• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
Det var den konstigaste Panna jag sett!!??!!
;-)

Om man är ute efter en Panerai med Sandwich tavla, subsek och logga, finns det någon med dessa attribut? Kan bara minnas att jag har sett logga på de vanliga tavlorna. Eller?

var alla dessa pannor med på GTG...
Tusan i så fall att jag inte kunde gå, snacka om möjlighet att skapa sig uppfattning om vad man vill ha. Helt grymt

Om man är ute efter en Panerai med Sandwich tavla, subsek och logga, finns det någon med dessa attribut? Kan bara minnas att jag har sett logga på de vanliga tavlorna. Eller?

Nu är jag inte 100% säker med alla nya varianter Panerai spottar ut, men förut vad det i alla fall så att Logo modellerna alltid hade målade index och ingen glasbaksida så svaret är nog nej...

Så antingen kör du 005 med loggan och subsekund men målade index, eller en 111 med sandwich och subsekund utan loggan....

Nu är jag inte 100% säker med alla nya varianter Panerai spottar ut, men förut vad det i alla fall så att Logo modellerna alltid hade målade index och ingen glasbaksida så svaret är nog nej...

Så antingen kör du 005 med loggan och subsekund men målade index, eller en 111 med sandwich och subsekund utan loggan....

111 it is. Sandwich ser så mycket trevligare ut. Vad ligger de i för pris?

Är det ingen här på forumet som ägt eller klämt på en Luminor GMT automatic 029M?
Funderar på att knipa en sån som första steg in i Paneraiträsket... tycker att tuxedo tavlan är bland det trevligaste de producerat och M modellen från 2011 är nog den läckraste av de tre olika de släppt.
pam029M_zpsjbmsoyfb.jpg

Senast ändrad:
Fan vad priserna har gått upp, även på beg-marknaden . Sålde som sagt min 359, fanns knappt en hairline på den, med ett års garanti kvar, fullset, med 4 extraremmar för 42500. Detta var inte ens för ett år sedan.

På temat 590.. Är lite konfunderad.. Trodde först att den limiterade (och individuellt numrerade) batchen på 1000 st till Nordamerika var allt. När jag grävt runt lite hävdar vissa att modellen börjar/t säljas även i övriga världen 2015. Någon som har koll på hur det ligger till? Ni som kikat på den Nymans hade inne, @Compiss och @jonas_w , noterade någon av er om boettlocket var numrerat "xxxx/1000"? Den på Luxurywatches ser inte ut att vara numrerad baktill, kanske är modellen således en del av ordinarie lineup worldwide numera..

På temat 590.. Är lite konfunderad.. Trodde först att den limiterade (och individuellt numrerade) batchen på 1000 st till Nordamerika var allt. När jag grävt runt lite hävdar vissa att modellen börjar/t säljas även i övriga världen 2015. Någon som har koll på hur det ligger till? Ni som kikat på den Nymans hade inne, @Compiss och @jonas_w , noterade någon av er om boettlocket var numrerat "xxxx/1000"? Den på Luxurywatches ser inte ut att vara numrerad baktill, kanske är modellen således en del av ordinarie lineup worldwide numera..

Släpptes limiterat i USA initialt, men med information om att den även skulle släppas globalt efter ett år.
Så ingen LE i det avseendet.

Tillbaka
Topp