• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Så var börjar man leta om man vill komma så nära som möjligt i 44?

Due? :D
beggad 390.
Ja den har inte sandwich, men sandwich är inte så ballt som du tror ;)
Håller med; 390 om du gillar 372 mest.
Vill du ha subsekund är det nog en gammal hederlig 111 som känns mest aktuell. Får som bekant inte med alla godbitar som tex guldvisare, men det är ju så det funkar..

Håller med; 390 om du gillar 372 mest.
Vill du ha subsekund är det nog en gammal hederlig 111 som känns mest aktuell. Får som bekant inte med alla godbitar som tex guldvisare, men det är ju så det funkar..
Bra alternativ, men jag upplever att den största skillnaden är Bettarini/1950-boett och att ingen av dem således blir ”särskilt” lika. Vilken är den mest base 44mm 1950-boett?

Bra alternativ, men jag upplever att den största skillnaden är Bettarini/1950-boett och att ingen av dem således blir ”särskilt” lika. Vilken är den mest base 44mm 1950-boett?
Som tidigare talare skojade om säger jag nog seriöst nu ... en 45mm Due är ganska nära.

Det är just där skon klämmer; finns knappt några manuella 1950 i 44mm. 233 är ett exempel men den är ju allt annat än basig...
312 & co finns, men de är ju automatiska och också hyfsat långt ifrån base..
För en rookie är jag tveksam till om diffen mellan 1950 och Bettarini är av så stor betydelse; skillnaderna mellan ovanstående exempel och en base-Panna tror jag blir mer intressanta.

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJW
Det är just där skon klämmer; finns knappt några manuella 1950 i 44mm. 233 är ett exempel men den är ju allt annat än basig...
312 & co finns, men de är ju automatiska och också hyfsat långt ifrån base..
För en rookie är jag tveksam till om diffen mellan 1950 och Bettarina är av så stor betydelse; skillnaderna mellan ovanstående exempel och en base-Panna tror jag blir mer intressanta.
Ja, manuellt i 44mm 1950 är svårt. Dessutom ska boetten gärna vara helpolerad.

Som du säger spelar det kanske mindre roll för någon som letar base-panna, men det är ju viss skillnad på boetterna som jag anser gör en hel del för klockan i stort!

Senast ändrad:
De hade rea på Krons Ur tyvärr så jag kunde inte låta bli:)
Detta är min första Panerai, pam535. Sitter nu på Blå Tåget och njuter med den.

BA7A7274-6E02-450C-8CDE-A0493C5D5213.jpeg
E71A7249-EA6A-45B3-997D-3BBAB26010BE.jpeg
A6FD127F-3FDE-452C-925B-AF321849B9D5.jpeg

På tal om dessa nya små saker, jag gillar verkligen den låga höjden och skjort-kompatibiliteten hos luminor due (Eller för den delen de små radiomir 1940). Vilken är er favorit av 42/45 due, titanio eller stål?

Du klickar bara i strapsen direkt in i klockan. Asenkelt och asintressant.. tills man fattar att man är begränsad till OEM straps tillverkade till just den klockan.
Har ju en JLC MC extreme world där man också bara "klickar" i banden och länken! Så jäkla bra funktion! Begränsande-ja men förgyller vardagen nått enormt när man småstressad påväg till jobbet hinner klicka på ett annat band :)

Så måste säga att det är en fantastisk funktion, kan som ni säger va lite tråkigt och begränsande, helt klart! Men fasiken vad det uppskattas att utan effort kunna köra samma klocka med olika band varje dag en vecka i streck! En sån funktion som man bara älskar mer och mer!

Så måste säga att det är en fantastisk funktion, kan som ni säger va lite tråkigt och begränsande, helt klart! Men fasiken vad det uppskattas att utan effort kunna köra samma klocka med olika band varje dag en vecka i streck! En sån funktion som man bara älskar mer och mer!
Problemet är bara att vi Paneristi snittar typ 75 band per klocka.. men just Due kanske man inte kör på så jättemånga olika band .

Problemet är bara att vi Paneristi snittar typ 75 band per klocka.. men just Due kanske man inte kör på så jättemånga olika band .
Ja, hade detta varit en uppdatering hos en annan tillverkare än Panerai så hade nog den tillförda nyttan varit större, med tanke på att Panerai i regel redan är de lättaste klockorna att byta band på pga andra smarta (men ej begränsande) lösningar som skruvade stift, push-pins etc.

Ja precis! Jag älskar just det på Min jägare! Men minpanerai älskar jag precis som den är! ;)
Ville bara dela med mig av erfarenheten från just ett annat märke! Å den klockan släpptes för typ 12 år sen!

• Like
Reactions: PJW
Tillbaka
Topp