Kim
Silver
Har bara 22mm. 512 och 682 är båda mäktiga 22 mellan lugsenNågot 24mm liggandes?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har bara 22mm. 512 och 682 är båda mäktiga 22 mellan lugsenNågot 24mm liggandes?
Too bad Man är alltid ute efter snygga traps!Har bara 22mm. 512 och 682 är båda mäktiga 22 mellan lugsen
Fint!På tal om Richemonts och Panerais val att försöka dölja nazisternas inblandning i Californian och Kampschwimmern (vilket jag tycker är löjligt mesigt av dem) ... läs mer https://perezcope.com/2017/12/08/the-anonymous-panerai-dials/ ... så är min åsikt följande: De här anonymiserade urtavlorna är anonyma för att man inte ville associeras med nazisterna och kanske det enda sättet att stå upp mot dem på utan att bli dödad. Californian skickades från Rolex till Florens för att mer eller mindre rädda livet på familjen Panerai. Min 424 säger till mig att vi inte accepterar nazister och därför bär jag den stolt.
Kan tilläggas att i den mån rolex även försåg panerai med tavlor så var en ickemärkning ett sätt för rolex att kunna leverera.På tal om Richemonts och Panerais val att försöka dölja nazisternas inblandning i Californian och Kampschwimmern (vilket jag tycker är löjligt mesigt av dem) ... läs mer https://perezcope.com/2017/12/08/the-anonymous-panerai-dials/ ... så är min åsikt följande: De här anonymiserade urtavlorna är anonyma för att man inte ville associeras med nazisterna och kanske det enda sättet att stå upp mot dem på utan att bli dödad. Californian skickades från Rolex till Florens för att mer eller mindre rädda livet på familjen Panerai. Min 424 säger till mig att vi inte accepterar nazister och därför bär jag den stolt.
Tror de flesta av Josés teorier stämmer, men hans negativa attityd mot cali-panna ägare och numera framtida anonymous-panna ägare kan bli lite för mycketKan tilläggas att i den mån rolex även försåg panerai med tavlor så var en ickemärkning ett sätt för rolex att kunna leverera.
Perezcope har f.ö. sammanfattat det rätt bra. Han är en auktoritet på området. Det stör mig dock att Rolex-Jake och han ibland har lite olika stories om Panerai och att jag inte har på fötterna för att kunna bedöma vem av dem som har rätt...
Denna del måste jag missat. Jag förstår att han riktar mindre varma känslor gentemot Richemont och Panerais leding idag (delvis berättigat om hans teorier stämmer), men har inte uppfattat att han känner så gentemot Cali-ägare?Tror de flesta av Josés teorier stämmer, men hans negativa attityd mot cali-panna ägare och numera framtida anonymous-panna ägare kan bli lite för mycket
Baserar detta mest på kommentarer på Paneristi... Typ nu senast "enjoy your nazi watch!" när någon skrev att de funderade på att köpa en 721...Denna del måste jag missat. Jag förstår att han riktar mindre vafan känslor gentemot Richemont och Panerais leding idag (delvis berättigat om hans teorier stämmer), men har inte uppfattat att han känner så gentemot Cali-ägare?
Från hans sida? I sådana fall håller jag med dig.Baserar detta mest på kommentarer på Paneristi... Typ nu senast "enjoy your nazi watch!" när någon skrev att de funderade på att köpa en 721...
Japp.. Kan se om jag hittarFrån hans sida? I sådana fall håller jag med dig.
Ett exempel bara.. Nu har han och Weber haft sina problem (tror Weber har blockerat honom till och med) och det har varit minst lika många angrepp åt motsatt håll. Jag gillar Jose och uppskattar hans forskning, men han gör inte saken bättre när han beter sig sådär. Samma sak gäller självklart de som attackerar honom och kallar han för ett Panerai-hatande troll.Från hans sida? I sådana fall håller jag med dig.
Ah, läste det där minns jag. Förstod att de hade lite history.Ett exempel bara.. Nu har han och Weber haft sina problem (tror Weber har blockerat honom till och med) och det har varit minst lika många angrepp åt motsatt håll. Jag gillar Jose och uppskattar hans forskning, men han gör inte saken bättre när han beter sig sådär. Samma sak gäller självklart de som attackerar honom och kallar han för ett Panerai-hatande troll.
EDIT: Nu känner jag mig som värsta dramaälskaren. Nog om det
Sicka tomtar. Skönt att Klocksnacks Paneraitråd inte färgas av någon rivalitet, typ grön mot blå eller så.Ett exempel bara.. Nu har han och Weber haft sina problem (tror Weber har blockerat honom till och med) och det har varit minst lika många angrepp åt motsatt håll. Jag gillar Jose och uppskattar hans forskning, men han gör inte saken bättre när han beter sig sådär. Samma sak gäller självklart de som attackerar honom och kallar han för ett Panerai-hatande troll.
EDIT: Nu känner jag mig som värsta dramaälskaren. Nog om det
Är det inte dags?Sicka tomtar. Skönt att Klocksnacks Paneraitråd inte färgas av någon rivalitet, typ grön mot blå eller så.
Ni får säga till om @Palenkovich skriver något, blockade honom för ett tag sen efter ett hulken vs läderlappen tjafsÄr det inte dags?
På bilden är det ljusare, iaf. Ingen aning om det faktiskt skiljer.Ni som har OEM assolutamentebanden. När jag tittar på panerais hemsida så finns ett ett brown/beige i 26/22 och ett i 27/22.
Det i 27/22 ser rätt mycket ljusare ut. Vet någon av er om det är en synvilla eller om det finns två nyanser av brown/beige? Upplys mig gärna!
27/22
http://www.panerai.com/en/accessori...s/pnmxe06j9s.html?ref=PNPAM00610&wid=pam00610
26/22
http://www.panerai.com/en/accessori...s/pnmxe051d8.html?ref=PNPAM00422&wid=pam00422
Jag har haft ett 26/22 och det ser ut som på bilden. Om det finns logik i det så borde 27/22 vara ljusare, precis som på bilden.Ni som har OEM assolutamentebanden. När jag tittar på panerais hemsida så finns ett ett brown/beige i 26/22 och ett i 27/22.
Det i 27/22 ser rätt mycket ljusare ut. Vet någon av er om det är en synvilla eller om det finns två nyanser av brown/beige? Upplys mig gärna!
27/22
http://www.panerai.com/en/accessori...s/pnmxe06j9s.html?ref=PNPAM00610&wid=pam00610
26/22
http://www.panerai.com/en/accessori...s/pnmxe051d8.html?ref=PNPAM00422&wid=pam00422
Jag har tre stycken OEM asso och de är helt klart olika färger. Ska se om jag hittar en bild.Ni som har OEM assolutamentebanden. När jag tittar på panerais hemsida så finns ett ett brown/beige i 26/22 och ett i 27/22.
27/22
26/22
Grymt. Gör gärna det. Funderar på att köpa ett till min 610a. Ju ljusare desto bättre. Både 26 och 27 mm funkar.Jag har tre stycken OEM asso och de är helt klart olika färger. Ska se om jag hittar en bild.
Hade inget bra på datorn. Får fotografera ikväll.Grymt. Gör gärna det. Funderar på att köpa ett till min 610a. Ju ljusare desto bättre. Både 26 och 27 mm funkar.
Grymt. Gör gärna det. Funderar på att köpa ett till min 610a. Ju ljusare desto bättre. Både 26 och 27 mm funkar.
Håller med @mårt om ljusa band är din grej, OEM asso har en tendens att bli rätt mörkt efter några veckors användning. Har ett PV till min 736, riktigt snyggt och ljust.Hade inget bra på datorn. Får fotografera ikväll.
Men du kanske vill köpa ett ponte vecchio istället, om det ska vara ljust?
Det kanske jag vill. Men finns det verkligen i ljusbeige? Jag hittar inget på panerais hemsida eller när jag googlar.Hade inget bra på datorn. Får fotografera ikväll.
Men du kanske vill köpa ett ponte vecchio istället, om det ska vara ljust?
Wow, the Jose Pereztroika is actually here. Welcome![QUOTE = "azcii, post: 2119444, member: 6693"] Basically based on comments on Paneristi ... Type now "enjoy your nazi watch!" when someone wrote that they were thinking about buying a 721 ... [/ QUOTE]
Hi Guys, just wanted to say hello. I never said "enjoy your Nazi watch" to anyone. This must be a missunderstanding. I have no problem with people buying the 721, only with Richemont releasing it. That was a mistake imo. Marcus hates me and keeps telling lies about me. But that is a different story...
Cheers, Jose
Det är det där 690 klmmer med eller hur?Håller med @mårt om ljusa band är din grej, OEM asso har en tendens att bli rätt mörkt efter några veckors användning. Har ett PV till min 736, riktigt snyggt och ljust.
Stämmer bra!Det är det där 690 klmmer med eller hur?
På panerais hemsida står det nämligen att 690 kommer på ett beige asso.