• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De flesta av oss här har kommit till det stadiet vid något tillfälle så du är i goda händer.

Skönt att veta att man har stöttning :)

Det är ju lite kul då att det just nu finns en 372 och en 422 till salu på K&S :D

Det har inte passerat obemärkt. ;)

Frågar du mig så gillar jag stål-känslan helt enkelt. Med det sagt finns det ju dock ett par referenser en bit över min budget som skulle kunna funka. :)

Detta ser ju ut dom sandwich, eller?
C2E57167-3B4A-4D8E-A6B9-E895BE028F6E.png

• Like
Reactions: PJW
Hade tyvärr otur vilket gjorde att planerat köp inte blev av :(. Ursäkta det som visade sig bli en omotiverad tease..
Men fortsättning följer!

För de flesta risti så är safir helgerån på en 372. Bättre att sikta på plexi när det gäller andra hands värdet. Fast jag är ju lite färgad då jag säljer en 372 men de går för mer än safir på Panerai forumet.

Det var lite med glimten i ögat, håller med om att det känns rätt med plexi på 372, jag väger fortfarande mellan 422 och 372 så vi får se vart det slutar. :)

Skulle ni säga att man tar bort lite av 372'ans skäl om man går på en S-serie med Safir istället för Plexi? :nailbiting:
Nej. Safir är underbart i utförandet på 422 och 372. Lite betryggande med safir då glaset är det som slås i saker och ting mest och då är det gött att veta att glaset är den hårdaste delen av klockan.

Plexi kör jag på mina riktiga vintageklockor :)

Edit: vill dock tillägga att jag älskar plexiglas på klockor, men jag, personligen, föredrar safir på modern panna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp