Ok, då är jag på väg till flygplatsen igen efter en fikastund med säljaren som också var panerista. Försöker skriva ihop något snabbt.
Som ni vet jagade jag min Bronzo ett bra tag innan jag till slut fick tag på den. Jag fick den och var supernöjd. Men något störde mig ändå. Den dämpade inte mitt sug efter min riktiga gral. Började i princip direkt att snacka med några "paneristivänner" på Facebook och frågade dessa om de kunde ge några tips på var jag bör vända mig för att få tag på en för ett ok pris. För den kostar ju så jävla mycket på c24. Med deras hjälp fick jag tag på en samlare i Tyskland (ägaren av Kampfschwimmern) som var villig att byta sin klocka, min gral, som han hade två av (en nos och en använd), mot min Bronzo + lite pengar mellan. Självklart erbjöd han det använda exet. Sagt och gjort. Gjorde en banköverföring och åkte ner. Jag tror ni redan förstått vilken klocka det handlar om.
Självklart PAM382 - "originalbronzon". Den behöver ingen närmare presentation. Så nu står jag här med två gröna pannor och har insett att grön är min favoritfärg.
Och juste, jag är fullständigt lyrisk.