• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Godmorgon Paneristas! Efter sålt min 351 för någon månad senare är jag nu tillbaka i tråden igen.. Med en 684..
20171028_085208.jpg
Grymt!! Otroligt fin den där rackaren!

Mycket nöjd med min 682. Suttit på armen sen den landa

IMG_1942.JPG

Funderar skarpt på en sådan där för att användas som en hård vardagsklocka! Provade den på Watchout och den är riktigt skoj, går ju lite i Royal Oak tankar också och då känns denna som en kul motsats.

Royal Oak och en Panerai känns som en schysst kombo enligt mig.

Tjena!
Har nu efter långt funderande bestämt mig för att skaffa en 372.
Har genom en vän fått erbjudande att byta in min Planet Ocean 43,5 GMT som delbetalning med en av hans "klockvänner".
Ska klämma på den idag, men tror det är en 2012:a i normalt skick.
Jag värderar min PO till runt 35-37k.

Jag är som sagt innan hyfsat färsk på Panerai, men lär mig mycket med hjälp av ett nyfunnet intensivt intresse.
Det jag har lite svårt att greppa är att det verkar vara nästan omöjligt att hitta en äldre modell för under 50k?
Samtidigt kan man i princip hitta en helt ny med safirglaset från gråhandlare eller bara någon månad gammal beggad här på KS för strax under 60.
Lägg då till att man säkerligen kommer behöva serva en av de äldre snart om det inte är gjort.
Då handlar det knappt om någon skillnad alls.. Även om jag inte har något emot använda klockor så är det klart att det lockar att köpa en ny om jag inte ens behöver lägga 10 k mellan..? eller är jag ute å cyklar?

Vad är en rimlig peng mellan dessa klockor? han nämnde runt 15k, tycker väl att det låter hyfsat rimligt även om jag tänker försöka hyvla av några lappar till, då han verkar väldigt sugen på min klocka. :angel:

Tacksam för feedback, och sorry för ett rörigt inlägg :D

Tjena!
Har genom en vän fått erbjudande att byta in min Planet Ocean 43,5 GMT som delbetalning med en av hans "klockvänner".

Jag är som sagt innan hyfsat färsk på Panerai, men lär mig mycket med hjälp av ett nyfunnet intensivt intresse.
Det jag har lite svårt att greppa är att det verkar vara nästan omöjligt att hitta en äldre modell för under 50k?
Samtidigt kan man i princip hitta en helt ny med safirglaset från gråhandlare eller bara någon månad gammal beggad här på KS för strax under 60.
Lägg då till att man säkerligen kommer behöva serva en av de äldre snart om det inte är gjort.
Då handlar det knappt om någon skillnad alls.. Även om jag inte har något emot använda klockor så är det klart att det lockar att köpa en ny om jag inte ens behöver lägga 10 k mellan..? eller är jag ute å cyklar?

Vad är en rimlig peng mellan dessa klockor? han nämnde runt 15k, tycker väl att det låter hyfsat rimligt även om jag tänker försöka hyvla av några lappar till, då han verkar väldigt sugen på min klocka. :angel:

Om det är en gammal klocka så måste du tänka på att en service kostar lite under 10K just. Jag tycker det låter väldigt bra med runt 15K som mellanpengar, men det beror ju som sagt på skick och servicebehov på 2012:an.

Om det är en gammal klocka så måste du tänka på att en service kostar lite under 10K just. Jag tycker det låter väldigt bra med runt 15K som mellanpengar, men det beror ju som sagt på skick och servicebehov på 2012:an.
Ja, lite färska uppgifter på servicekostnader på in-house-verk: fick ett serviceförslag på ett 3001-verk på 9 500 kr från fabriken i Nauchatel, vet ej om det bör vara någon krona billigare för ett 3000-verk som sitter i 372.

359 såld, nu börjar jakten, från vänster 673-685-662! Funderar o funderar!
FF0CFF79-185B-41B8-A992-6B126BB347FC.jpeg
B344BDDF-452D-4899-9268-422A81EA9118.jpeg
CFED77E2-E4AA-4A00-8BAB-557E1EB468EE.jpeg
732EA839-4265-4A90-9D0F-02B8399EF459.jpeg
Alla tre är homeruns från Panerai, kan jag tycka. Hade dock velat se sandwich på 662 och lite, lite mörkare tavla. I övrigt tycker jag nog att de breda guldvisarna på 662 är bättre än pennvisarna på de andra två. Kul att du tittar på tre helt olika boetter! :)

Tjena!

Tips från en 372 ägare och det är ett enkelt tips: Att köpa en 372 med safirglas är katastrof från ett historiskt värde och om du någonsin skall sälja den så kommer ALLTID plexi 372 vara värda mer för samlare. Så jag hade vilken dag som helst tagit en äldre plexi 372 och lagt pengar på en service än spara in och köpa en ny are 372 med safir....

Men det är mina egna resonemang men de bygger på tankar bland Paneristi folket på paneristi forumet... och jag kan VARMT rekommendera plexi som är som ringen i sagan om ringen helt magiskt och jag kallar min 372 för min precioussss ;)

Tips från en 372 ägare och det är ett enkelt tips: Att köpa en 372 med safirglas är katastrof från ett historiskt värde och om du någonsin skall sälja den så kommer ALLTID plexi 372 vara värda mer för samlare. Så jag hade vilken dag som helst tagit en äldre plexi 372 och lagt pengar på en service än spara in och köpa en ny are 372 med safir....

Men det är mina egna resonemang men de bygger på tankar bland Paneristi folket på paneristi forumet... och jag kan VARMT rekommendera plexi som är som ringen i sagan om ringen helt magiskt och jag kallar min 372 för min precioussss ;)
Ja men tack, det är sånt här som är kul att läsa :D Jag anade ju med tanke på prisbilden att det låg något i det! Kommer sluta med att det här bytet går igenom. handlar väl bara om att mellanpengen ska kännas bra.

Tillbaka
Topp