• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

20171006_183507.jpg


Tunn klocka, strax över 10mm med det kuperade glaset inräknat.

.. och ja, det är chips i bakgrunden
 
Jag tänkte flagga för att jag kommer göra mig av med min korta romans, a.k.a. PAM 512, på något vis snart. Det kanske blir ett inbyte på Nymans, eller en försäljning via Kaplans typ. Eller kanske till någon på forumet... Gillar ni @azcii s 620 som han postat massa gånger ovan så är 512 ett mycket bra alternativ. :)
 
Om ni kommer ihåg vår tidigare diskussion om de nya 1312 och 1359 med länk, 722 och 723 har jag för mig att de heter, så matchade inte ändlänkbiten med boetten. Jag tycker denna bilden säger att den gör det. Eller hur?

2B661AC7-9D26-4A05-A3A3-BE13E928C24A.png
Kan så vara. Eller så blir man (ännu en gång?) lurad av vinkeln.
 
Jag tänkte flagga för att jag kommer göra mig av med min korta romans, a.k.a. PAM 512, på något vis snart. Det kanske blir ett inbyte på Nymans, eller en försäljning via Kaplans typ. Eller kanske till någon på forumet... Gillar ni @azcii s 620 som han postat massa gånger ovan så är 512 ett mycket bra alternativ. :)
Varför?
 
Behöver lite tips ! Har ute min 005:a till försäljning men den verkar vara helt iskall på marknaden.
Finns det något jag kan ordna i annonsen ?? Eller är marknaden ovanligt trög nu ?
Tycker jag ligger bra i pris.
Här är annonsen iallafall
https://klocksnack.se/threads/panerai-pam005-nytt-pris-3-10.79561/
Tacksam för svar
Jag ser inget fel med annonsen men jag har upplevt marknaden som lite trögare de senaste månaderna samt att jag är tveksam till om 005 är så het på KS. Upplever det som att andra ref är mer populära här och för de som vill ha en instegsmodell så verkar det var exempelvis 112 som gäller (kan ha helt fel men är den uppfattningen jag har fått)
Men som redan nämnts så prova Blocket. Jag hade själv en 005 som jag sålde förra sommaren och den var nästa helt iskall här på KS men gick väldigt fort på Blocket.
 
  • Like
Reactions: D.B
Den är grymt fin, väldigt schysst känsla, men ... jag använder skjorta så sällan och det finns en annan klocka i horisonten som jag hellre vill ha. Bättre att göra en catch and release före man blivit för fäst.
Så talar en sann missbrukare. Men sjukdomsinsikt är bra.
Vad är det som står på tur? Den vita?
 
Den är grymt fin, väldigt schysst känsla, men ... jag använder skjorta så sällan och det finns en annan klocka i horisonten som jag hellre vill ha. Bättre att göra en catch and release före man blivit för fäst.
Var typ i samma sits.. hade bestämt mig för att sälja antingen 620 eller 736.. ångrade mig och behöll båda. Får spara ihop till nästa klocka istället :)
 
Var typ i samma sits.. hade bestämt mig för att sälja antingen 620 eller 736.. ångrade mig och behöll båda. Får spara ihop till nästa klocka istället :)
Jag tror att om jag faktiskt hade lyckats få fatt på den billiga 655:an jag var ute efter, så hade den varit tillräckligt långt bort i stil från mina andra och därmed hade jag behållt den. 512:an är en väldigt fin Panerai, men det är ganska lätt att redan ha en ganska likadan. :)
 
Jag tror att om jag faktiskt hade lyckats få fatt på den billiga 655:an jag var ute efter, så hade den varit tillräckligt långt bort i stil från mina andra och därmed hade jag behållt den. 512:an är en väldigt fin Panerai, men det är ganska lätt att redan ha en ganska likadan. :)
Ja, du har ju redan några "vardagspannor".. 620 är ju min enda riktigt versatila klocka
 
Ja, du har ju redan några "vardagspannor".. 620 är ju min enda riktigt versatila klocka
Precis. Så jag borde ha en "inversatil" (kul att hitta på ord) ASAP istället. :)

(Unilateral på engelska eller ensidig kan fungera bättre än ovanstående ord. Vi har ju en adekvat inhemsk vokabulär.)
 
  • Like
Reactions: D.B
Tillbaka
Topp