• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kollade lite på Panerai hemsida, finns där ingen motsvarighet till 112 i dagens kollektion?
Det vill säga den enklare varianten utan några komplikationer fast med sandwich tavlan och glas på baksidan av boetten?

Det närmsta verkar vara PAM1000 men den har verken sandwich tavla eller glas boett.

Kollade lite på Panerai hemsida, finns där ingen motsvarighet till 112 i dagens kollektion?
Det vill säga den enklare varianten utan några komplikationer fast med sandwich tavlan och glas på baksidan av boetten?

Det närmsta verkar vara PAM1000 men den har verken sandwich tavla eller glas boett.
Tyvärr finns det inte kvar någon Base modell med sandwich. De sista som gjordes var nog första generationerna 510/560 som hade sandwich, nu har även dessa övergått till painted. Det verkar som att Panerai numera har bumpat upp sandwich till de lite dyrare modellerna.

Hej alla! Mitt första inlägg här! Här
är en bild på min ögonsten 505 :)

Bilagor

• IMG_20180105_124840.jpg
    IMG_20180105_124840.jpg
    100.7 KB · Visningar: 88
Tyvärr finns det inte kvar någon Base modell med sandwich. De sista som gjordes var nog första generationerna 510/560 som hade sandwich, nu har även dessa övergått till painted. Det verkar som att Panerai numera har bumpat upp sandwich till de lite dyrare modellerna.
Och de modellerna är dessutom antingen 47mm eller Radiomir 1940 eller automatiska, typ.

Okej då blev utbudet lite mer begränsat. Då blir det att försöka hitta en beg 112 i bra skick om man vill ha med sandwich tavlan och synligt urverk.
Kolla 44 mm 1950-boett, jag har en 1312 som jag är sjukt nöjd med. Mer ”autentisk” boett, men å andra sidan automat och datum. Men sjukt trevliga former!

Du såg lite tidigare i tråden att camo Horus har dålig kvalitet va?
Ne de måste jag missat! Även om det mest är på skojjs skull å inte användas allt för mycket vill man ju att det håller såklart!
Dock såg jag att Distefano var folk riktigt nöjda med:) finns otroligt mycket snyggt av dom :)

Senast ändrad:
Ne de måste jag missat! Även om det mest är på skojjs skull å inte användas allt för mycket vill man ju att det håller såklart!
Dock såg jag att Distefano var folk riktigt nöjda med:) finns otroligt mycket snyggt av dom :)
Kan även varmt rekommendera Bosphorus Straps. Samma kvalitet till bättre pris. Rätt långa leveranstider däremot och en del finns att önska kring kommunikationen men slutresultatet är toppen!

Tillbaka
Topp