• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Samma här, har absolut inte råd med en till klocka på ett bra tag nu. Men är riktigt nöjd med min grönisdubbel just nu, även om det kan vara den minst versatila Paneraidubbeln i världen.

Din dubbel är ju riktigt bra. Kanske den minst versatila duon men en av de roligaste? ;)

Min låda ser ut så just nu, är också riktigt nöjd så det är egentligen ingen stress med nyköp: https://klocksnack.se/threads/hur-ser-din-samling-ut-idag.735/page-118#post-2087549

Håller med... Ville prova 663 men den fanns inte inne. Riktigt sugen på en 47a men jag har inget i lådan att flippa just nu så jag får spara.

De som lockar är: 372, 422, 662 och 663. Får se längre fram!
Så jävla härligt att du är biten for real! Förresten satt 662 och 372 riktigt bra på dig, wristshots ger aldrig rättvisa men med helkroppsbild förstår man bättre. Så kbk :)

Hjälpte inte att flytta längre ifrån @Palenkovich, man hör honom predikera om Panerai ändå. Klart man fastnar då :D

Ärligt talat är 662 aningen för stor men det funkar. Storleksmässigt är 372 bättre.
Spännande att du kände så, det är ju i princip exakt samma boett fast mindre material (avsaknad av kronskydd). Men det är väl också en effekt av en ljusare tavla?

Hjälpte inte att flytta längre ifrån @Palenkovich, man hör honom predikera om Panerai ändå. Klart man fastnar då :D

Ärligt talat är 662 aningen för stor men det funkar. Storleksmässigt är 372 bättre.
Mystiskt det där, hur folk upplever klockor olika. Jag tycker exempelvis att 47mm Radiomir 1940 kan se större ut med tanke på tavlans storlek (typ 736 kontra 372). Men 662 har ju en Luminor 1950 boett utan kronskydd, så borde ju kännas mindre tycker man.

Har endast testat @micke_s 587, minns att jag tyckte den kändes mindre än min 372 då iaf.

Mystiskt det där, hur folk upplever klockor olika. Jag tycker exempelvis att 47mm Radiomir 1940 kan se större ut med tanke på tavlans storlek (typ 736 kontra 372). Men 662 har ju en Luminor 1950 boett utan kronskydd, så borde ju kännas mindre tycker man.

Har endast testat @micke_s 587, minns att jag tyckte den kändes mindre än min 372 då iaf.
Spännande, har inte 736 och 662 samma boett?

Spännande, har inte 736 och 662 samma boett?
image_18.jpeg

Typ här ser man att 690 har en liiite större tavla än 605. 690 har samma boett som 736 (Radiomir 1940). Även det kuperade glaset har annan form.

EDIT: och en annan bild där man ser det lite tydligare

13628466_1081958505213021_338687186_n.jpg

Nej! 736 har radiomir 1940, 662 har luminor 1950 utan kronskydd!

EDIT: Alltså, för att förtydliga. Snackar inte om namnet på klockan nu, utan själva boetten.

image_18.jpeg

Typ här ser man att 690 har en liiite större tavla än 605. 690 har samma boett som 736 (Radiomir 1940). Även det kuperade glaset har annan form.

EDIT: och en annan bild där man ser det lite tydligare

13628466_1081958505213021_338687186_n.jpg
Jäklar vad kul! Dels att lära sig, men också att det med andra ord finns fler boettvarianter i 47mm att välja mellan :D

Jäklar vad kul! Dels att lära sig, men också att det med andra ord finns fler boettvarianter i 47mm att välja mellan :D
Japp, fast nu när jag kollar lite närmare på bilder verkar det som att de har samma boett.. Bara att själva tavlan är lite mindre. Ringen runt tavlan verkar vara lite längre in på 662 bara, och siffrorna längre ut på 690.. Typ se dessa bilder:

Panerai-Radiomir-1940-Blue-Dial-PAM690.jpg

Panerai-Radiomir-1940-3-Days-tropical-PAM662-1.jpg

Jag provade den på Watchout. Det ska finnas en bild på det i den här tråden. Jag gillar den länken.

Då är det ju bara till att handla :).

Klockan har dessutom quickchange systemet så det är lätt att byta. Testade som hastigast på läder innan och man byter på nolltid.

Ett minus är att man ”bara” får länken. Inget gummi. Vill man ha en originalrem får man ju pynta upp för viklås eller spänne också.

Vad sa du sa du? Har den där quick change alltså? Det låter ju helt underbart skönt, det borde samtliga klockor med länk ha.

Så är det, man får det där svarta plastverktyget som delas i 2 delar till. Bara trycka in knapp med en del sen ut med stiftet med andra delen. Gjorde det i eftermiddags bara för att jag kunde :)

Enormt stort plus enligt mig!

87CE9528-1F7D-4E06-BAE0-120F857E8220.jpeg

Så är det, man får det där svarta plastverktyget som delas i 2 delar till. Bara trycka in knapp med en del sen ut med stiftet med andra delen. Gjorde det i eftermiddags bara för att jag kunde :)

Enormt stort plus enligt mig!

87CE9528-1F7D-4E06-BAE0-120F857E8220.jpeg
Enormt stort plus om man frågar typ alla utom @RicVin. Han har dock väldigt bra belägg för sina argument. :(
Jag har en 359 med samma funktion. I like it.

Enormt stort plus om man frågar typ alla utom @RicVin. Han har dock väldigt bra belägg för sina argument. :(
Jag har en 359 med samma funktion. I like it.
Jag inser också fördelarna. Men det är INTE kul att få en av de där små knapparna i pannan vid bandbyte. Kostar både slantar och hjärtesorg då klockan blir borta ett gäng månader. Mina knappar känns helt annorlunda efter bytet. De har nog uppdaterat systemet!!

Tillbaka
Topp