• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Anti-rant. 424 på OEM.

69E4A0A6-5BA2-4D85-9265-A1E666B696B5.jpeg

Dags för en liten rant, ta inte illa vid dig, Palle.

Ärligt talat så har Corrigia, Wotancraft, Mays-Berlin, Tunx, Toshi m.fl. mycket högre kvalitet än alla de OEM jag provat, Ponte Vecchio undantaget, men Asso definitivt inkluderat (och då har jag just nu 3 stycken olika OEM-asso hemma). Jag tycker alltså generellt att OEM är overrated. Det är Hirsch som gör många av Panerais band va? De vanliga Hirsch jag har och haft är också klart sämre än de ovan nämnda custom-tillverkarna också. Jag har också noterat att det finns folk som handlar av en del andra custom-tillverkare, bland paneristis är väl DiStefano mest känt, och därmed drar slutsatsen att alla custom-tillverkare är samma lika. Inget fel i stort, men man får ofta precis vad man betalar för och ibland lite sämre. Det är roligt med custom-band men de som verkligen blir bra och är sköna, well ...

Det var mina två ören idag. :)

WORD!!! ;)

Var i helgen inne i Panerais butik i New York och blev lite sugen på en "liten" klocka.
Har dock en fråga om dessa vackra klockor.
Vad är ett normalt serviceintervall?
Har nämligen hittat en begagnad som kan vara intressant men verkar oservad och håller inte tiden perfekt.

Var i helgen inne i Panerais butik i New York och blev lite sugen på en "liten" klocka.
Har dock en fråga om dessa vackra klockor.
Vad är ett normalt serviceintervall?
Har nämligen hittat en begagnad som kan vara intressant men verkar oservad och håller inte tiden perfekt.
Beror helt på ref. In-house eller ETA ?

Fick snabbt svar från Nymans Ur-
På den ref jag tittar på så är det 4-5 år enligt dem.
Den klocka jag tittar på har passerat dessa år så en service är nog på sin plats.
Tack för snabbt svar. :)

Behöver lite bandinspo till min 682. Inne lite på blått eller grönt OEM gummi. Vet inte om jag diggar den på läder riktigt.

Alla är väldigt fina, men just 392 verkar kunna bli ett potentiellt köp för min del. Den finns ju på Nymans t ex. Men verkar som att få bli att jaga den beg. trots allt. Hur fick du tag på din?

Tycker verkligen den är riktigt grym! Alla andra klockor i lådan får ligga och vila sedan min kom in till samlingen. Bytte till mig min på forumet för ett halvår sedan ungefär :) Finns som sagt flera till salu just nu på K&S, hyfsat nya och någon är nyservad. I och med att flera ligger ute finns det säkert utrymme att göra en bra affär! :)

Tillbaka
Topp