• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag tycker det. Det är bra klockor och man får bara acceptera att det står 8 days. Det är ju painted dial vilket, när man vant sig och accepterat det, är riktigt snyggt (även om man från början ville ha sandwich). Jakten på sandwich-tavla förstår jag (det är ju ett paneraisignum) men det är inte det som är det viktigaste enligt mig.
Håller helt och hållet med dig. Egentligen är jag inget enormt fan av sandwich i Bettarini-boetten. Med en så modern boettform känns painted/sausage-dial mer rätt.

I en 1950-boett med ecru-lume - där gör sig sandwich riktigt bra, å andra sidan.

Håller helt och hållet med dig. Egentligen är jag inget enormt fan av sandwich i Bettarini-boetten. Med en så modern boettform känns painted/sausage-dial mer rätt.

I en 1950-boett med ecru-lume - där gör sig sandwich riktigt bra, å andra sidan.
Jag håller helt med ovanstående talare och tillägger PAM 390. :)

Gillar också painted/sausage bäst på bettarini. Får Pre-V/Slytech vibbar. Därför jag bestämt mig för att min nästa panna blir en 111/112 med sausage.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJW
Gillar också painted/sausage mest på bettarini. Får Pre-V slytech vibbar. Därför jag bestämt mig för att min nästa panna blir en 111/112 med sausage.
Eller, som @mårt nämnde, 390 :rolleyes:
CB7CB65E-07E6-470C-9239-4F4F68A4B072.jpeg

Sitter den skönt eller blir den liksom klumpig? Skulle du säga att det är värt att köpa en?
Jag är generellt inte förtjust i butterfly, tycker att det blir för mycket metall som exponeras mot huden och att det därmed inte blir så skönt. Därför sålde jag min. Den är inte så klumpig och helt okej, såklart. Det är samma grundtanke/spänne på länkarmbanden. Fast även där får jag lite märken på huden av den på undersidan. När det kommer till dresskänsla så föredrar jag Bader, https://www.christopherward.co.uk/blog/the-bader-buckle/, där man drar bandflärpen på insidan istället.

Jag är generellt inte förtjust i butterfly, tycker att det blir för mycket metall som exponeras mot huden och att det därmed inte blir så skönt. Därför sålde jag min. Den är inte så klumpig och helt okej, såklart. Det är samma grundtanke/spänne på länkarmbanden. Fast även där får jag lite märken på huden av den på undersidan. När det kommer till dresskänsla så föredrar jag Bader, https://www.christopherward.co.uk/blog/the-bader-buckle/, där man drar bandflärpen på insidan istället.
Okej jag vill att den ska sitta slimmad undertill eftersom klockan redan bygger mycket på höjden. Finns det sånt viklås från Panerai?

Fan, såg en herre idag med vad jag bedömde vara en 111 på flatventgummi (vad kallas de som sitter på submersible?) och inser mer och mer att det är en magisk kombination och en perfekt instegspanna. Så fort jag får min Speedmaster såld så blir det till att klippa en sån. Visst kan man köpa ett sånt gummi på Nymans eller Krons för typ 1500-2000?

Hittar inga på Watchrecon. Priserna på Chrono24 är iaf just nu inte så lockande :/
Det är enkelt att lämna bud på chrono24.com om man tycker de ligger för högt. De ligger generellt för högt oavsett märke så vissa är nog glada för ett bud. Du kan inte få mer än ett nej och det kan vara en bra start.

Det är enkelt att lämna bud på chrono24.com om man tycker de ligger för högt. De ligger generellt för högt oavsett märke så vissa är nog glada för ett bud. Du kan inte få mer än ett nej och det kan vara en bra start.
Sjukt, satt faktiskt precis nu och tittade om någon av de europeiska säljarna som har PAM574 erbjuder prisförslag men ingen av dem gör det :(

Fan, såg en herre idag med vad jag bedömde vara en 111 på flatventgummi (vad kallas de som sitter på submersible?) och inser mer och mer att det är en magisk kombination och en perfekt instegspanna. Så fort jag får min Speedmaster såld så blir det till att klippa en sån. Visst kan man köpa ett sånt gummi på Nymans eller Krons för typ 1500-2000?
Jupp, 1600 pix för "Sub-gummit".

Tillbaka
Topp