• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi hade en 520 inne ett tag sedan, blev fan kär på riktigt.
Dock är 66k€ rätt saftigt...
Mm, den där trippeln 518-519-520 är ju helt snuskigt bra.
Hade jag haft tillräckligt med millar på kontot hade en av varje säkerligen fått bo hos mig...

12.jpg

Och till mig får ni gärna rota fram en Luminor Marina 42-44mm gärna 1950 men inget krav. :)
Max 45’
1392 är trevlig .. ligger nog dock lite över 45 ny.. kanske går att få runt 45 beggad

Pam1392_Cat_Dett01_B_1319847.jpg

Edit: trött nu.. såg att 44 också går bra.. då har du massor av val.. typ 111/005 om bettarini är ok.. av de nya med inhouse gillar jag både 510 och 590.

Vill du ha 1950 finns även pam1312 .. tror dock den ligger lite över 45 den med

1392 är trevlig .. ligger nog dock lite över 45 ny.. kanske går att få runt 45 beggad

Pam1392_Cat_Dett01_B_1319847.jpg

Edit: trött nu.. såg att 44 också går bra.. då har du massor av val.. typ 111/005 om bettarini är ok.. av de nya med inhouse gillar jag både 510 och 590.

Vill du ha 1950 finns även pam1312 .. tror dock den ligger lite över 45 den med

Många bra modeller, vad innebär bettarini? En Submersible hade varit underbart men dom ligger tyvärr också lite högt även beg.

En öppen fråga till alla: hur hade ni resonerat om att köpa en relativt modern Panerai utan B&P? Är B&P så pass viktigt för en Paneristi att man hellre avstår från att köpa klockan ifall någon del saknas? När det gäller andra klockmärken så finns ju ett marknadspris för fullset och någon sorts "avdrag" ifall man saknar B&P. Men det verkar som att för många Paneristi så är B&P väldigt, väldigt viktigt. I min bok så är cert viktigare än boxen men vore intressant att höra hur ni andra tokar tänker.

En öppen fråga till alla: hur hade ni resonerat om att köpa en relativt modern Panerai utan B&P? Är B&P så pass viktigt för en Paneristi att man hellre avstår från att köpa klockan ifall någon del saknas? När det gäller andra klockmärken så finns ju ett marknadspris för fullset och någon sorts "avdrag" ifall man saknar B&P. Men det verkar som att för många Paneristi så är B&P väldigt, väldigt viktigt. I min bok så är cert viktigare än boxen men vore intressant att höra hur ni andra tokar tänker.
En Panerai utan låddan är så gott som osäljbar i denna delen av världen i alla fall. Utan cert är det väl most likely en replica. Så, det finns ju grader i helvetet.

Skulle personligen inte ha några problem att klippa en bra klocka utan tillbehör så länge cert finns. Fast fullset är ju najs, ändå.

Skulle personligen inte ha några problem att klippa en bra klocka utan tillbehör så länge cert finns. Fast fullset är ju najs, ändå.
Jag tänker att om man vill sälja den vidare så ...

Jag började fundera på min 359:a, vilket är en klocka jag tänkt att jag aldrig kommer sälja. Därmed hade jag kunnat köra utan fullset, fast med cert såklart ... Sedan inser jag att jag skulle ju faktiskt kunna byta upp mig till en 1359:a någon dag.

En Panerai utan låddan är så gott som osäljbar i denna delen av världen i alla fall. Utan cert är det väl most likely en replica. Så, det finns ju grader i helvetet.
Jag tror att vissa av oss är lite mer hardcore än andra... ;)
Jag tror jag lutar åt detta resonemang. Kruxet är väl att den dagen man vill sälja så är möjliga kundkretsen betydligt mindre än för valfri Rolex. Och de som värderar B&P (läs: de som hänger i denna tråd) kommer kanske inte direkt kasta sig över objektet även om allt är kosher.

• Like
Reactions: PJW
Tillbaka
Topp