• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Varje dag är en Paneraidag
God morgon!
D4A2581E-E735-4328-A286-8F4BFEADEFB5.jpeg
VARFANHARDUSKÄGGET?!

Är sugen på att beställa ett ljust läder till 1312an. Inget "slitet", mer åt kalvläder i typ senapsgult. Någon som har något liknande som ni kan lägga upp bild På? Behöver inspiration!

Ja precis! Snyggt! Har fått för mig att jag vill ha ett i den färgen! Så att den nästan matchar index. Men gärna utan vintage känsla.
Skulle rekommendera dig att kika in @mjleather på instagram. Om du hittar något du gillar, eller oavsett om du gör det eller inte, hör av dig till Micke (@MickeJ) och se om ni kan hitta på något tillsammans. Han är grymt duktig, du har möjlighet att specialbeställa enligt egna preferenser och hans band är riktigt, riktigt prisvärda.

Slänger in en bild på de två band han gjorde till mig för några veckor sedan.
08DE6CF9-0E19-4613-8D28-1325D1460E2F.jpeg

Skulle rekommendera dig att kika in @mjleather på instagram. Om du hittar något du gillar, eller oavsett om du gör det eller inte, hör av dig till Micke (@MickeJ) och se om ni kan hitta på något tillsammans. Han är grymt duktig, du har möjlighet att specialbeställa enligt egna preferenser och hans band är riktigt, riktigt prisvärda.

Slänger in en bild på de två band han gjorde till mig för några veckor sedan.
08DE6CF9-0E19-4613-8D28-1325D1460E2F.jpeg
Har faktiskt beställt från Micke en gång tidigare och är fortfarande sjukt nöjd med det bandet! Så tanken var faktiskt att få lite inspiration och sedan beställa av Micke igen! :D

På min 684 sitter det nya P9010 verket, redan från ca 23:15 lägger sig datumet i läget för att ändras.. Lite senare så ser man antydan till nästa datum och slår sedan helt över vid ca 24.
På min tidigare 351 satt P9000 och då var det aldrig så utan den ändrade datumet direkt kl 24 och aldrig en antydan till datumringens rörelse.

Hoppas ni fattar vad jag menar, men ni som har P9010 ska det vara så?
Mitt P9000 i 388 better sig som ditt P9010, men mitt ETA-verk i 243 better sig som ditt P9000.

Senaste tillskottet till samlingen

IMG_20171107_125918.jpg
IMG_20171107_125913.jpg

Skämtar bara :D
Jävlar, den du..

Detta är sannerligen att svära i kyrkan, men min vän som vet att jag gillar Panerai hade kommit i kontakt med någon som producerade typ pennan-och-svärdet-klockor och frågat om han hade något i paneraiväg, varpå min vän fick en ”Kanpfschwimmer”-homage som han gav till mig. Använder den för att bära in mina straps när 422an är på service, men bara inom hemmets 4 väggar. Luggarna är helt jävla off, som ni kan se.
70BDBD75-D766-46F7-8E03-4FEC052D7489.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp