• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pik mot mig? :D

Tror faktiskt @Sir_Pierre leder, men han räknas inte då han dissat alla våra GTGer :p
Nej, från min sida är det ingen pik mot dig. Du har en grymt fin klocka som jag gärna skulle vilja bära om den fanns i 40 mm :D. Jag såg så tydligt när alla var uppräknade, vem som hade flest. Jag förstod att inte alla skulle hänga med på flestantalvinner-kategorin, så lite nerv i tråden sökte jag nog när jag tänker efter :happyhappy:. Det känns som att vi behöver ett blixtinkallat gtg för att låta det skrivna ordet leda in oss i missuppfattningar. Vad sägs om gemensam frukost i morgon klockan sju?

Senast ändrad:
Nej, från min sida är det ingen pik mot dig. Du har en grymt fin klocka som jag gärna skulle vilja bära om den fanns i 40 mm :D. Jag såg så tydligt när alla var uppräknade, men som hade flest. Jag förstod att inte alla skulle hänga med på flestantalvinner-kategorin, så lite nerv i tråden sökte jag nog när jag tänker efter :happyhappy:. Det känns som att vi behöver ett blixtinkallat gig för att låta det skrivna ordet leda in oss i missuppfattningar. Vad sägs om gemensam frukost i morgon klockan sju?
Hahahaha låter bra

Efter typ noll sug på klockor har 422an bara legat i lådan i typ 3-4 månader. Tog fram den igår, och är nykär igen! HÄÄÄJ!
DAFB39E8-D14C-4BFD-92FC-B76CC8CBC17A.jpeg

Jag avsåg att man får skruva upp kronan före man skruvar upp urverket, är det ok över tid ?
Fungerar det bra med ”bågarna” ?
Hängde de där frågorna ihop? Jag ser dem som två olika.
Jag tycker det är helt okej över tid. Det är klart att det sliter lite och då är det ju bättre att ha ett 8-dagarsverk. :)

Att byta band med wire lugs / bågar? är klart svårare än på andra Panerai.

Finns det någon modell i lineupen som är riktad mot flygare? Flieger-Panerai? :bookworm:
Panerai har ju en djävulsk koppling till dykning, men det har kanske ingen koppling till flygning alls? Tycker dock inte det hindrar andra tillverkare att ha både dykare, dressare, flygare och what-not i sortimentet... Verkar som det är mer regel än undantag att ha fågel, fisk och mittemellan.

Finns det någon modell i lineupen som är riktad mot flygare? Flieger-Panerai? :bookworm:
Panerai har ju en djävulsk koppling till dykning, men det har kanske ingen koppling till flygning alls? Tycker dock inte det hindrar andra tillverkare att ha både dykare, dressare, flygare och what-not i sortimentet... Verkar som det är mer regel än undantag att ha fågel, fisk och mittemellan.
Dykning och segling är det som gäller, om jag minns rätt.

Förr tillverkade Panerai landningssystem för flygplan och helikoptrar. Det är faktiskt detta pilen uppåt på loggan symboliserar (pilen nedåt symboliserar havet och deras dykverktyg). Skulle inte bli förvånad om de släppte en flieger i framtiden.

Senast ändrad:
Håller med... Ville prova 663 men den fanns inte inne. Riktigt sugen på en 47a men jag har inget i lådan att flippa just nu så jag får spara.

De som lockar är: 372, 422, 662 och 663. Får se längre fram!
Samma här, har absolut inte råd med en till klocka på ett bra tag nu. Men är riktigt nöjd med min grönisdubbel just nu, även om det kan vara den minst versatila Paneraidubbeln i världen.

Tillbaka
Topp