• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bosphorus Straps levererade tillslut. Riktigt bra kvalitet, finish och känsla!

CA8A2C62-0B8F-4FDD-BCBC-2A50C4F2AF18.jpeg

Hallå kära vänner

Jag sitter på en Pam005 och jag är nu ute efter en ny skönhet. Jag har kikat på några modeller, sitter och funderar på en firenze samt en rose PAM 289. Därutöver vill jag ha en till bas-pam jämte min 005. Radiomir kommer jag inhandla lite längre fram, dock ej nu då jag gärna vill ha en luminor enligt nedanstående parametrar.

Det jag vill ha på min nästa PAM är:
-Större än 42mm
-Sandwich
-Tobacco-tavla
-Gyllene/mässing-visare
-Sekund
-Datum
-Transparent baksida

Kan det goda folket i denna tråd hjälpa mig med en passande modell som har dessa kriterier?

MVH Keane

Hallå kära vänner

Jag sitter på en Pam005 och jag är nu ute efter en ny skönhet. Jag har kikat på några modeller, sitter och funderar på en firenze samt en rose PAM 289. Därutöver vill jag ha en till bas-pam jämte min 005. Radiomir kommer jag inhandla lite längre fram, dock ej nu då jag gärna vill ha en luminor enligt nedanstående parametrar.

Det jag vill ha på min nästa PAM är:
-Större än 42mm
-Sandwich
-Tobacco-tavla
-Gyllene/mässing-visare
-Sekund
-Datum
-Transparent baksida

Kan det goda folket i denna tråd hjälpa mig med en passande modell som har dessa kriterier?

MVH Keane

Jag ska tillägga att jag kikat på 351 och 422 som nästan uppfyller mina krav, dock osäker på titan (lättrepat?) samt så saknas datum på den sistnämnda. 423 med PR är sådär..

Jag ska tillägga att jag kikat på 351 och 422 som nästan uppfyller mina krav, dock osäker på titan (lättrepat?) samt så saknas datum på den sistnämnda. 423 med PR är sådär..
Skulle utan att blinka offra datum och gå på 422; i mitt tycke mer eller mindre den ultimata Pannan. Min lämnade av den enda anledningen i världen som kunde fått den att lämna, för att möjliggöra Bronzons inträde.

IMG_0158.JPG

IMG_5670.JPG

Skulle utan att blinka offra datum och gå på 422; i mitt tycke mer eller mindre den ultimata Pannan. Min lämnade av den enda anledningen i världen som kunde fått den att lämna, för att möjliggöra Bronzons inträde.

IMG_0158.JPG

IMG_5670.JPG

Sjukt vacker, det måste kännas amputerat efter att ha sålt en sådan skönhet. Ja den har jag i tankarna, inte helt 100 än dock.

Stort tack för din input :)

Snyggt! Vad fick du ge för strapet ungefär? Följer Bosphorus och Kostas och de har båda fina straps men läst att Kostas är rätt dyrt.
134 USD för allt skickat och klart (DHL Express). Tyvärr tog tillverkningen inkl frakt cirka 1.5 månad men det var det faktiskt värt med tanke på resultatet. Bra peng och lika bra kvalitet som t ex DiStefano och gänget som nästan ligger på dubbla kostnaden.

På min 684 sitter det nya P9010 verket, redan från ca 23:15 lägger sig datumet i läget för att ändras.. Lite senare så ser man antydan till nästa datum och slår sedan helt över vid ca 24.
På min tidigare 351 satt P9000 och då var det aldrig så utan den ändrade datumet direkt kl 24 och aldrig en antydan till datumringens rörelse.

Hoppas ni fattar vad jag menar, men ni som har P9010 ska det vara så?

På min 684 sitter det nya P9010 verket, redan från ca 23:15 lägger sig datumet i läget för att ändras.. Lite senare så ser man antydan till nästa datum och slår sedan helt över vid ca 24.
På min tidigare 351 satt P9000 och då var det aldrig så utan den ändrade datumet direkt kl 24 och aldrig en antydan till datumringens rörelse.

Nu har jag iofs inte P9010, utan P9001 (en 320), men den börjar bytet runt 23:15 till 23:30 och är helt klar någon gång efter midnatt.

Tror Bronzon beter sig ungefär likadant, P.9010 även där..

Tillbaka
Topp