beggad 390.Så var börjar man leta om man vill komma så nära som möjligt i 44?
Due?
Ja den har inte sandwich, men sandwich är inte så ballt som du tror
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
beggad 390.Så var börjar man leta om man vill komma så nära som möjligt i 44?
Due?
Så var börjar man leta om man vill komma så nära som möjligt i 44?
Due?
Håller med; 390 om du gillar 372 mest.beggad 390.
Bra alternativ, men jag upplever att den största skillnaden är Bettarini/1950-boett och att ingen av dem således blir ”särskilt” lika. Vilken är den mest base 44mm 1950-boett?Håller med; 390 om du gillar 372 mest.
Vill du ha subsekund är det nog en gammal hederlig 111 som känns mest aktuell. Får som bekant inte med alla godbitar som tex guldvisare, men det är ju så det funkar..
Fräscht.Nupp. Det handlar om tillkommande jox som skapas snarare än att materialet korroderar..
Som tidigare talare skojade om säger jag nog seriöst nu ... en 45mm Due är ganska nära.Bra alternativ, men jag upplever att den största skillnaden är Bettarini/1950-boett och att ingen av dem således blir ”särskilt” lika. Vilken är den mest base 44mm 1950-boett?
Det är just där skon klämmer; finns knappt några manuella 1950 i 44mm. 233 är ett exempel men den är ju allt annat än basig...Bra alternativ, men jag upplever att den största skillnaden är Bettarini/1950-boett och att ingen av dem således blir ”särskilt” lika. Vilken är den mest base 44mm 1950-boett?
Ja, manuellt i 44mm 1950 är svårt. Dessutom ska boetten gärna vara helpolerad.Det är just där skon klämmer; finns knappt några manuella 1950 i 44mm. 233 är ett exempel men den är ju allt annat än basig...
312 & co finns, men de är ju automatiska och också hyfsat långt ifrån base..
För en rookie är jag tveksam till om diffen mellan 1950 och Bettarina är av så stor betydelse; skillnaderna mellan ovanstående exempel och en base-Panna tror jag blir mer intressanta.
Grattis till en riktigt bra klocka!De hade rea på Krons Ur tyvärr så jag kunde inte låta bli
Detta är min första Panerai, pam535. Sitter nu på Blå Tåget och njuter med den.
beggad 390.
Håller med; 390 om du gillar 372 mest.
Vill du ha subsekund är det nog en gammal hederlig 111 som känns mest aktuell. Får som bekant inte med alla godbitar som tex guldvisare, men det är ju så det funkar..
Snyggt!!! Stort grattis !De hade rea på Krons Ur tyvärr så jag kunde inte låta bli
Grattis och välkommen in i klubben; nu är det kört!De hade rea på Krons Ur tyvärr så jag kunde inte låta bli
Hotel california. Om någon övrig undrarGrattis och välkommen in i klubben; nu är det kört!
You can check out any time you like,
But you can never leave...
Mysigt med hobnail!
Har de hobnails där? Trodde det var cockroaches.Hotel california. Om någon övrig undrar
De hade rea på Krons Ur tyvärr så jag kunde inte låta bli
Har ju en JLC MC extreme world där man också bara "klickar" i banden och länken! Så jäkla bra funktion! Begränsande-ja men förgyller vardagen nått enormt när man småstressad påväg till jobbet hinner klicka på ett annat bandDu klickar bara i strapsen direkt in i klockan. Asenkelt och asintressant.. tills man fattar att man är begränsad till OEM straps tillverkade till just den klockan.
Problemet är bara att vi Paneristi snittar typ 75 band per klocka.. men just Due kanske man inte kör på så jättemånga olika band .Så måste säga att det är en fantastisk funktion, kan som ni säger va lite tråkigt och begränsande, helt klart! Men fasiken vad det uppskattas att utan effort kunna köra samma klocka med olika band varje dag en vecka i streck! En sån funktion som man bara älskar mer och mer!
Så måste säga att det är en fantastisk funktion, kan som ni säger va lite tråkigt och begränsande, helt klart! Men fasiken vad det uppskattas att utan effort kunna köra samma klocka med olika band varje dag en vecka i streck! En sån funktion som man bara älskar mer och mer!
Ja, hade detta varit en uppdatering hos en annan tillverkare än Panerai så hade nog den tillförda nyttan varit större, med tanke på att Panerai i regel redan är de lättaste klockorna att byta band på pga andra smarta (men ej begränsande) lösningar som skruvade stift, push-pins etc.Problemet är bara att vi Paneristi snittar typ 75 band per klocka.. men just Due kanske man inte kör på så jättemånga olika band .
Tanken med Due var aldrig att de skulle vara sportklockor. De är för damer eller herrar med tajta manschetter som vill ha en klocka med kronskydd. Japp, kronskydd, det är typ kravspecen.Finns det någon av de nya 38orna med vettig WR? Så otroligt trist med 30m på en sportklocka
Den där är som påtalats tidigare riktigt mäktig. Sälj den aldrig!Dagens Subzilla, ref 194
Den har fått skön patina på tritiumet...
Mvh
Micke