• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad säger panelen om denna? En bekant har blivit erbjuden den men är osäker på äkthet. Spontant känns den okej men jag kan en panerai. Känner inte igen modellen heller.

Ser spontant ut som en Panerai 390, en sk Boutiqe Edition, ska komma med stor box, skroll, nyckel mm..en basic Panna men lite extra lull-lull..

en överlag grym Panerai, be om bilder på hela setet..

// Danne

Han ville också öppna den, för att kolla på verket. Men vågar man göra det själv, och med vad i så fall?
Öppna kan man göra med en boll av gaffatejp, klistret utåt brukar funka.
Googlade lite åt dig och baklocket ser fejk ut, detta borde vara en Panerai 390 och om man kollar på chrono24 etc. så är graveringen mörkare i färgen, nu ska jag inte gå ut och säga att detta garanterat är en fejk då Panerai ofta är väldigt svåra att spotta rakt av då det finns skrämmande lika kopior.
Här är ett par uppslag på vad jag menar.
http://www.chrono24.se/panerai/pam-...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
http://market.watchprosite.com/?pag...3438&fi=712&pi=5342118&ti=796013&s=0&size=raw
Finns det cert och box till denna?
Fin modell men var försiktig.

Tack för svar!
Han har inga papper eller box, därför är han osäker.. pratade precis med honom om att vi kan ju öppna den och kolla verket, han var lite osäker på att öppna den själv då han ej ville fucka upp den om den nu är äkta.
Nämnde även skruven som sticker upp på kronan, och det höll han med om att det verkade ju lustigt.

Tack för svar!
Han har inga papper eller box, därför är han osäker.. pratade precis med honom om att vi kan ju öppna den och kolla verket, han var lite osäker på att öppna den själv då han ej ville fucka upp den om den nu är äkta.
Nämnde även skruven som sticker upp på kronan, och det höll han med om att det verkade ju lustigt.

Skulle det vara så att ni bestämmer er för att öppna den så ta bilder på urverket, speciellt balansen/ruckarmen.
Det enda ni kan fucka up är ju packningen och då ska ni ha max otur då den ligger rätt bra i sitt spår, skulle det gå snett med packningen så är det en smal sak för AD att fixa.

Ta bra detaljbilder och hör av er till @MickeG så kan han säkert jämföra med sin 390. Vill trycka på det som @danne10 säger, utan box sjunker värdet påtagligt och i synnerhet på en SE.

Lycka till!

Sprinten som som ser ut att sticka upp på kronskyddet ser fel ut om jag jämför med andra bilder.
Kan dock för lite om 390 för att säga något definitivt bara utfrån det, men som nämnts tidigare, en LE-version utan box och papper, listar inte högt i pris jämfort med fullset.

Personligen skulle jag avstå, men vi är ju alla olika...

LE/SE utan box eller papper är en dealbreaker för mig också. Jag hade avstått, men man får väl lite vad man betalar för antar jag. Den bör ligga VÄLDIGT mycket billigare än 390-fullset. Den kommer även vara svårsåld framöver och antagligen inte hänga med lika bra i prisutvecklingen som andra Panerai

Tack igen för svar, öppnar vi den imorgon så fotar jag med macroobjektivet! Sprinten i kronskyddet är just en sprint eller skruv? Kanske bara att trycka/skruva i?

LE/SE utan box eller papper är en dealbreaker för mig också. Jag hade avstått, men man får väl lite vad man betalar för antar jag. Den bör ligga VÄLDIGT mycket billigare än 390-fullset. Den kommer även vara svårsåld framöver och antagligen inte hänga med lika bra i prisutvecklingen som andra Panerai
Jag skall be honom tänka på detta om han nu slår till! Vad är det för pris vi pratar fullset och icke fullset?

Jag skall be honom tänka på detta om han nu slår till! Vad är det för pris vi pratar fullset och icke fullset?
Jag vågar inte uttala mig om några exakta siffror. För klockor generellt sett så är det ju efterfrågan som styr andrahandsvärdet och då synnerligen på Panerai. Om vi kikar på svaren i tråden så verkar det som att de flesta hade passat på den och letat vidare. Det hade nog krävts ett ordentligt lockpris för att ens få någon på kroken.

Här har du lite mer om ämnet: http://www.network54.com/Forum/3533...a+Panerai+with+No+box+and+No+papers+bad+idea-

Billigast på C24 just nu ligger ju på 48.3 med alla tillbehör utan box och papper vågar jag inte ens spekulera i.
Kronskyddet har en sprint som håller armen på plats och den går att trycka ner om den är kosher, fulpannor brukar det inte gå att trycka ner den på.

Jag hade ju inte tvekat att köpa nån av Pannorna på forumet istället, ligger väl en Logo och en 111a för vettiga pengar. En 390 utan tillbehör skulle behöva droppa rejält för att vara intressant. 390an är ju ändå en Logo med brun tavla och faux patina index, det roliga är hela setet, grymt fin klocka ska sägas, saknar min

Skulle spontant säga att pinnen i crownguarden är för högt upp, hade varit lättare med bilder på urverket.

Jag vågar inte uttala mig om några exakta siffror. För klockor generellt sett så är det ju efterfrågan som styr andrahandsvärdet och då synnerligen på Panerai. Om vi kikar på svaren i tråden så verkar det som att de flesta hade passat på den och letat vidare. Det hade nog krävts ett ordentligt lockpris för att ens få någon på kroken.

Här har du lite mer om ämnet: http://www.network54.com/Forum/3533...a+Panerai+with+No+box+and+No+papers+bad+idea-

Billigast på C24 just nu ligger ju på 48.3 med alla tillbehör utan box och papper vågar jag inte ens spekulera i.
Kronskyddet har en sprint som håller armen på plats och den går att trycka ner om den är kosher, fulpannor brukar det inte gå att trycka ner den på.

Jag hade ju inte tvekat att köpa nån av Pannorna på forumet istället, ligger väl en Logo och en 111a för vettiga pengar. En 390 utan tillbehör skulle behöva droppa rejält för att vara intressant. 390an är ju ändå en Logo med brun tavla och faux patina index, det roliga är hela setet, grymt fin klocka ska sägas, saknar min

Jag återkommer imorgon om han bestämt sig för att öppna den då, sitter det ett ETA i dessa eller är det inhouse? Tack igen för svar.
PS. Jag blev sjukt sugen på en panna efter att jag provat den på.. 44mm kändes perfekt! Provade PAM372 för några helger sedan och den kändes på tok för stor.

Jag återkommer imorgon om han bestämt sig för att öppna den då, sitter det ett ETA i dessa eller är det inhouse? Tack igen för svar.
PS. Jag blev sjukt sugen på en panna efter att jag provat den på.. 44mm kändes perfekt! Provade PAM372 för några helger sedan och den kändes på tok för stor.
Calibre OP I = ETA 6497 i basen iaf, vet inte exakt vad som är gjort med det mer än dekoration.

PAM380 på OEM JV...

ED25F771-FB9D-497D-A782-2C5A93AE4BD9_zpseulerxxu.jpg

Vad säger panelen om denna? En bekant har blivit erbjuden den men är osäker på äkthet. Spontant känns den okej men jag kan en panerai. Känner inte igen modellen heller.

390 är utan tvekan min favoritpanna - en helt magisk panna!
Den här är fejk dessvärre, finns ett par giveaways bla följande:
1.) Guldvisarna har inte riktigt samma nyans/finish som med en riktig, jmf med bilder här

2.) baksidan ser inte helt ok ut, mörkare färg, annat typsnitt på graveringstexterna:

3.) Indexen ser inte kosher ut
4.) Hålet till crown guard bryggan ser inte kosher ut

Stay away!

Tillbaka
Topp