• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_8301.JPG
IMG_8303.JPG
Våffla idag.

Du har rätt. 150 euro kostade mitt gula karborreband och jag betalade 1600 kr för det. Jag trodde först att du hade fel, men jag hade USD inställt. Taskig växelkurs. Nymans är inte ett bra växlingskontor.

Senast ändrad:
Mycket trevlig den där, ser ut som min gamla - Tror tyvärr att din "sabreringsding" eller vad du kallade den sabbar en del på köpfronten hos folk. Men modellen är ju kanon och sitter ju riktigt bra på dig!

...och min gamla :)
Ja urverket kan ju ta rejäl skada av den typen av aktiviteter. Därav är den nog tyvärr rätt kall. Grymt fin modell annars

Cool bild från Perezcope.

171003-photo-borghese-delapenne-panerai.jpg

Old photos of Decima MAS members wearing Panerai watches are always something very special. Not many photos are known and when completely new pictures surface, it’s all the more exciting. Just recently I came across three fantastic “new” photos and I would like to share them with you.

The photo below is simply amazing. This image captured a conversation between Junio Valerio Borghese and Luigi Durand de la Penne. The guy in the center is Luigi Feltrinelli. Now have a closer look at Borghese’s wrist. Please click the picture to zoom in.

https://perezcope.com/2017/10/02/vintage-panerai-on-the-wrist-of-decima-mas-members/

Den går perfekt, så urverket är inga konstigheter. Däremot så funderar jag på att putsa ”dingen”. Är det Nymans som gör det tror du? Dyrt? Mvh M
"Kan ta rejäl skada" säger inte att din gjort det men risken är nog tillräckligt stor för att många väljer att inte köpa. Det är i vart fall bättre för urverket att inte få en sådan smäll än att då det.

Du får nog ta bort väldigt mkt material om den skadan skall försvinna, om man inte kan lägg i material i skadan.

Tillbaka
Topp