• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Som jag förstått det så är det endast A-Serien (och Pre-A) som har tritnium och den brukar ligga på ungefär dubbla priset mot dom andra serierna som har luminova....

Här kan du se hur många är producerade av dom olika serierna, tror A serie är 1997 B serie 1998 osv...001an verkar ha producerats 1997-2001

http://www.paneraisource.com/millesimation.shtml?ordering=refno

Aha, ok, tack för den infon :)
Är 25k ett ok pris för en C-serie? Endast klocka och ingenting annat.

Donkii det känns som jag sålde min gamla 005:a till dig alldeles för billigt! Nästa gång jag är i Östersund får du bjuda på öl. Många!!! :)

Lite latjo att priserna ändrats så.. Jag köpte 005:an för samma som du betalade. Kan tom tjänat några spänn. Då hade jag ändå ägt den ett par tre år. Jag vet att Denke köpte Panna samtidigt som jag och han fick sin 000:a ÄNNU billigare än det jag betalade..
Är beggade Pannor det nya vintage Rolex?..;-)

Donkii det känns som jag sålde min gamla 005:a till dig alldeles för billigt! Nästa gång jag är i Östersund får du bjuda på öl. Många!!! :)

Lite latjo att priserna ändrats så.. Jag köpte 005:an för samma som du betalade. Kan tom tjänat några spänn. Då hade jag ändå ägt den ett par tre år. Jag vet att Denke köpte Panna samtidigt som jag och han fick sin 000:a ÄNNU billigare än det jag betalade..
Är beggade Pannor det nya vintage Rolex?..;-)

Jag klagar inte :D
Men håller med..Det är kul att äga panerai nu men inte kul att köpa på beg.marknaden. Är verkligen sugen på en 111a men har svårt att motivera prisskillnaden "endast" för sandwich-tavla

Min 372 är från 2014 och jag har plexit med.

Men dubbelkolla i lådan, trodde inte att det låg där när jag fick klockan, är rätt bra gömd bakom "omslagsduken" längst ner.

Det är väl inte hela världen oavsett den är med eller inte? Kanske ökar begagnatvärdet med ett par hundralappar?

Nej, egentligen inte. Men jag betalade lite premium för att slippa klydd och att det skulle vara "som från AD" då tycker jag men kan kräva det också. Om det alltid ska vara med, och inte är det så är ju min innerlåda fel :/

MJ24 tack för tipset, jag ska dra iväg ett mail till Klarlunds

Nej, egentligen inte. Men jag betalade lite premium för att slippa klydd och att det skulle vara "som från AD" då tycker jag men kan kräva det också. Om det alltid ska vara med, och inte är det så är ju min innerlåda fel :/

MJ24 tack för tipset, jag ska dra iväg ett mail till Klarlunds

När går de över till safir istället för plexi? Om det är så att de gör det från och med R-serie och det är en sådan du har fått...?

När går de över till safir istället för plexi? Om det är så att de gör det från och med R-serie och det är en sådan du har fått...?

Min är en O-serie :/ där borde vara ett extra plexi enligt alla källor jag kan hitta :(

Jag drog iväg ett mail till Panerai själva, de borde kunna ge ett slutgiltligt svar.

Jag har fått intrycket att många (grå)handlare förvarar klockor i bankfack och boxar osv i sin lokal. Skulle inte hålla för helt uteslutet att de kanske rört ihop boxar vid leverans? Verkar osannolikt att just din 372a skulle levereras med annan box och annat innehåll.

Trist upplevelse. Hoppas det reder ut sig.

/Micke

Bingoraalf

Jag har fått intrycket att många (grå)handlare förvarar klockor i bankfack och boxar osv i sin lokal. Skulle inte hålla för helt uteslutet att de kanske rört ihop boxar vid leverans? Verkar osannolikt att just din 372a skulle levereras med annan box och annat innehåll.

Trist upplevelse. Hoppas det reder ut sig.

/Micke

Bingoraalf

Jag tror och hoppas det löser sig smidigt. Oavsett så är klockan exakt som jag har önskat så med den är jag nöjd :)

Men någonstans down the line om nu detta inte löser sig så kommer den "felaktiga boxen", även om alla papper är i sin ordning påverka priset en hel del då panerai-tokar även brukar vara fullset-tokar.

Jag tror och hoppas det löser sig smidigt. Oavsett så är klockan exakt som jag har önskat så med den är jag nöjd :)

Men någonstans down the line om nu detta inte löser sig så kommer den "felaktiga boxen", även om alla papper är i sin ordning påverka priset en hel del då panerai-tokar även brukar vara fullset-tokar.

Så är det tyvärr. Du skulle ju kunna be säljaren gå igenom övriga boxar och se om de hittar någon med "fel" inlägg och ett plexi i botten.

Hej alla glada som går och suktar efter en panna men är osäkra på om dom kan bära upp en, här kommer ett par handledsskott på min vita sommardinka.

1ad62f62731718189001b1ef9c76069b.jpg

2caa26e190facb5434607b17003d1163.jpg

Jag är sjukt nöjd med den, behöver inga glasögon för att se hur mycket klockan är (solbrillorna är bara rekvisita för att se cool ut) lumen lyser upp sommarnatten hur lätt som helst så om ni fortfarande tvekar så har ni bevis på att alla kan bära upp en Panerai.
Som extra bonus kan man använda den som sköld på medeltidsveckan.

Hej alla glada som går och suktar efter en panna men är osäkra på om dom kan bära upp en, här kommer ett par handledsskott på min vita sommardinka.

1ad62f62731718189001b1ef9c76069b.jpg

2caa26e190facb5434607b17003d1163.jpg

Jag är sjukt nöjd med den, behöver inga glasögon för att se hur mycket klockan är (solbrillorna är bara rekvisita för att se cool ut) lumen lyser upp sommarnatten hur lätt som helst så om ni fortfarande tvekar så har ni bevis på att alla kan bära upp en Panerai.
Har du ngn snygg strap till mega-pannan? Eller kör du med gummisnodd? :p

Minimalistisk... Diskret... Vad mer kan man önska? Finns den i fullstorlek också? :p

Tillbaka
Topp