Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Regulator tror jag det kallas. Ökar eller minskar väl spänningen i balansfjädern. För att justera tidhållningen.Redan lite förvirrad
Vad är dendär pilen/mätaren för något?
Edit: eller rättare sagt, vad mäter den?
Tack men det är inget man kan dra några slusatser av? Om den är mot + eller - tänkte jag?Regulator tror jag det kallas. Ökar eller minskar väl spänningen i balansfjädern. För att justera tidhållningen.
Ingen aning faktiskt.Tack men det är inget man kan dra några slusatser av? Om den är mot + eller - tänkte jag?
Nej. Det beror på resten av verket.Tack men det är inget man kan dra några slusatser av? Om den är mot + eller - tänkte jag?
Ja precis, men tänkte typ om den står fullt på + så kanske det är något som inte står rätt till?Nej. Det beror på resten av verket.
Jag tror det är inom variationen liksom. @Ekstrand ?Ja precis, men tänkte typ om den står fullt på + så kanske det är något som inte står rätt till?
Snyggt! Grattis. Vart fångade du den från?Lördagsgodis. Det var helt enkelt dags för en Radiomir och varför inte en med en fantastisk historia?
Från Markus som gav mig ett bra pris.Snyggt! Grattis. Vart fångade du den från?
An offer you couldn’t refuse . Snyggt!!!Från Markus som gav mig ett bra pris.
Grattis! Väldigt trevligt med California dialLördagsgodis. Det var helt enkelt dags för en Radiomir och varför inte en med en fantastisk historia?
Kul att det blev Krons!Från Markus som gav mig ett bra pris.
Stort grattis! Sjuk samling du harLördagsgodis. Det var helt enkelt dags för en Radiomir och varför inte en med en fantastisk historia?
Tack. Du har hängt med på att 630 och 512 inte är kvar, va?Stort grattis! Sjuk samling du har
Vad är line up nu?Tack. Du har hängt med på att 630 och 512 inte är kvar, va?
Sjukt bra!Lördagsgodis. Det var helt enkelt dags för en Radiomir och varför inte en med en fantastisk historia?
Jag ska göra en lokal GTG vid tillfälle.Vad är line up nu?
Självklart spelar ingen roll, 605an, slc-bettarinin och Ferrarin är ju kvar ! Riktigt annorlunda samling, det gillasTack. Du har hängt med på att 630 och 512 inte är kvar, va?
Ja det är väl så när den är svår att få tag på i butik vad jag förstår.
Självklart spelar ingen roll, 605an, slc-bettarinin och Ferrarin är ju kvar ! Riktigt annorlunda samling, det gillas
Kom på att du har den där med siffror också.. glömmer alltid bort ref på den. 35..9?
Vad är line up nu?
Pam 48...eller kanske man skulle säga BAM 48.
Ingen sub. Suck...Fer00019, 359, 416, 424 och 605.
Lördagsgodis. Det var helt enkelt dags för en Radiomir och varför inte en med en fantastisk historia?