• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Underbart!!!
En fantastisk Panerai. 005 var även min första panna och håller den modellen fortfarande som nr 1. (Sentimental kanske).

Sandwichtavla är för mig inte så stor grej, inte heller glasbaksida. Tror du kommer vara hur nöjd som helst och välkommen till bästa tråden på KS :)
Tusen tack!
Fösta intrycket är som sagt mycket bra.
Sandwich tavla är kanske ingen big deal egentligen, har bara sett det på bilder och aldrig i verkligheten.

Tänkte passa på och fråga om remmar. Vilka är era favoriter? Kalvremmen som sitter på nu är väldigt bekväm men tänkte komplettera med något mer badvänligt typ canvas eller gummi. Är det OEM som gäller eller finns det lika bra andra märken till bättre priser?

Tjing Tjing. Vart utan Panerai i nästan exakt ett år nu, fått abstinens. Någon som vill flippa en PAM111, som inte lagt ut annons än? Till någon som kommer vårda den ömt ;)
Eller kanske en 312?

Senast ändrad:
Tusen tack!
Sandwich tavla är kanske ingen big deal egentligen, har bara sett det på bilder och aldrig i verkligheten.

Tänkte passa på och fråga om remmar. Vilka är era favoriter? Kalvremmen som sitter på nu är väldigt bekväm men tänkte komplettera med något mer badvänligt typ canvas eller gummi. Är det OEM som gäller eller finns det lika bra andra märken till bättre priser?
Svart gummi tycker jag passar. Det är dessutom skönt att bära. Krons ur brukar ha ett bra sortiment av OEM (som överlag är riktigt bra) hemma. Där kan du prova lite olika. Sen får du hänga med på ett gtg där det brukar omsättas en del begagnade band. För band som inte är begagnade eller OEM så rekommenderar jag dig att bläddra i den här tråden. Det finns flera tips på andra roliga tillverkare. Grattis till en fin klocka förresten! Sandwich är kul, men inget måste. Glasbaksida kan man oftast vara utan. Det är inte alla urverk som är värda att titta på, men de är bra ändå.

Tusen tack!

Canvas är grymt, bara att kolla på insta eller i denna tråd så kommer du säkert hitta något som du gillar :)
Bifogar en gammal bild på en gammal panna:)
Inte så vanligt med Nato på panna
B0626994-7173-4B4D-B568-2CC0FDF3098A.jpeg

Tusen tack!

OEM är ju mysigt men rekommenderar varmt exempelvis Bosphorus Leather som gör fantastiska vintage läder och Canvas. Sen för lite billigare peng men bra pang så finns forumets AW Straps och MJ Leather

Hehe, ja, men det vore en kul modell som jag tror hade gjort sig bra. Hade varit ett kul komplement till 422 (det vore iofs 1305 också :rolleyes:)
Tycker fan att du ska ha 47 sub alltså.. nya 47 subbarna sitter mycket mindre .. du har ju testat Palles blonzo.

För mig däremot med "bara" 18cm runt handleden är 44mm optimalt..

• Like
Reactions: PJW
Tycker fan att du ska ha 47 sub alltså.. nya 47 subbarna sitter mycket mindre .. du har ju testat Palles blonzo.

För mig däremot med "bara" 18cm runt handleden är 44mm optimalt..
Ja, hade varit riktigt schysst. Blev helt såld första gången jag fick på mig en 47mm med nya verket och boetten, men för att kunna köpa en så skulle 422 behöva lämna and that ain’t happening på ett tag :)

Haha, de där sista 0,5cm till 18,5 gör nog inte så stor skillnad. Bronzon sitter ju som en smäck på dig.

Ja, hade varit riktigt schysst. Blev helt såld första gången jag fick på mig en 47mm med nya verket och boetten, men för att kunna köpa en så skulle 422 behöva lämna and that ain’t happening på ett tag :)

Haha, de där sista 0,5cm till 18,5 gör nog inte så stor skillnad. Bronzon sitter ju som en smäck på dig.
Gör större skillnad än man tror. Är ju ett helt "hål" på ett strap :p

• Like
Reactions: PJW
Just, det var det jag tänkte fråga dig. Blå bronzo är tunnare än grön va? Är den också något kortare? Jag mätte lite på Palles blonzo nämligen och blev lite förvånad över att den var kortare än 47mm luminor 1950 m.fl.

Just, det var det jag tänkte fråga dig. Blå bronzo är tunnare än grön va? Är den också något kortare? Jag mätte lite på Palles blonzo nämligen och blev lite förvånad över att den var kortare än 47mm luminor 1950 m.fl.
671 är liiite längre lug-to-lug , men mycket tunnare. Ska se om jag hittar bild

Tillbaka
Topp