Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyckte att @stelah case var lite ballt.Någon som har tips på bra rulle/väska för strapförvaring ? Skulle behöva ett där jag kan förvara 20+ band på ett snyggt sätt.
Du borde kunna mosa in en hel del band i min rulle, men kanske inte 20+Någon som har tips på bra rulle/väska för strapförvaring ? Skulle behöva ett där jag kan förvara 20+ band på ett snyggt sätt.
Har så jävla många liggandes och skulle vilja ha en rulle jag kan lägga allting i. Spelar ingen roll hur stor rullen är. Den var skitsnygg den du skicka, men kanske lite för få platser för mig.Du borde kunna mosa in en hel del band i min rulle, men kanske inte 20+
https://klocksnack.se/threads/bara-...d-canvas-för-4-klockor-armband-verktyg.83841/
Haha, tänkte tanken, men landade ändå i svartDålig bild med andra ord.. det är det gröna gummit, inte svarta.
Godmorgon,
Någon som har en försäkring eller erfarenhet av :
Hemförsäkringen täcker ju det mesta i hemmet men med värdeminskning & självrisk samt maxbelopp utanför hemmet !
Brookfield Underwriting AB
Org.nr 556799-5351
Engelbrektsgatan 9, 114 32 Stockholm
T : +46 (0)8 503 093 32
E: [email protected]
Fritt fram att gnälla Jag hade exakt samma upplevelse med "leveransförsök" i onsdags. De hade mitt telefonnummer, jag har samma typ av porttelefon som du och tjejen satt hemma med mitt pass och väntade. Utan att ha fått ett missat samtal, meddelande, porttelefonssamtal, pling på dörren eller dylikt fick jag ett meddelande om att det minsann inte gick att leverera. Tydligen kan man inte hämta ut dessa paket hos företagscentret då de inte har den typen av kollinummer som möjliggör det. Man får snällt vänta tills det ligger hos ett ombud. Tog förvisso ganska exakt 24h från det misslyckade leveransförsöket.Jag måste få gnälla lite här i tråden, för jag vet ju att ni förstår mig och ger bra stöd.
Jag har en klocka på g, som jag hintat om tidigare. Säljaren finns i Holland och jag har köpt via Chrono24 med Trusted Checkout. PostNL har lämnat över paketet till Postnord på Arlanda (enligt spårning) och sedan försvinner det spårlöst. Postnord tyckte enligt spårning inte de hade tagit emot något. Sedan visar det sig att det hade de visst gjort och någon har hämtat ut paketet av misstag, på postterminalen på Arlanda, och sedan lämnat in det igen. Jag gissar på ett pucko till Postnordsanställd. Därmed fungerar nu inte spårningen. Sedan har de visst försökt leverera paketet till mig men "misslyckats" (jag har porttelefon, det är bara att ringa, det går till min mobil, och jag har inte fått något samtal). Nu dröjer det visst 1-2 dagar innan jag kan hämta ut paketet hos ett ombud. Oklart vad Postnord ska göra med det under tiden och kvinnan i kundtjänst var banne mig inte trevlig.
Säljaren och Chrono24 har hört av sig och vill att jag ska bekräfta att jag fått paketet, "jag" har ju hämtat ut det, enligt deras spårning, så att pengarna kan föras över. Och det är på något vis upp till mig att bevisa att så inte är fallet än. Jag hoppas de köper min historia och ger mig ett par dagar till. Jag vill gärna se att klockan är okej innan jag trycker på "skicka pengar"-knappen liksom.
Jävla dysfunktionella postservice. Postmord indeed.
De försökte i fredags, enligt utsago. Men jag vet inte exakt, eftersom spårningen upphörde i torsdags morse på Arlanda.Fritt fram att gnälla Jag hade exakt samma upplevelse med "leveransförsök" i onsdags. De hade mitt telefonnummer, jag har samma typ av porttelefon som du och tjejen satt hemma med mitt pass och väntade. Utan att ha fått ett missat samtal, meddelande, porttelefonssamtal, pling på dörren eller dylikt fick jag ett meddelande om att det minsann inte gick att leverera. Tydligen kan man inte hämta ut dessa paket hos företagscentret då de inte har den typen av kollinummer som möjliggör det. Man får snällt vänta tills det ligger hos ett ombud. Tog förvisso ganska exakt 24h från det misslyckade leveransförsöket.
Då kanske det bör komma en avi idag, även om jag förvisso fick den digitalt något du kanske inte kan om spårningen upphört. Annars kan du ju alltid gå dit och chansa genom att läsa upp sista 4 siffrorna.De försökte i fredags, enligt utsago. Men jag vet inte exakt, eftersom spårningen upphörde i torsdags morse på Arlanda.
Dom verkar ha problem med paket från utlandet. Hade en beställning från adidas. Det låg på en terminal i 6 dagar. Bad dom spåra det manuellt och då var paketet helt borta. 2 dagar efter samtalet så kom det mystiskt till mitt ombud.Jag måste få gnälla lite här i tråden, för jag vet ju att ni förstår mig och ger bra stöd.
Jag har en klocka på g, som jag hintat om tidigare. Säljaren finns i Holland och jag har köpt via Chrono24 med Trusted Checkout. PostNL har lämnat över paketet till Postnord på Arlanda (enligt spårning) och sedan försvinner det spårlöst. Postnord tyckte enligt spårning inte de hade tagit emot något. Sedan visar det sig att det hade de visst gjort och någon har hämtat ut paketet av misstag, på postterminalen på Arlanda, och sedan lämnat in det igen. Jag gissar på ett pucko till Postnordsanställd. Därmed fungerar nu inte spårningen. Sedan har de visst försökt leverera paketet till mig men "misslyckats" (jag har porttelefon, det är bara att ringa, det går till min mobil, och jag har inte fått något samtal). Nu dröjer det visst 1-2 dagar innan jag kan hämta ut paketet hos ett ombud. Oklart vad Postnord ska göra med det under tiden och kvinnan i kundtjänst var banne mig inte trevlig.
Säljaren och Chrono24 har hört av sig och vill att jag ska bekräfta att jag fått paketet, "jag" har ju hämtat ut det, enligt deras spårning, så att pengarna kan föras över. Och det är på något vis upp till mig att bevisa att så inte är fallet än. Jag hoppas de köper min historia och ger mig ett par dagar till. Jag vill gärna se att klockan är okej innan jag trycker på "skicka pengar"-knappen liksom.
Jävla dysfunktionella postservice. Postmord indeed.
Enligt Postnord-kundtjänst så har jag "fel" spårningsnummer. Hon ville dock inte ge mig rätt.Då kanske det bör komma en avi idag, även om jag förvisso fick den digitalt något du kanske inte kan om spårningen upphört. Annars kan du ju alltid gå dit och chansa genom att läsa upp sista 4 siffrorna.
Dryg var ordet.Dom verkar ha problem med paket från utlandet. Hade en beställning från adidas. Det låg på en terminal i 6 dagar. Bad dom spåra det manuellt och då var paketet helt borta. 2 dagar efter samtalet så kom det mystiskt till mitt ombud.
Har ett annat rek paket från Tyskland på
Väg. Spårar det och står att det anlänt i Sverige för 1 vecka sedan men inget mer. Posten vet inte heller vart det tagit vägen, är duktigt irriterad på deras såkallade kundtjänst som endast är dryg och inte särkilt hjälpsamma.
<3Enligt Postnord-kundtjänst så har jag "fel" spårningsnummer. Hon ville dock inte ge mig rätt.
Exakt samma sak har hänt mig, det är någon glitch mellan PostNL och Postnord som resulterar i att paket försvinner i något svart hål från alla system i typ 10 dagar för att sen dyka upp från ingenstans. När jag ringde och skällde på Postnord för femte gången så lyckades de skaka fram ett helt nytt trackingnummer som ingen tidigare hade nämnt, och då hittade de min Rolex…Jag måste få gnälla lite här i tråden, för jag vet ju att ni förstår mig och ger bra stöd.
Jag har en klocka på g, som jag hintat om tidigare. Säljaren finns i Holland och jag har köpt via Chrono24 med Trusted Checkout. PostNL har lämnat över paketet till Postnord på Arlanda (enligt spårning) och sedan försvinner det spårlöst. Postnord tyckte enligt spårning inte de hade tagit emot något. Sedan visar det sig att det hade de visst gjort och någon har hämtat ut paketet av misstag, på postterminalen på Arlanda, och sedan lämnat in det igen. Jag gissar på ett pucko till Postnordsanställd. Därmed fungerar nu inte spårningen. Sedan har de visst försökt leverera paketet till mig men "misslyckats" (jag har porttelefon, det är bara att ringa, det går till min mobil, och jag har inte fått något samtal). Nu dröjer det visst 1-2 dagar innan jag kan hämta ut paketet hos ett ombud. Oklart vad Postnord ska göra med det under tiden och kvinnan i kundtjänst var banne mig inte trevlig.
Säljaren och Chrono24 har hört av sig och vill att jag ska bekräfta att jag fått paketet, "jag" har ju hämtat ut det, enligt deras spårning, så att pengarna kan föras över. Och det är på något vis upp till mig att bevisa att så inte är fallet än. Jag hoppas de köper min historia och ger mig ett par dagar till. Jag vill gärna se att klockan är okej innan jag trycker på "skicka pengar"-knappen liksom.
Jävla dysfunktionella postservice. Postmord indeed.
Exakt samma sak har hänt mig, det är någon glitch mellan PostNL och Postnord som resulterar i att paket försvinner i något svart hål från alla system i typ 10 dagar för att sen dyka upp från ingenstans. När jag ringde och skällde på Postnord för femte gången så lyckades de skaka fram ett helt nytt trackingnummer som ingen tidigare hade nämnt, och då hittade de min Rolex…
https://klocksnack.se/threads/postnl-superlångsam-internationell-transport.71502/
Jag måste få gnälla lite här i tråden, för jag vet ju att ni förstår mig och ger bra stöd.
Jag har en klocka på g, som jag hintat om tidigare. Säljaren finns i Holland och jag har köpt via Chrono24 med Trusted Checkout. PostNL har lämnat över paketet till Postnord på Arlanda (enligt spårning) och sedan försvinner det spårlöst. Postnord tyckte enligt spårning inte de hade tagit emot något. Sedan visar det sig att det hade de visst gjort och någon har hämtat ut paketet av misstag, på postterminalen på Arlanda, och sedan lämnat in det igen. Jag gissar på ett pucko till Postnordsanställd. Därmed fungerar nu inte spårningen. Sedan har de visst försökt leverera paketet till mig men "misslyckats" (jag har porttelefon, det är bara att ringa, det går till min mobil, och jag har inte fått något samtal). Nu dröjer det visst 1-2 dagar innan jag kan hämta ut paketet hos ett ombud. Oklart vad Postnord ska göra med det under tiden och kvinnan i kundtjänst var banne mig inte trevlig.
Säljaren och Chrono24 har hört av sig och vill att jag ska bekräfta att jag fått paketet, "jag" har ju hämtat ut det, enligt deras spårning, så att pengarna kan föras över. Och det är på något vis upp till mig att bevisa att så inte är fallet än. Jag hoppas de köper min historia och ger mig ett par dagar till. Jag vill gärna se att klockan är okej innan jag trycker på "skicka pengar"-knappen liksom.
Jävla dysfunktionella postservice. Postmord indeed.
Mm, har också gjort den manövern, men ... jag fick alltså inte ett enligt Postnord korrekt kollinummer, så jag har inte kunnat göra något. Det enda som står på PostNLs site är "Sendung fertig für Transportunternehmer ins Ausland".Sist jag fick ett sådant paket som de ska köra ut, där de regelmässigt stannar utanför vårt hus och registrerar som bommad utkörning (jag har bokstavligen sett det hända genom fönstret (för att hon inte orkade ringa på porttelefonen)), så fick jag notifiering i deras app att det var på väg. Jag fick då möjlighet att välja (!!!!!!!!) och kunde därmed säga att jag ville ha paketet till ombud. Sparar lätt tre dagar jämfört med bom, retur till central, transport till ombud.
Mm, har också gjort den manövern, men ... jag fick alltså inte ett enligt Postnord korrekt kollinummer, så jag har inte kunnat göra något. Det enda som står på PostNLs site är "Sendung fertig für Transportunternehmer ins Ausland".
Hemleverans är vårt tids mest meningslösa tjänst.Sist jag fick ett sådant paket som de ska köra ut, där de regelmässigt stannar utanför vårt hus och registrerar som bommad utkörning (jag har bokstavligen sett det hända genom fönstret (för att hon inte orkade ringa på porttelefonen)), så fick jag notifiering i deras app att det var på väg. Jag fick då möjlighet att välja (!!!!!!!!) och kunde därmed säga att jag ville ha paketet till ombud. Sparar lätt tre dagar jämfört med bom, retur till central, transport till ombud.