• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulkigt? Jag tror inte jag förstår ordet. Det är mjukt som satan, väger inte mycket alls, känns stabilt, sitter som en smäck, är precis lagom. Jag är kort sagt helt lycksalig.
:) Inte ett självklart ordval kanske. Det jag menar är att det kanske skulle kunna kännas stort på handleden eftersom den ju kryper upp hela vägen till caset. Men intressant, då kanske man skulle kolla vidare på ett sånt!
 
:) Inte ett självklart ordval kanske. Det jag menar är att det kanske skulle kunna kännas stort på handleden eftersom den ju kryper upp hela vägen till caset. Men intressant, då kanske man skulle kolla vidare på ett sånt!
Nej, när det kryper hela vägen upp och är liksom integrerat i caset så känns det hela mindre. Det är samma effekt med länk (Omega Speedy och PO är kanske undantag), tycker jag. Det medföljande gummit till Panerai är bra, men RubberB är enastående.

Ta det försiktigt vid beställning. De har inte stöd för alla modeller. Vad har du för något?
 
Nya saker på ingång så jag funderar på att sälja min PAM422.
Tänkte rådfråga expertisen här vad ett skäligt pris vore innan jag lägger ut annonsen och kölhalas i tråden om minst prisvärda klockan på KS :rolleyes:

Vad tycker ni att en 422 uttagen hos europeisk AD i augusti 2016 (har för mig att den är från R-serien) med normalt slitage bör ligga på?

Hittar bara 3 st begagnade 2015-2016 på C24 som kostar 55, 56 respektive 57.
 
  • Like
Reactions: PJW
Nya saker på ingång så jag funderar på att sälja min PAM422.
Tänkte rådfråga expertisen här vad ett skäligt pris vore innan jag lägger ut annonsen och kölhalas i tråden om minst prisvärda klockan på KS :rolleyes:

Vad tycker ni att en 422 uttagen hos europeisk AD i augusti 2016 (har för mig att den är från R-serien) med normalt slitage bör ligga på?

Hittar bara 3 st begagnade 2015-2016 på C24 som kostar 55, 56 respektive 57.
@CLT från 2016 har legat ute ett bra tag för 60, som jag dock tycker känns som ett rimligt pris.
 
Nya saker på ingång så jag funderar på att sälja min PAM422.
Tänkte rådfråga expertisen här vad ett skäligt pris vore innan jag lägger ut annonsen och kölhalas i tråden om minst prisvärda klockan på KS :rolleyes:

Vad tycker ni att en 422 uttagen hos europeisk AD i augusti 2016 (har för mig att den är från R-serien) med normalt slitage bör ligga på?

Hittar bara 3 st begagnade 2015-2016 på C24 som kostar 55, 56 respektive 57.
Hittade 4 st; Schweiz, Hong Kong, Turkiet och USA. Således inte helt relevanta prisjämförelser. 55-57 är för lågt för en så pass ny.
Tycker du ska lägga dig vid åtminstone 61-62.
 
@CLT från 2016 har legat ute ett bra tag för 60, som jag dock tycker känns som ett rimligt pris.
Skulle vilja påstå att 60 är ganska lågt för en så fräsch. Efterfrågan i vår lilla svenska ankdamm är ju dock som den är..

...och därmed får @Torsten lite hjälp på traven vad gäller prissättning. Den för 60k har som sagt trots sin attraktiva prisnivå legat ett ute ett bra tag..
 
Hittade 4 st; Schweiz, Hong Kong, Turkiet och USA. Således inte helt relevanta prisjämförelser. 55-57 är för lågt för en så pass ny. Tycker du ska lägga dig vid åtminstone 61-62.
Tackar!

Jag tog bara med begagnade i min sökning. Tror en av de 4 du fick träff på är oanvänd.
Tänkte inte på vilka länder de såldes ifrån och det har ju självklart betydelse för slutpriset.
 
Nya saker på ingång så jag funderar på att sälja min PAM422.
Tänkte rådfråga expertisen här vad ett skäligt pris vore innan jag lägger ut annonsen och kölhalas i tråden om minst prisvärda klockan på KS :rolleyes:

Vad tycker ni att en 422 uttagen hos europeisk AD i augusti 2016 (har för mig att den är från R-serien) med normalt slitage bör ligga på?

Hittar bara 3 st begagnade 2015-2016 på C24 som kostar 55, 56 respektive 57.

Panerai går ganska trögt på K&S atm.. Jag släppte till slut min nyservade 112a för 34k bara för någon månad sedan , vilket ändå är relativt lågt.

Jag säger prova runt 60-62 och se om någon nappar. Som Palle skrev är din ganska ny, så den borde ligga någon tusenlapp dyrare. Gäller att hitta rätt köpare bara, dvs en person som faktiskt vill ha just en 422.
 
Nej, när det kryper hela vägen upp och är liksom integrerat i caset så känns det hela mindre. Det är samma effekt med länk (Omega Speedy och PO är kanske undantag), tycker jag. Det medföljande gummit till Panerai är bra, men RubberB är enastående.

Ta det försiktigt vid beställning. De har inte stöd för alla modeller. Vad har du för något?
Det är en PAM01000 så borde ju vara en standardmodell. Men bra att kolla förstås. Nära att trycka på köpknappen :)
 
Det är en PAM01000 så borde ju vara en standardmodell. Men bra att kolla förstås. Nära att trycka på köpknappen :)
Köp inte!!!
PAM 1000 är väl bandstift (fjäder) och inte skruv? Då fungerar inte RubberB. Sorry!

Jag hade en 630 (ju) och RubberB försökte göra om ett av sina gummin så att det skulle passa, men det blev lite glapp mellan hornen ovanför 12:an ... syns inte så bra på bild nedan, men så var det. Andra delen av bandet lyckades de med, dock. Men ... ta inte risken.

IMG_9472.jpg IMG_8735.jpg
 
Köp inte!!!
PAM 1000 är väl bandstift (fjäder) och inte skruv? Då fungerar inte RubberB. Sorry!

Jag hade en 630 (ju) och RubberB försökte göra om ett av sina gummin så att det skulle passa, men det blev lite glapp mellan hornen ovanför 12:an ... syns inte så bra på bild nedan, men så var det. Andra delen av bandet lyckades de med, dock. Men ... ta inte risken.

IMG_9472.jpg IMG_8735.jpg
Å fan! Men vad bra att vi kom att snacka om det här, då finns det ju klart bättre straps att lägga dom pengarna på. Stort tack!
 
Tillbaka
Topp