22mm brett band när man har 26 mellan hornen är alltid väldigt Södermalm-hippt.Vilken idé!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
22mm brett band när man har 26 mellan hornen är alltid väldigt Södermalm-hippt.Vilken idé!
22mm brett band när man har 26 mellan hornen är alltid väldigt Södermalm-hippt.
"Two tone". Panerai style! Brons och stål!Vilken idé!
Alltså pannor på länk har inte ens varit på kartan tidigare. Efter dina bilder tänkte jag för mig själv - varför i helvete inte?Trevligt om man kan inspirera tillbaks eftersom man själv fått så jäkla mycket hjälp och inspiration här!
Känns lite extra kul när man har något som inte så många andra lagt vantarna på än men den känslan känner du nog till bättre än mig
Du är bara hypnotiserad. Du vaknar av att någon knäpper med fingret.Alltså pannor på länk har inte ens varit på kartan tidigare. Efter dina bilder tänkte jag för mig själv - varför i helvete inte?
@thewallin vad listar din Panna nu igen?
Alltså pannor på länk har inte ens varit på kartan tidigare. Efter dina bilder tänkte jag för mig själv - varför i helvete inte?
Patinan börjar ta sig! Riktigt snyggt.Skogsgrönt är skönt
Bestämt date med Mike Horn?Skogsgrönt är skönt
Två riktigt bra val. Vad har du för handledsstorlek? Mycket hänger på detta. Jag kör Panerai på heltid nu och det funkar fantastiskt bra.Hej,
Ber i förhand om ursäkt för ev dumma frågor då jag är helt ny på Panerai och egentligen på klockor i stort
Har sneglat en del på Panerai och gillar dem bara mer och mer. Jag har idag en sub 16610 som jag nog ska göra mig av med för att prova något annat. Suben har jag på mig dagligen och den hänger med på i princip allt, från kontoret till skogen och verkstaden. Jag är alltså en OWG och (tyvärr) kommer jag vara det även ett tag framåt.
Några jag har fastnat lite extra för är t.ex. 422 och 510.. Hur passar dessa att ha som enda klocka? Jag vill tro att de går till det mesta nu när jag har läst en del i tråden
Kan tänka mig att lägga nånstans runt 50k, vilka pannor är prisvärda i det spannet och som gärna får vara lätt att flippa vidare?
Tack på förhand!
Hej,
Ber i förhand om ursäkt för ev dumma frågor då jag är helt ny på Panerai och egentligen på klockor i stort
Har sneglat en del på Panerai och gillar dem bara mer och mer. Jag har idag en sub 16610 som jag nog ska göra mig av med för att prova något annat. Suben har jag på mig dagligen och den hänger med på i princip allt, från kontoret till skogen och verkstaden. Jag är alltså en OWG och (tyvärr) kommer jag vara det även ett tag framåt.
Några jag har fastnat lite extra för är t.ex. 422 och 510.. Hur passar dessa att ha som enda klocka? Jag vill tro att de går till det mesta nu när jag har läst en del i tråden
Kan tänka mig att lägga nånstans runt 50k, vilka pannor är prisvärda i det spannet och som gärna får vara lätt att flippa vidare?
Tack på förhand!
Oj här ramlar det in svar snabbt! Tack!Två riktigt bra val. Vad har du för handledsstorlek? Mycket hänger på detta. Jag kör Panerai på heltid nu och det funkar fantastiskt bra.
Skillnaderna mellan 510/422 , förutom priset:
- 44mm vs 47mm. 510 sitter även mycket lägre på handleden.
- 8 dagar vs 3 dagar PR (tänk på att de är manuella, jag älskar att skruva upp mina klockor men det gör inte alla)
- "Rakt" glas vs kuperat glas
- 30atm vs 10atm WR
- Svarta plastvisare vs guldvisare
- Grön lume vs faux patina lume
- Painted tavla vs Sandwich tavla (pre-2015 510 har sandwich)
Utöver det:
422 har PR indikator på baksidan, riktigt trevligt
P3001 i 422 har även "reset second" funktion när du drar ut kronan och även en komplikation där du kan flytta timvisaren oberoende av minutvisaren.
Oj här ramlar det in svar snabbt! Tack!
Mitt handledsmått är drygt 18 cm.
Vad menar man med sandwich tavla?
Samma handledsstorlek som mig då, så jag skulle säga att båda kommer funka bra. 422 kommer sitta stort, men inte för stort. Det är ju en del av stilen - en 422 ska inte se liten ut på din handled. Tvärtom, den ska se stor ut, precis som 6152/1 såg stor ut på marinsoldaternas handleder för drygt 70 år sen, för att kunna uppfylla sitt syfte.Oj här ramlar det in svar snabbt! Tack!
Mitt handledsmått är drygt 18 cm.
Vad menar man med sandwich tavla?
Den är gryyyyym. Gillade vikten när jag provade den. En Panerai ska kännas tungOtroligt vad Panerai lyckats bra med 684an..
Nämnde ju det till dig på någon GTG vi hade ett tag sen - den är så fantastiskt cool den där! Kronan ute = rek. ej vattentät, tryck in kronan med ett enkelt "klick" = 1000m!!! En av de bästa subbarna Panerai någonsin gjort. Inge jävla 3atm här inte...Just nu snöade jag in på tanken att safirglaset på den här är en halv centimeter tjock. Det är ju rätt robust faktiskt.
Jodå, gillar sandwich skarpt när man ser de små skuggorna!!Här är två bilder på skillnaden. Inte kanske solklart men titta på 9:an så ser du nog skillnaden rätt bra.
Sandwich
Målad
Kanon, får ta mig iväg och prova så jag får en känsla över hur de sitterSamma handledsstorlek som mig då, så jag skulle säga att båda kommer funka bra. 422 kommer sitta stort, men inte för stort. Det är ju en del av stilen - en 422 ska inte se liten ut på din handled. Tvärtom, den ska se stor ut, precis som 6152/1 såg stor ut på marinsoldaternas handleder för drygt 70 år sen, för att kunna uppfylla sitt syfte.
510 kommer både kännas och se betydligt mindre ut. Kanske funkar bättre som OWG-klocka då den funkar till allt. Men jag personligen tycker att 422 är en roligare och mysigare klocka.
Jag har mest duschat och diskat med den, men det är skönt att veta att det finns kapacitet för ytterligare 997 meter när man snorklar på 3 meters djup. Jag gjorde det i somras och jag kände mig trygg. Jo, den är förbannat bra. Tror den klarar en sautering och att spika upp tavlor på väggarna med, men jag har inte provat något av det nämnda än.Nämnde ju det till dig på någon GTG vi hade ett tag sen - den är så fantastiskt cool den där! Kronan ute = rek. ej vattentät, tryck in kronan med ett enkelt "klick" = 1000m!!! En av de bästa subbarna Panerai någonsin gjort. Inge jävla 3atm här inte...