Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag köper ju helt otippat då för att behålla och njuta av. Vi är inte samma målgrupp.Men icke-oem band verkar vara rätt svala på andrahandsmarknaden. Ett gäng fina OEM´s är ofta bra säljpitch.
Dags för en liten rant, ta inte illa vid dig, Palle.
Ärligt talat så har Corrigia, Wotancraft, Mays-Berlin, Tunx, Toshi m.fl. mycket högre kvalitet än alla de OEM jag provat, Ponte Vecchio undantaget, men Asso definitivt inkluderat (och då har jag just nu 3 stycken olika OEM-asso hemma). Jag tycker alltså generellt att OEM är overrated. Det är Hirsch som gör många av Panerais band va? De vanliga Hirsch jag har och haft är också klart sämre än de ovan nämnda custom-tillverkarna också. Jag har också noterat att det finns folk som handlar av en del andra custom-tillverkare, bland paneristis är väl DiStefano mest känt, och därmed drar slutsatsen att alla custom-tillverkare är samma lika. Inget fel i stort, men man får ofta precis vad man betalar för och ibland lite sämre. Det är roligt med custom-band men de som verkligen blir bra och är sköna, well ...
Det var mina två ören idag.
Beror helt på ref. In-house eller ETA ?Var i helgen inne i Panerais butik i New York och blev lite sugen på en "liten" klocka.
Har dock en fråga om dessa vackra klockor.
Vad är ett normalt serviceintervall?
Har nämligen hittat en begagnad som kan vara intressant men verkar oservad och håller inte tiden perfekt.
Blått gummi hade suttit alldeles perfekt på den!!Behöver lite bandinspo till min 682. Inne lite på blått eller grönt OEM gummi. Vet inte om jag diggar den på läder riktigt.
Det finns inget fel med ETA-verk. Enklare och billigare att serva dessutom. Kanske lite coolare med inhouse.Är det så att man ska söka tills man hittar en klocka med inhouse eller är ett ETA verk lika bra?
512Efterlyser handleds-bilder på 40mm och 42mm, exempelvis 00048 eller 00392. Tack på förhand!
512
682
Båda är 42
Även fast de är 42 sitter de olika...
Vill jag lovaNöjd med 682:a?
392 på 18.5cm
Ligger tre! 392 till salu på köp&sälj.Alla är väldigt fina, men just 392 verkar kunna bli ett potentiellt köp för min del. Den finns ju på Nymans t ex. Men verkar som att få bli att jaga den beg. trots allt. Hur fick du tag på din?
Alla är väldigt fina, men just 392 verkar kunna bli ett potentiellt köp för min del. Den finns ju på Nymans t ex. Men verkar som att få bli att jaga den beg. trots allt. Hur fick du tag på din?
En på 392anEfterlyser handleds-bilder på 40mm och 42mm, exempelvis 00048 eller 00392. Tack på förhand!
Så snygg den är! Vad har du för handleds mått? 17-18ish?En på 392an
392 på 18.5cm
Aa, något sånt! Köp den av mig, snälla, börjar bli desperatSå snygg den är! Vad har du för handleds mått? 17-18ish?
Sänk priset då Min är från 2016 och kostar 45.5k nu. Låg ute en 392 som var servad 2017 och med liknande band för 44k för ett tag sedan. Är det samma? https://klocksnack.se/threads/pam-392-sista-prisjustering-44t.77304/Aa, något sånt! Köp den av mig, snälla, börjar bli desperat