• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

På våra Panerai-gtg:er i Stockholm får man träffa massa folk med den bästa smaken :cigar:;)

IMG_1937.JPG
Saknas en MM på bilden, nästa gång ordnar jag det ! :)

Varför flög du inte till Dubai och hämtade den? Det verkar ju som att du hade sparat 10k eller något i den stilen. Ja förutsatt att Du inte vill betala tull och moms.
"Ironi (grekiska εἰρωνεία eironeía, bokstavligen "omkasta", "förställa") är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Publiken, åtminstone en del av den, förutsätts även vara införstådd med detta. Ironi kan vara humoristisk, men behöver inte vara det."

Jag vill inte krossa dina drömmar, men omfattas inte den av 203-skandalen?
Mmmmm, efter att ha läst på lite, känns det inte lika roligt!
Angelus 240 key-winding units are not “uniquely rare”, as stated in the press release from 2005, they are actually quite common. Considering all the essential parts that had to be “re-manufactured” in order to convert these units for the use in wrist watches, only around 50% of the movement can be considered vintage, maybe even less. The originality is certainly lost. These movements are neither fish nor fowl.

Mmmmm, efter att ha läst på lite, känns det inte lika roligt!
Angelus 240 key-winding units are not “uniquely rare”, as stated in the press release from 2005, they are actually quite common. Considering all the essential parts that had to be “re-manufactured” in order to convert these units for the use in wrist watches, only around 50% of the movement can be considered vintage, maybe even less. The originality is certainly lost. These movements are neither fish nor fowl.
De glada nyheterna är att du kan vara nöjd med det du har istället ;)

Ni allla brukar ha bra koll överlag. Kommer hem och ser att sambon lagt min 610 på en trådlös högtalare. Är det kört och klockan är magnetiserad? Hur vet man om den är magnetiserad? Kan några andra skador ha uppkommit? Borde jag dra ut kronan och låta den vila tills ad kollat den?
Låg nog där mellan 10 och 20 min

Tillbaka
Topp