Wow, den är grym. Grattis!Godmorgon Paneristas! Efter sålt min 351 för någon månad senare är jag nu tillbaka i tråden igen.. Med en 684..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow, den är grym. Grattis!Godmorgon Paneristas! Efter sålt min 351 för någon månad senare är jag nu tillbaka i tråden igen.. Med en 684..
Jag tror att någon eller några på KS har en (eller haft) för jag är ganska säker på att jag har sett en men kanske blandar ihop det med någon annan. Panerai har med den på sin egen hemsida så låter lite konstigt att de skulle lista en klocka som inte sålts på sju år men vad vet jag. Finns för övrigt väldigt många ute på C24, både oanvända och begagnade så att få tag på en är inget svårt.Är det inte en 048 som @Affe har? Jag tror de sista 40 mm såldes runt 2010. Möjligen är det någon gråhandlare (seriös) som har några lådor med nytt, annars är det nog prutmån på de som ligger på Chrono24. Jag vill själv ha en 40 mm som komplement då det är en bra storlek, på länk då.
SnyggtGodmorgon Paneristas! Efter sålt min 351 för någon månad senare är jag nu tillbaka i tråden igen.. Med en 684..
Mycket bra köp! Köpt hemma i Svedala?Godmorgon Paneristas! Efter sålt min 351 för någon månad senare är jag nu tillbaka i tråden igen.. Med en 684..
Sjukt mäktig! Stort GrattisGodmorgon Paneristas! Efter sålt min 351 för någon månad senare är jag nu tillbaka i tråden igen.. Med en 684..
Med ett sladdrigt måttband från IKEA så är min 388 47 mm lug to lug. Själva höjden på boetten är 43 mm så det är 2 mm luft mellan boett och wirelugsen. Att man säger att en Radiomir är 45 mm är att den är det horisontellt utan krona.Är det någon som har koll på lug-till-lug för en 45 mm Radiomir m wire lugs? Försöker komma fram till hur stort en sådan bärs vs en 42 mm klocka m vanliga luggar. Det nämns ju ibland att wire lugs gör skillnad i hur stort klockan bärs, men hur stor skillnad?
Tack! Det innebär att den faktiskt är 1 mm kortare än en speedmaster, intressant!Med ett sladdrigt måttband från IKEA så är min 388 47 mm lug to lug.
Nu hann du svara innan jag la till ett par meningar till där jag tog fler mått. Nu lärde jag mig något nytt idag. Jag har aldrig mätt så tidigare.Tack! Det innebär att den faktiskt är 1 mm kortare än en speedmaster, intressant!
Intressant! Den är alltså lätt rektangulär och aningen längre i armens riktning än tvärs över armen?Nu hann du svara innan jag la till ett par meningar till där jag tog fler mått. Nu lärde jag mig något nytt idag.
Ja, så är det, men har har ända tills nu trott att den var helt kvadratisk.Intressant! Den är alltså lätt rektangulär och aningen längre i armens riktning tvärs över armen?
Verkar rimligt och innebär att jag antagligen skulle kunna bära en 45 mm Radiomir m wire lugs! Tackar för din Paneraiforskning denna lördag fm!Det är nog förklaringen till att den inte känns så stor att bära.
Tack själv!Verkar rimligt och innebär att jag antagligen skulle kunna bära en 45 mm Radiomir m wire lugs! Tackar för din Paneraiforskning denna lördag fm!
Med ett sladdrigt måttband från IKEA så är min 388 47 mm lug to lug. Själva höjden på boetten är 43 mm så det är 2 mm luft mellan boett och wirelugsen. Att man säger att en Radiomir är 45 mm är att den är det horisontellt utan krona.
Om man mäter på riktigt så är den 50,5mm mellan hornspetsarna, men då bandet sitter närmare så kan man räkna mer som 48mm.Är det någon som har koll på lug-till-lug för en 45 mm Radiomir m wire lugs? Försöker komma fram till hur stort en sådan bärs vs en 42 mm klocka m vanliga luggar. Det nämns ju ibland att wire lugs gör skillnad i hur stort klockan bärs, men hur stor skillnad?
Vilka hornspetsar? Det finns väl bara hornspetsar på 1940-caset eller menar du wirelugsens yttermått? Undrar om det finns olika wirelugs för jag får samma resultat när jag mäter igen.Om man mäter på riktigt så är den 50,5mm mellan hornspetsarna, men då bandet sitter närmare så kan man räkna mer som 48mm.
Vilken ref har du?Vilka hornspetsar? Det finns väl bara hornspetsar på 1940-caset eller menar du wirelugsens yttermått? Undrar om det finns olika wirelugs för jag får samma resultat när jag mäter igen.
Godmorgon Paneristas! Efter sålt min 351 för någon månad senare är jag nu tillbaka i tråden igen.. Med en 684..
Tack!Magisk!!! Grattis!!!
Stört tackWow! Stort grattis!!!
Tack, känns sköt bra!Grattis, Riktigt bra!
Tackar!Sagolikt bra. Grattis!
Den känns grym och Tack!Wow, den är grym. Grattis!
Yes sir, köpt på KRONS..Mycket bra köp! Köpt hemma i Svedala?
Stört tack!Sjukt mäktig! Stort Grattis
Tack, jag har nästan glömt bort hur fin en 388 är när den är nypolerad. Jag böjer mig för det där känns som fakta. IKEAs måttband är nära ungefär men inte exakt.Vilken ref har du?
Förlåt, du skrev 388. Kolla in den här exempelvis. De brukar ha rätt. https://www.bernardwatch.com/Panerai/Radiomir-Black-Seal-3-Days/PAN1126
Och jag menar yttermått.
Men oavsett vilket så sitter de ju bra fint på armen.Tack, jag har nästan glömt bort hur fin en 388 är när den är nypolerad. Jag böjer mig för det där känns som fakta. IKEAs måttband är nära ungefär men inte exakt.
Grattis till en riktig pjäs! Kul också med lite Submersiblefeber.Godmorgon Paneristas! Efter sålt min 351 för någon månad senare är jag nu tillbaka i tråden igen.. Med en 684..