Gört! Köpte min kardborresats på clas ohlson. Funkade fint.Mycket trevligt - funderar på att göra något liknande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gört! Köpte min kardborresats på clas ohlson. Funkade fint.Mycket trevligt - funderar på att göra något liknande
Om ni kommer ihåg vår tidigare diskussion om de nya 1312 och 1359 med länk, 722 och 723 har jag för mig att de heter, så matchade inte ändlänkbiten med boetten. Jag tycker denna bilden säger att den gör det. Eller hur?
Om den blir till salu vad vill du ha för denJag tänkte flagga för att jag kommer göra mig av med min korta romans, a.k.a. PAM 512, på något vis snart. Det kanske blir ett inbyte på Nymans, eller en försäljning via Kaplans typ. Eller kanske till någon på forumet... Gillar ni @azcii s 620 som han postat massa gånger ovan så är 512 ett mycket bra alternativ.
Är det 24 eller 26?Klickar inte med mitt gröna OEM canvas. Någon sugen så dra ett pm. Skönt och snyggt i vilket fall.
Jag tycker det är snyggt, men jag tycker också att det är fel färg när det kommer till de Panerai som har ecru-färger och inte de vanliga vit/mintgröna/gröna. Så, sälj det men inte till mig, för jag kör bara ecru-style.Klickar inte med mitt gröna OEM canvas. Någon sugen så dra ett pm. Skönt och snyggt i vilket fall.
26-22.Är det 24 eller 26?
Vad är ECRU? Jag tror inte jag fattat det ännu, eller frågat tidigare och glömt det...Jag tycker det är snyggt, men jag tycker också att det är fel färg när det kommer till de Panerai som har ecru-färger och inte de vanliga vit/mintgröna/gröna. Så, sälj det men inte till mig, för jag kör bara ecru-style.
Härligt gulfärgad lume, för att ge lite varmare vintage-feel.Vad är ECRU? Jag tror inte jag fattat det ännu, eller frågat tidigare och glömt det...
Supercool!
Aha, och när det kommer till banden, gulnade sömmar?Härligt gulfärgad lume, för att ge lite varmare vintage-feel.
Nja, kan nog met handla om att man kanske inte gillar de klara, rena färgerna med ”ny”-känsla till den typen av tavla.Aha, och när det kommer till banden, gulnade sömmar?
Det finns olika uppfattningar. Det är att index är brun/beige. Det kan också vara tråden i ett armband. Många tycker att det är snyggt. Det är sannolikt färgat så för att det ska se ut att se äldre ut. Personligen tycker jag att den vita eller gröna färgen är den snyggaste, men som sagt, det finns olika uppfattningar. Bilderna här är på en Radiomir 388 som inte är ecru. Den är vitare i index och grönare i lumen. Inget bättre eller sämre, bara olika.Vad är ECRU? Jag tror inte jag fattat det ännu, eller frågat tidigare och glömt det...
Vad är ECRU? Jag tror inte jag fattat det ännu, eller frågat tidigare och glömt det...
Panerais hemsida listar ju en del band med, ecru stitching, och det är där jag sett och fundera på vad det innebar tidigare. Bra att veta.Det finns olika uppfattningar. Det är att index är brun/beige. Det kan också vara tråden i ett armband. Många tycker att det är snyggt. Det är sannolikt färgat så för att det ska se ut att se äldre ut. Personligen tycker jag att den vita eller gröna färgen är den snyggaste, men som sagt, det finns olika uppfattningar. Bilderna här är på en Radiomir 388 som inte är ecru. Den är vitare i index och grönare i lumen. Inget bättre eller sämre, bara olika.
Jag har också sett det, men inte i verkligheten. Jag antar att ecru stitching gifter sig med ecru dial.Panerais hemsida listar ju en del band med, ecru stitching, och det är där jag sett och fundera på vad det innebar tidigare. Bra att veta.
Jag har flera band med ecru-stitching. Det ser micket bra u.Jag har också sett det, men inte i verkligheten. Jag antar att ecru stitching gifter sig med ecru dial.
Bild på det?Jag har flera band med ecru-stitching. Det ser micket bra u.
Bild på det?
Det är ju skitsvårt att få rätt färg när man fotar. Alla de här banden har väldigt nära samma färg på tråden (inkl. strecket på RubberB), men till och med på samma foto så ser de olika ut.
Snyggt! Hur har RubberB känts? Lite sugen, men misstänker att det blir aningens "bulkigt"?
Det är ju skitsvårt att få rätt färg när man fotar. Alla de här banden har väldigt nära samma färg på tråden (inkl. strecket på RubberB), men till och med på samma foto så ser de olika ut.
Bulkigt? Jag tror inte jag förstår ordet. Det är mjukt som satan, väger inte mycket alls, känns stabilt, sitter som en smäck, är precis lagom. Jag är kort sagt helt lycksalig.Snyggt! Hur har RubberB känts? Lite sugen, men misstänker att det blir aningens "bulkigt"?
Vad är det något, det längst till höger? Jag får vibbar till italienare, solen, badbyxor och racerbåt i mahogny från 40-talet.