• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu tittar jag på Panerais nuvarande utbud. Jag är inte heller en stenhård Paneristi som tycker att fiddys och dylikt är heliga, utan tycker att Panerai's bästa modeller finns trots allt att köpa idag. Och för 300-ish hade jag nog köpt....

PAM422/372
PAM422.png

PAM736
PAM736.png

PAM1305
PAM1305.png

Och en beggad PAM590 som beater.
PAM590.png

Nu tittar jag på Panerais nuvarande utbud. Jag är inte heller en stenhård Paneristi som tycker att fiddys och dylikt är heliga, utan tycker att Panerai's bästa modeller finns trots allt att köpa idag. Och för 300-ish hade jag nog köpt....

PAM422/372
PAM422.png

PAM736
PAM736.png

PAM1305
PAM1305.png

Och en beggad PAM590 som beater.
PAM590.png
Oj jävlar vilka stora bilder jag fick med :oops:

Och tilläggas bör att jag nog inte hade köpt 422 eller 372 nya för den delen, och då är vi ju under 300, billigt ju!

Då är det ju bara till att handla :).

Klockan har dessutom quickchange systemet så det är lätt att byta. Testade som hastigast på läder innan och man byter på nolltid.

Ett minus är att man ”bara” får länken. Inget gummi. Vill man ha en originalrem får man ju pynta upp för viklås eller spänne också.
Jag höll på att säga att det är det enda som känns motbjudande. Jag föredrar en ordentlig bult (skruv utan kona). Det känns mer på riktigt. Jag har en bra skruvmejsel till båda mina och det går så bra så.

Jag höll på att säga att det är det enda som känns motbjudande. Jag föredrar en ordentlig bult (skruv utan kona). Det känns mer på riktigt. Jag har en bra skruvmejsel till båda mina och det går så bra så.

Nu när jag läst på lite med bultar flygandes så kan man ju bara hålla med. Känns ju sådär när klockan blir helt oanvändbar pga av att knappen sticker.

Satt och slötittade lite under frukosten.. Visst ser det ut som att kronskyddet är öppet när de gör trycktesterna?
Fyller kronskyddet någon funktion över huvud taget? :oops:

Satt och slötittade lite under frukosten.. Visst ser det ut som att kronskyddet är öppet när de gör trycktesterna?
Fyller kronskyddet någon funktion över huvud taget? :oops:

De kanske testar vad kronan ska klara utan kronskydd (det där är ju inte så djupt, menar jag) och sen utanför bild vad kronan klarar med kronskydd.

Tillbaka
Topp