• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jo, men det intressanta är att att 114 ändrade min uppfattning helt om vad jag tyckte om vita pannor. Men sen är alla olika, för vissa kan det växa på en och för andra ändras inget. Vi får se om ett par år.. det kan ju tom bli som så att du kommer vara den som promotar vita pannor då ;-)
Alltså. Jag hade ju en 630. Den var klart mysig. Det var något som störde mig dock. Så, jag sålde den. Nu har jag en 655 och jäääääklar vad den inte stör på något vis alls. Spännande hur det kan vara så.

Lite samma då kanske
Sen är det nog lite vad man varierar med
För mig är det för nuvarande en Reverso GT och en SS royal Capital
Så det mesta känns nog enormt
Mät hur bred handled du har, inte omkretsen. Min handleds bredd där jag vill ha min klocka är 58mm, så jag klarar en 47mm (som är typ 56,5) med nöd och näppe. Det handlar också lite om hur mycket pondus/muskler du har på resten av kroppen om man ska bära upp en stor klocka.

HEJ
Jag är PAM-virgin men går i tankar att bli av med oskulden :) Men när jag kikar runt blir jag inte klok på vilka referenser som har de jag vill ha. Tex söker jag på PAM00560 får jag upp bilder och annonser med både sandwich och sausage?

Så nu till min fråga; Vilka referenser uppfyller mina önskemål:
1. Kronskyddet
2. Sandwich dial (12,3,6,9)
3. Ingen sekund
4. Max 44mm
5. Inga komplikationer (inkl datum)

Tack på förhand Panaristas!
/Totte

• Like
Reactions: PJW
HEJ
Jag är PAM-virgin men går i tankar att bli av med oskulden :) Men när jag kikar runt blir jag inte klok på vilka referenser som har de jag vill ha. Tex söker jag på PAM00560 får jag upp bilder och annonser med både sandwich och sausage?

1. Kronskyddet
3. Ingen sekund
4. Max 44mm

/Totte
@Totte välkommen till KS bästa tråd!

Det låter som du har ett val och det är PAM00112 - En av tidernas mest uppskattade referenser just pga ovanstående!

Tackar! :) får kolla C 24
Men på deras hemsida ser modellen 00560 ut att passa mina önskemål. Finns den i båda tavel-versionerna?
Om jag inte minns fel så var det första serien (2014) av den och även 510 som gjordes med Sandwich innan Panerai bestämde sig för att enbart Luminor1950 caset fick ha Sandwich.

HEJ

1. Kronskyddet
3. Ingen sekund
4. Max 44mm

/Totte
Numera har 560/510 painted dials. Du får leta upp en P eller Q serie

Edit: såg att du redan fått svar på din fråga

Senast ändrad:
Tillbaka