Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan vi inte gå ihop oss och höja priserna istället? Skämtosido, har ingen stress att sälja den, tycker bara att det är synd att den får ligga och inte bli använd. Såg inte att du hade sänkt igen förresten Inte samma förövrigt vad jag vet, fick min i ett byte från en annan användare!Sänk priset då Min är från 2016 och kostar 45.5k nu. Låg ute en 392 som var servad 2017 och med liknande band för 44k för ett tag sedan. Är det samma? https://klocksnack.se/threads/pam-392-sista-prisjustering-44t.77304/
Kan vi inte gå ihop oss och höja priserna istället? Skämtosido, har ingen stress att sälja den, tycker bara att det är synd att den får ligga och inte bli använd. Såg inte att du hade sänkt igen förresten Inte samma förövrigt vad jag vet, fick min i ett byte från en annan användare!
Va , är det verkligen en skillnad beroende på Inhouse/ETA? Är det inte ganska lika på alla urverk, att leverantören rekommendera var 5:e år och bäraren servar var 8:e och båda går lika bra? Sen finns kategorin kör så länge det håller. Vilken är rätt?Beror helt på ref. In-house eller ETA ?
Lägg ut den som privatperson på chrono24. Då når du worldwide.Aa, något sånt! Köp den av mig, snälla, börjar bli desperat
LAB-ID servas ju vart 50:e årVa , är det verkligen en skillnad beroende på Inhouse/ETA? Är det inte ganska lika på alla urverk, att leverantören rekommendera var 5:e år och bäraren servar var 8:e och båda går lika bra? Sen finns kategorin kör så länge det håller. Vilken är rätt?
Min med 3001-verket från 2013 garantiservades i feb 2015 hos Panerai, lämnades in för kontroll av fukt i boetten för drygt 1,5 månader sedan och har varit både hos Panerai Service Center i Amsterdam och i fabriken i Nauchatel.LAB-ID servas ju vart 50:e år
Skämt åsido - Såg att jag läst hans fråga fel. Trodde han frågade om pris. My bad. Men nu när vi ändå pratar om det... har på olika forum sett in-house pannor till salu som fått sin första service redan efter 2-3:e år. Det kanske iofs beror på barnsjukdomar i urverken och att dessa numera är åtgärdade. Har samtidigt sett ETA-pannor som inte servats på 10 år och som fortfarande håller tiden.
Helt sjukt alltså... Lider med digMin med 3001-verket från 2013 garantiservades i feb 2015 hos Panerai, lämnades in för kontroll av fukt i boetten för drygt 1,5 månader sedan och har varit både hos Panerai Service Center i Amsterdam och i fabriken i Nauchatel. Fick sjukt konstigt besked igår - de menar prompt på att det inte finns några tecken whatsoever på att det varit fukt i klockan, trots att vi är åtminstone 4 vittnen som såg det (varav två säljare hos Nymans). De har tagit ut verket för att kontrollera och det finns inga skador någonstans, men anser nu att den bör servas. Känns helt sjukt.
Ja, jag fattar nada. Bad de skicka hem den, så vi får väl se.Helt sjukt alltså... Lider med dig
LAB-ID skiljer agnarna från vetet, men alla andra. Man får hålla isär vanlig underhållsservice från barnsjukdomar i vissa verk. Det finns grader i helvetet, men det jag definierar som underhållsservice är när hela verket plockas isär, görs rent och rätt olja på rättställe, från stålborste för att få bort det värsta och sen en klick smör i mitten och på med bakboetten. Jag servade min 243 som har ett ETA-verk och det kostade 5600 kr om jag minns rätt. Nästa år ska min Radiomir 388 med in-house P9000 in. Enligt Nymans prislista räknar jag med samma kostnad. Båda har subsekund och datum så jag tror inte det är någon skillnad i pris på ETA/in-house under förutsättning att ingen dyr del måste bytas ut.LAB-ID servas ju vart 50:e år
Skämt åsido - Såg att jag läst hans fråga fel. Trodde han frågade om pris. My bad. Men nu när vi ändå pratar om det... har på olika forum sett in-house pannor till salu som fått sin första service redan efter 2-3:e år. Det kanske iofs beror på barnsjukdomar i urverken och att dessa numera är åtgärdade. Har samtidigt sett ETA-pannor som inte servats på 10 år och som fortfarande håller tiden.
Fast, om jag nu förstår dig rätt, var det en garantiservice 2015 då man fixade till en specifik sak och nu, snart 5 år efter inköp, anser de att den ska underhållsservas? Det låter, om jag förstår dig rätt, helt naturligt eller är det något jag missar?Min med 3001-verket från 2013 garantiservades i feb 2015 hos Panerai, lämnades in för kontroll av fukt i boetten för drygt 1,5 månader sedan och har varit både hos Panerai Service Center i Amsterdam och i fabriken i Nauchatel.
Fick sjukt konstigt besked igår - de menar prompt på att det inte finns några tecken whatsoever på att det varit fukt i klockan, trots att vi är åtminstone 4 vittnen som såg det (varav två säljare hos Nymans) då det var kondens på insidan av glaset. De har tagit ut verket för att kontrollera och det finns inga skador någonstans, men anser nu att den bör servas. Känns helt sjukt.
Det gjordes sannolikt ingen underhållsservice 2015.Fast, om jag nu förstår dig rätt, var det en garantiservice 2015 då man fixade till en specifik sak och nu, snart 5 år efter inköp, anser de att den ska underhållsservas? Det låter, om jag förstår dig rätt, helt naturligt eller är det något jag missar?
Jadu. Kvittot står på japanska, jag har bara antagit att det gjordes en service i samband med åtgärden. Vet ni mer @Palenkovich @micke_s ?Det gjordes sannolikt ingen underhållsservice 2015.
Nymans kunde se att den har varit servad då - minns inte exakt om det var helservice, bytt urverk , men vet att Tim hittad info om det i deras databas.Jadu. Kvittot står på japanska, jag har bara antagit att det gjordes en service i samband med åtgärden. Vet ni mer @Palenkovich @micke_s ?
30m wr på en dykare känns motsägelsefullt
En av de nya: PAM 728. 42 mm dessutom, kunde inte ha varit bättre i mitt tycke. Någon som blir sugen?
Hade varit bättre med >3atm WR
En av de nya: PAM 728. 42 mm dessutom, kunde inte ha varit bättre i mitt tycke. Någon som blir sugen?
30m wr på en dykare känns motsägelsefullt
Nej
Väldigt fin att titta på och sitter kalas på armen. Det är dock en annan känsla att bära Due. Inget för mig, men jag förstår att det finns köpare..
Ja klockan är ju inte släppt i ett vakuum. Tror dock de lagt sig något för högt prismässigt för att det ska bli en storsäljare.Väldigt fin att titta på och sitter kalas på armen. Det är dock en annan känsla att bära Due. Inget för mig, men jag förstår att det finns köpare..
Ja klockan är ju inte släppt i ett vakuum. Tror dock de lagt sig något för högt prismässigt för att det ska bli en storsäljare.
EUR 8400Vad ligger priset på?
Hur är klockan mot dina förväntningar? Du hausade ju den "lite" innan köpet. Levererar den?Sidan 2 för Paneraitråden? Larv!
Brrronzo..
Helt klart! Dels tycker jag att den rent estetiskt är mycket tilltalande (även om den med sitt säregna utseende och storlek givetvis inte passar i alla lägen), och dels är det helt enkelt en härlig känsla att dra på sig en Bronzo på morgonen.Hur är klockan mot dina förväntningar? Du hausade ju den "lite" innan köpet. Levererar den?
Det är mao en keeper?Helt klart! Dels tycker jag att den rent estetiskt är mycket tilltalande (även om den med sitt säregna utseende och storlek givetvis inte passar i alla lägen), och dels är det helt enkelt en härlig känsla att dra på sig en Bronzo på morgonen.
Absolut, iaf minst det närmaste decennietDet är mao en keeper?
Tar en printscreen på denna post och använder den emot dig om jag behöver.Absolut, iaf minst det närmaste decenniet