extra plexi-glas till era pam 372? Luktade även ranger-strappet (det mörkbruna) parfym? Anledningen till att jag frågar är att jag har hamnat i en liten dispyt med min säljare om vad som ska "ingå från AD" och att jag är skeptisk till att de säljer förparfymerade straps

MJ24 Gentle_Giant Khoma

Fick ni med ett extra plexi-glas till era pam 372? Luktade även ranger-strappet (det mörkbruna) parfym? Anledningen till att jag frågar är att jag har hamnat i en liten dispyt med min säljare om vad som ska "ingå från AD" och att jag är skeptisk till att de säljer förparfymerade straps

Extra plexi med, fanns i en liten ficka på sidan av boxen.
Ingen parfymlukt på något band, bara läder!

Det skall vara ett extra plexi med.
Vad säger säljaren?

Extra plexi med, fanns i en liten ficka på sidan av boxen.
Ingen parfymlukt på något band, bara läder!

Det skall vara ett extra plexi med.
Vad säger säljaren?

"If you look at the strap holes you will see they are unworn without any signs from the buckle. So the straps are 100 % unused. I have the watch from the original owner and he only wore it a couple of times on his own straps and left the original ones in the box. He also assure the watch came as is here. No extra crystal or bezel protector. That is why I wrote it came like when it left the store. I have sold 4 other PAM372 before this and none of them had extra crystal. One of them was brand new and came directly from AD Panerai shop in Italy. This was also without extra crystal."

Korta versionen: han påstår att dom inte kommer med extra plexi. Samt att det händer att tillverkare parfymerar sina band. Men vi snackar ingen klassisk vaniljdoft á la gummistronk utan mer... parfymprovningsnivå av herrparfym :/

"If you look at the strap holes you will see they are unworn without any signs from the buckle. So the straps are 100 % unused. I have the watch from the original owner and he only wore it a couple of times on his own straps and left the original ones in the box. He also assure the watch came as is here. No extra crystal or bezel protector. That is why I wrote it came like when it left the store. I have sold 4 other PAM372 before this and none of them had extra crystal. One of them was brand new and came directly from AD Panerai shop in Italy. This was also without extra crystal."

Korta versionen: han påstår att dom inte kommer med extra plexi. Samt att det händer att tillverkare parfymerar sina band. Men vi snackar ingen klassisk vaniljdoft á la gummistronk utan mer... parfymprovningsnivå av herrparfym :/

Låter inte sant i mina öron...PAM 372 skall vad jag vet alltid komma från tillverkare med extra plexi, det finns till och med ett extratillverkat utrymme i boxen för det.
Finns det utrymmet i din box?
Har aldrig hört om att ett OEM-band från Panerai skall lukta parfym!
Enda bandet som luktar skall vara bandet i gummi som ibland kan lukta vanilj, men herrparfym stämmer inte.
Kan det vara så att den förra ägaren burit bandet ett par dagar och då använt stark herrparfym som satt sig i bandet?

På sidan av innerboxens "inredning".
Är inte hemma och kan kolla boxen och fota förrän på fredag, men hittade den här bilden på nätet som visar plexit samt var det är i boxen.
image.jpg

Var inne på Panerai i Miami och köpte ett nytt orginalband (bilder kommer..) De skulle få in 619 i slutet av månaden. Pris ca $ 10 000. Den klockan kan nog bli en storsäljare. Snodd bild
Radiomir 1940 3 Days Automatic Titanio – 45mm (PAM00619)

Bilagor

• uploadfromtaptalk1430882827755.jpg
    uploadfromtaptalk1430882827755.jpg
    44.8 KB · Visningar: 84
Hmm, sådär ser inte min kudd-grej ut... Märkligt, för alla andra siffror och grejer stämmer :/

Kan det vara så att alla inte levererades med extra plexi, att Panerai kanske slutat med det?
Surfar runt, men hittar knget om det på nätet.
Du kanske kunde kolla med Klarlund i Köpenhamn?

Kan det vara så att alla inte levererades med extra plexi, att Panerai kanske slutat med det?
Surfar runt, men hittar knget om det på nätet.
Du kanske kunde kolla med Klarlund i Köpenhamn?

Panerai ska byta plexiglaset på 372an till safir men tror att det va från 2016 är lite osäker där.
kanske börjar få ont om plexiglas så dom skickar inte med det extra som va med i dom tidigare serierna.
har haft två 372or bägge från 2012 där fanns extra plexi med.

Min 372 är från 2014 och jag har plexit med.

Men dubbelkolla i lådan, trodde inte att det låg där när jag fick klockan, är rätt bra gömd bakom "omslagsduken" längst ner.

Det är väl inte hela världen oavsett den är med eller inte? Kanske ökar begagnatvärdet med ett par hundralappar?

Skumt! Hur såg bandet ut då? Såg det oanvänt ut? Om så är fallet verkar det ju konstigt att man ev känts sig tvingad att använda parfym för att ev dölja ngt tecken på användning.

Jag tror till och med att det är en C-serie. Is that bad :bag:?

Alltså jag har inga stora handleder men 372an ser ju så jävla cool ut.

Som jag förstått det så är det endast A-Serien (och Pre-A) som har tritnium och den brukar ligga på ungefär dubbla priset mot dom andra serierna som har luminova....

Här kan du se hur många är producerade av dom olika serierna, tror A serie är 1997 B serie 1998 osv...001an verkar ha producerats 1997-2001

http://www.paneraisource.com/millesimation.shtml?ordering=refno

Tillbaka
Topp