• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Wow, bra smak ser jag, har haft min i 3 veckor!
Grattis !
E17456B0-1908-4EBA-8E54-008E793A57DE.jpeg
Tack!
Kändes klockren på armen och nåt helt annat än min 116613LN som jag hade sen tidigare

Hej!
Börjar bli sugen på en Panerai och undrar om ni kan rekommendera någon instegsmodell? Har inte koll på alla referenser.
Gärna en modell som är relativt lättflippad om jag och klockan inte matchar, trodde aldrig jag ens skulle överväga Panerai men nu sitter man här...

Hej!
Börjar bli sugen på en Panerai och undrar om ni kan rekommendera någon instegsmodell? Har inte koll på alla referenser.
Gärna en modell som är relativt lättflippad om jag och klockan inte matchar, trodde aldrig jag ens skulle överväga Panerai men nu sitter man här...
PAM1000 eller PAM560 säger jag, om du ska köpa en ny. Välkommen in i matchen.

Hej!
Välkommen! Överväg också 005, 631 och 632 om det är den klassiska Luminor-boetten du är intresserad av.

Det där med mest själ har delvis blivit en självuppfyllande profetia. Så kan argumenteras om flera modeller.

Med det sagt. Det Är en fin klocka.
Jag förstår att det finns fler sätt än mitt att definiera grader av själ eller om det ens finns en. Vi kan väl enas om att 111 och 112 är en trevlig klocka till ett förmånligt pris som har ett förhållandevis bra andrahandsvärde och ett tillförlitligt bra urverk. Påståendet stämmer också in på andra Paneraimodeller.

Jag förstår att det finns fler sätt än mitt att definiera grader av själ eller om det ens finns en. Vi kan väl enas om att 111 och 112 är en trevlig klocka till ett förmånligt pris som har ett förhållandevis bra andrahandsvärde och ett tillförlitligt bra urverk. Påståendet stämmer också in på andra Paneraimodeller.
Jag är enig.
Med det sagt vore det trist om tråden bara bestod av foton på dessa två modeller.

Ska till New York över jul och tänkte att det skulle vara kul att köpa ett gummi i Panerais butik på Manhattan, perfekt julklapp till mig själv :)

Lite sugen på ett komplement till min 682.
Tänker lite i dessa banor:
- Sandwich
- Ej logo
- Max 44mm om Luminor
- Max 45mm om Radiomir med wirelugs
- Helst ingen 9a brevid subsekund (om subsekund :bag:)
- Ca 50k budget

Vad återfinns med dessa kriterier? Kan nog tumma lite på prislapp och tavellayout men inte storlek, sandwich, logo hehe.
Sen på bollen kanske, men 392? Eller blir det för likt din nuvarande?

Tillbaka
Topp