• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Du klickar bara i strapsen direkt in i klockan. Asenkelt och asintressant.. tills man fattar att man är begränsad till OEM straps tillverkade till just den klockan.
Förstår att de tar fram ett system som möjliggör att kränga fler straps. Men bad news för oss strapaholics om det blir verklighet på fler modeller.

Förstår att de tar fram ett system som möjliggör att kränga fler straps. Men bad news för oss strapaholics om det blir verklighet på fler modeller.
Här är en bild som visar hur det funkar. Som sagt, blir lätt för tjejer som vill matcha med sina handväskor. De kommer nog släppa OEM straps i alla möjliga färger.

Screenshot_20180117-104241_1nd.png

Här är en bild som visar hur det funkar. Som sagt, blir lätt för tjejer som vill matcha med sina handväskor. De kommer nog släppa OEM straps i alla möjliga färger.

Screenshot_20180117-104241_1nd.png
Verkar vara en mode att göra enkla band-system. Cartier släppte ju santosen som hade en system för enkelt band/länkbyte

9BC9D16B-794F-40EE-9344-B8E6C1EB876C.jpeg

Fick idag in ett sprillans nytt croc-band, 24/22mm 110/70mm, som tyvärr måste vandra vidare om någon vill paxa innan jag lägger upp i K&S? Spänne ingår ej, 300 pix.

Senast ändrad:
@azcii fanns det klockor hos Panerai på SIHH som du såg eller anade men inte fick kika på / fotografera? Det räcker med att du svarar ja eller nej ärligt :)

Suget efter Panerai lägger sig inte riktigt, skulle ev. vilja pröva en med länk tittat på PAM299, ge mig "pro and cons" på denna modell och tips på annan model med länk.
Delade åsikter här men cons för mig personligen är datumbubblan och sausage-dial. Inte inhouse verk heller verkar det som?
Cons - länk! Sausage, enligt vissa. :)

Pam328 finns annars, tyvärr 3mm tjockare..

Tillbaka
Topp