Det är då man kör vit exp 216570Det kan bli en 113 eller 114 också. Jag sneglar och snart är det sommar, sol, bad och barer. En svart räcker inte till då helt enkelt![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är då man kör vit exp 216570Det kan bli en 113 eller 114 också. Jag sneglar och snart är det sommar, sol, bad och barer. En svart räcker inte till då helt enkelt![]()
Jag tror minsann herrn snackar i nattmössan just nu...Vita tavlor på panna är verkligen ingen hit
Alltså. Jag hade ju en 630. Den var klart mysig. Det var något som störde mig dock. Så, jag sålde den. Nu har jag en 655 och jäääääklar vad den inte stör på något vis alls. Spännande hur det kan vara så.Jo, men det intressanta är att att 114 ändrade min uppfattning helt om vad jag tyckte om vita pannor. Men sen är alla olika, för vissa kan det växa på en och för andra ändras inget. Vi får se om ett par år.. det kan ju tom bli som så att du kommer vara den som promotar vita pannor då ;-)
Prosit.Det är då man kör vit exp 216570
Haha förstår att vissa gillar det men jag har svårt för dem. Det är ju bra att inte alla gillar sammaJag tror minsann herrn snackar i nattmössan just nu...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
What's not to like? Funkar i alla sammanhang och på massa olika band!
Hamnade tillslut där också i beslut. Dock verkar det som du avverkar 216570 i rask takt. Hamnar man på en vit panna tillslut ändå helt enkelt?!?Det är då man kör vit exp 216570
44 är inte för stort för mig men 47 är jäääättestort. Ca 17cm platta handlederFör er som har haft både 44 och 47
Känns det så mycket skillnad i storleken? Ändå rätt stora oavsett
44 är inte för stort för mig men 47 är jäääättestort. Ca 17cm platta handleder
eller vit Milgauss.Det är då man kör vit exp 216570
Vilket entré! Jag måste bara fråga om storleken på den med svarta tavlan. Den vita ser en centimeter större ut.Jag tror minsann herrn snackar i nattmössan just nu...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
What's not to like? Funkar i alla sammanhang och på massa olika band!
Vilket entré! Jag måste bara fråga om storleken på den med svarta tavlan. Den vita ser en centimeter större ut.
OK, tack. Det kanske är bilden som luras eller så är det som det alltid är, att ljusa färger får saker att se större ut. Det är inte för inte att små lägenheter målas i vitt.Samma, 44 mm.
111 (svart)
114 (vit)
Mät hur bred handled du har, inte omkretsen. Min handleds bredd där jag vill ha min klocka är 58mm, så jag klarar en 47mm (som är typ 56,5) med nöd och näppe. Det handlar också lite om hur mycket pondus/muskler du har på resten av kroppen om man ska bära upp en stor klocka.Lite samma då kanske
Sen är det nog lite vad man varierar med
För mig är det för nuvarande en Reverso GT och en SS royal Capital
Så det mesta känns nog enormt
Nej! Sorry. Missuppfattade och trodde du menade att den härliga vintagepannan du lade upp var en PAM088Ingen aning? Har jag gjort något dumt?
Jag skrev fel så du missuppfattade inte. Det stod PAM088 vid bilden när jag googlade på den, men så var det ju inte alls. Sorry till undermålig källkritisk granskning.Nej! Sorry. Missuppfattade och trodde du menade att den härliga vintagepannan du lade upp var en PAM088![]()
351 om du är ok med datum och titanVad finns det för alternativ om man vill ha en Luminor med guldvisare och svart smörgåstavla i 44mm?
351 om du är ok med datum och titan
Edit: svart tavla .. är typ tobacco på 351 så den försvinner
De flesta av oss här har kommit till det stadiet vid något tillfälle så du är i goda händer.Datum är okej men titan och, som du själv skriver, ”brun” tavla går bort.Börjar luta ganska tungt åt 372 med 422 tätt flåsande i nacken.
![]()
Japp 216570 är en klocka man måste ha typ varannan/vartredje månad och sedan skall man bara ha den några veckorHamnade tillslut där också i beslut. Dock verkar det som du avverkar 216570 i rask takt. Hamnar man på en vit panna tillslut ändå helt enkelt?!?![]()
@Totte välkommen till KS bästa tråd!HEJ
Jag är PAM-virgin men går i tankar att bli av med oskuldenMen när jag kikar runt blir jag inte klok på vilka referenser som har de jag vill ha. Tex söker jag på PAM00560 får jag upp bilder och annonser med både sandwich och sausage?
Så nu till min fråga; Vilka referenser uppfyller mina önskemål:
1. Kronskyddet
2. Sandwich dial (12,3,6,9)
3. Ingen sekund
4. Max 44mm
5. Inga komplikationer (inkl datum)
Tack på förhand Panaristas!
/Totte
Fast inte vilken 112:a som helst va? Utan de med Sandwich, äldre modeller?@Totte välkommen till KS bästa tråd!
Det låter som du har ett val och det är PAM00112 - En av tidernas mest uppskattade referenser just pga ovanstående!
Den är perfekt!! Vem har en till salu? ;-)Fast inte vilken 112:a som helst va? Utan de med Sandwich, äldre modeller?
Om jag inte minns fel så var det första serien (2014) av den och även 510 som gjordes med Sandwich innan Panerai bestämde sig för att enbart Luminor1950 caset fick ha Sandwich.Tackar!får kolla C 24
Men på deras hemsida ser modellen 00560 ut att passa mina önskemål. Finns den i båda tavel-versionerna?
Ok!Om jag inte minns fel så var det första serien (2014) av den och även 510 som gjordes med Sandwich innan Panerai bestämde sig för att enbart Luminor1950 caset fick ha Sandwich.
Numera har 560/510 painted dials. Du får leta upp en P eller Q serieHEJ
Jag är PAM-virgin men går i tankar att bli av med oskuldenMen när jag kikar runt blir jag inte klok på vilka referenser som har de jag vill ha. Tex söker jag på PAM00560 får jag upp bilder och annonser med både sandwich och sausage?
Så nu till min fråga; Vilka referenser uppfyller mina önskemål:
1. Kronskyddet
2. Sandwich dial (12,3,6,9)
3. Ingen sekund
4. Max 44mm
5. Inga komplikationer (inkl datum)
Tack på förhand Panaristas!
/Totte