Gamla vs nya bettarini-boetten, dvs tunnare ring och tunnare bakboett framförallt, men även 300m WR vs 100m och skruv vs bandstift.Vad är skillnaden på en 000 och en 1000?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gamla vs nya bettarini-boetten, dvs tunnare ring och tunnare bakboett framförallt, men även 300m WR vs 100m och skruv vs bandstift.Vad är skillnaden på en 000 och en 1000?
Framför allt boetten. Nya 1000 har snap on case back istället för gängat. Lägre profil men sämre vattentäthet som resultat.
Tack för era svar! Jag slutar aldrig förvånas över kunskapsnivån här i Panerai-trådenGamla vs nya bettarini-boetten, dvs tunnare ring och tunnare bakboett framförallt, men även 300m WR vs 100m och skruv vs bandstift.
Grattis Robin - Ska tilläggas att detta är alltså en direkt utökning med en Panerai i min direkta familj också, två ingifta Pannor och snart blir det säkert flerSådärja! Familjen har fått tillökning. Alla mår bra och base logo verkar ha hittat sin plats - dessutom med nyinköpta och stiliga kläder från AW.
Första gången jag faktiskt anar en uns av respekt för den där personenOne of us , one of us!
Hurså? Har inte koll på hans historik mer än att jag brukade se på Pyjamas förrFörsta gången jag faktiskt anar en uns av respekt för den där personen
Bara gillar honom inte, förutom liiite nu tack vare val av klockaHurså? Har inte koll på hans historik mer än att jag brukade se på Pyjamas förr
Vill vi det?One of us , one of us!
Måste missat något... Verkar vara många som stör sig på honom.Vill vi det?
Haha, tack! Familjen växer stadigt.Grattis Robin - Ska tilläggas att detta är alltså en direkt utökning med en Panerai i min direkta familj också, två ingifta Pannor och snart blir det säkert fler
PAM 1312Vilken ref. är det på denna? Alltså "Daruvars" Nya med blå sekundvisare.
Var din Bettarini polerad eller borstad? (Se tidigare diskussion i tråden). 1312 och 312 ser ju lite mindre ut generellt på den punkten, dock är den klart tjockare.Efter en dags användande kan jag konstatera att 1950 caset bärs lättare och mindre på handleden än Bettarini.
Ja, aspekten av att Bettarinin var helpolerad påverkar det visuella. Men det jag menar är upplevd storlek som känsla på handleden. Den ligger inte lika "platt ". Den är lite mer "svävande" och blir då även bekvämare på handleden. Detta är såklart en helt subjektiv upplevelse och delas kanske inte av andra!Var din Bettarini polerad eller borstad? (Se tidigare diskussion i tråden). 1312 och 312 ser ju lite mindre ut generellt på den punkten, dock är den klart tjockare.
Jag har en 359 (typ samma form alltså, fast bara något tjockare) och båda sorter av Bettarinis ... jag tycker nog att de senare ligger närmare handleden med alla former av band, men vissa band gör verkligen att 359:an sitter som en smäck. Andra band gör att man verkligen ser att den svävar på handleden och därmed blir den mer av en morgonstjärna (vapnet alltså).Ja, aspekten av att Bettarinin var helpolerad påverkar det visuella. Men det jag menar är upplevd storlek som känsla på handleden. Den ligger inte lika "platt ". Den är lite mer "svävande" och blir då även bekvämare på handleden. Detta är såklart en helt subjektiv upplevelse och delas kanske inte av andra!
Det håller jag med om att de ligger närmare. Men det gör att handledsrörelser känns mer, känner mer att klockan är där.Jag har en 359 (typ samma form alltså, fast bara något tjockare) och båda sorter av Bettarinis ... jag tycker nog att de senare ligger närmare handleden med alla former av band, men vissa band gör verkligen att 359:an sitter som en smäck. Andra band gör att man verkligen ser att den svävar på handleden och därmed blir den mer av en morgonstjärna (vapnet alltså).
Så jäkla nöjd. Blir ett inlägg i paketöppningstråden i afton. Här kommer en första bild efter att just slitit upp paketet
Stort grattis!Så jäkla nöjd. Blir ett inlägg i paketöppningstråden i afton. Här kommer en första bild efter att just slitit upp paketet
Så jäkla nöjd. Blir ett inlägg i paketöppningstråden i afton. Här kommer en första bild efter att just slitit upp paketet
Grattis! Riktigt bra modell!Så jäkla nöjd. Blir ett inlägg i paketöppningstråden i afton. Här kommer en första bild efter att just slitit upp paketet
He is back!Sådärja! 42 mm sitter bättre på mig
Grattis! Verkar sitta asbraSådärja! 42 mm sitter bättre på mig
Kul att han har Panerai. Men angående hans kläder så håller jag inte med Nymans. Killen verkar ha något komplex som gör att han alltid har tonårstajta kostymer.One of us , one of us!
att det veckar sig nedanför tuttarna är nog för att det är lite väl grov textil i slipsen.Kul att han har Panerai. Men angående hans kläder så håller jag inte med Nymans. Killen verkar ha något komplex som gör att han alltid har tonårstajta kostymer.
Radiomir som dressklocka går från klarhet till klarhet, speciellt i guld.One of us , one of us!