Hehe, if I had a nickle for every time I heard that question..Vad finns det för alternativ om man vill ha en Luminor med guldvisare och svart smörgåstavla i 44mm?
Den kalla sanningen är: inga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, if I had a nickle for every time I heard that question..Vad finns det för alternativ om man vill ha en Luminor med guldvisare och svart smörgåstavla i 44mm?
Ingen aning? Har jag gjort något dumt?Det där är väl en 6251?
Segt. Jag kör mitt gamla Sinn verktyg fortfarande till typ alla klockor!Den jag köpte funkar exempelvis inte. För stor diameter.
Han menade att det inte är en 088 som du nämnde precis ovanför. Jag förstår att du tänkte olika där.Ingen aning? Har jag gjort något dumt?
Pffffffffblblblblblbblblblt!!!Vita tavlor på panna är verkligen ingen hit
OopppppssssPffffffffblblblblblbblblblt!!!
Du ogillar typ 85%av alla pannor? eller vad det kan vara ...Gröna index på panna är verkligen ingen hit.
Hehe, if I had a nickle for every time I heard that question..
Den kalla sanningen är: inga.[/QUOTE
Där i krokarnaDu ogillar typ 85%av alla pannor? eller vad det kan vara ...
Det beror på vilken klocka faktiskt. en 44mm Luminor är ju "minst", en 44mm ny 1950 är ganska "liten", en 44mm gammal 1950 är klart stor (förutom de som är manuella då som är mittemellan), och exempelvis då en 47mm 1950 känns nästan mindre än den sistnämnda. En 47mm Radiomir är definitivt mindre i känsla på armen än en gammal 44mm 1950. Så ... gå och prova! Eller säg åtminstone vilka referenser du tänker på i jämförelsen.För er som har haft både 44 och 47
Känns det så mycket skillnad i storleken? Ändå rätt stora oavsett
Det beror på vilken klocka faktiskt. en 44mm Luminor är ju "minst", en 44mm ny 1950 är ganska "liten", en 44mm gammal 1950 är klart stor (förutom de som är manuella då som är mittemellan), och exempelvis då en 47mm 1950 känns nästan mindre än den sistnämnda. En 47mm Radiomir är definitivt mindre i känsla på armen än en gammal 44mm 1950. Så ... gå och prova! Eller säg åtminstone vilka referenser du tänker på i jämförelsen.
Då vill du framförallt ha koll på horn till horn-längden och hur din handled är formad. 422 ligger plattare på handleden, så är den bullig så känns det jobbigt. Och hornen sticker ut ganska ordentligt, klockan är 56,5mm lång.Jag har testat 111 och 632
Även om en sub lockar mest så är ju 422 som har bäst tavla
+ upp i pris verkar ju alla roliga vara 47mm
Men säg 632 vs 422 då
Det har kliat lite allt för länge efter en Panerai nu sen jag sålde min 632:a..
Hunnit blåsa igenom både den och en 590 innan.
682:an lockade i höstas, men är lite för lik en annan klocka jag har.. Så den åker för nu.
Har ju alltid tyckt att 44 mm eller mindre är idealiskt. Men nu när jag ser 372 & 422 på 47 mm blir jag sugen igen.. Fan.
Min nästa Panerai lutar åt en Luminor halvvintage, PAM010 bara för att den är vit och med grön lume, men det viktigaste är att riktiga klockor har skruvade baksidor i metall.
Det kan bli en 113 eller 114 också. Jag sneglar och snart är det sommar, sol, bad och barer. En svart räcker inte till då helt enkeltVita pannor är grymt underskattade, saknar min 114 nå enormt.. Kommer bli en vit panna för mig framöver igen utan tvekan.
Vita tavlor på panna är verkligen ingen hit
Var det den du klippte på TTTJag tyckte precis så, sen växte det på mig och efter ett tag prövade jag en 114. Den var grymmare än vad jag förväntade mig men sålde den efter något år (flipparsjuka) och idag skulle jag som sagt helt klart kunna tänka mig att plocka in ytterligare en vit.
Var det den du klippte på TTT
Hehe ja den hade jag osså köpt faktiskt. Men inte för att jag gillar vita tavlor
Det går inte att vara pannalös, det är många som prövat och fallit tillbaka. Bara inse fakta
Jag tycker att 372 & 422 är två av de grymmaste pannorna du kan hitta (från standardsortimentet that is).
Hehe ja den hade jag osså köpt faktiskt. Men inte för att jag gillar vita tavlor