• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När det gäller straps så tror jag att det finns ett grundläge som det är kul att utgå i från när man byter och provar nytt. Det här mina utgångslägen. Se så konstigt perspektiv det kan bli på ett foto. Radiomiren ser gigantisk ut på bilden men inte i verkligheten och Submersiblen ser liten ut trots att det skiljen 1 ynka millimeter mellan dem.
IMG_6156.JPG

Senast ändrad:
Ber om ursäkt för min frånvaro från tråden (som bara jag noterat) men har det pratats om/visats något nytt inför SIHH?

Bara en Sealand hittills. Således ovanligt tyst än så länge vilket gör att nyfikenheten är på max inför vad som komma skall!
”Alla” önskar en 372a i 44 mm. Men vad tror ni realistiskt kommer komma för nya modeller?
Jag tror på ett par uppdateringar till 1***-refs för de som ligger kvar på 3-siffriga refs.
Sen undrar jag om de inte kanske gör någon uppdatering av 560, 510 etc. Kanske får vi se någon ny luminor med p.5000-verket?

”Alla” önskar en 372a i 44 mm. Men vad tror ni realistiskt kommer komma för nya modeller?
Jag tror på ett par uppdateringar till 1***-refs för de som ligger kvar på 3-siffriga refs.
Sen undrar jag om de inte kanske gör någon uppdatering av 560, 510 etc. Kanske får vi se någon ny luminor med p.5000-verket?
Jag tror (och hoppas) på fler ecru-färgade Luminor Bettarini ... som exempelvis 560/510 ... och några Radiomir-diton också. Det vore awesome.

Skulle inte bli förvånad om det dyker upp en bettarinibronsare.. Typ 44mm, base, grön tavla och bronscase..

Kanske även någon 44mm 1950 luminor.. Inte nödvändigtvis just en nedskalad 372 då denna känns som en "in-case-of-emergency-break-glass" klocka. Kanske en 422?

Sen lär vi ju få se någon klocka i något nytt material också.. (bmg-tech, carbotech, osv..)

Mycket snack och lite bilder. :)
20171106_105635-01-01-01.jpeg

(682)
Min "penna" för att byta straps har pajat. Toppen gick av. Känns inte så tålig, använder ni era eller ligger den bara i päronlådan?
Du tänker på de två plastbitarna för quick-change? Jag använder mina ibland, och ibland använder jag tandpetare :)

• Like
Reactions: Kim
Tillbaka
Topp