• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då är mina bandstift rökta också tyvärr. :(
Tack för att du erbjöd från början :)
Om det inte går med våld - använd mer våld. Så länge de inte är limmade borde du kunna trycka ut dem. Testa med en syl/pryl.
Letade i verktygslådan och gjorde värsta MacGyver lösningen. Med väldigt mycket våld och tänger och prylar fick jag ut den några mm i taget. Tillslut ploppade den ut.
Så ja, våld är lösningen....
Det är riktigt jäkla jobbigt med tuber och bandstift i kombo. Har man inte borrade horn så går det ju inte alls. Och har man borrade horn är det klart jobbigare att få loss bandet, tycker jag. Så ... undvik? :)
Jo lite så. Dyra band också. Men nu körde jag på och denna gång löste det sig!

Bilderna på hur det blev får ni imorgon.
Bjuder på denna sålänge
OI000016-01.jpeg

Tack för att du erbjöd från början :)

Letade i verktygslådan och gjorde värsta MacGyver lösningen. Med väldigt mycket våld och tänger och prylar fick jag ut den några mm i taget. Tillslut ploppade den ut.
Så ja, våld är lösningen....

Jo lite så. Dyra band också. Men nu körde jag på och denna gång löste det sig!

Bilderna på hur det blev får ni imorgon.
Bjuder på denna sålänge
OI000016-01.jpeg
Mkt bra!
Till protokollet vill jag tillägga att våld inte ska användas vi eventuell hemmapolerin.

Ingen som haft en 317? Funderar på att köpa den som ligger ute på blocket men lite osäker ang värdet och hur mkt service kostar på en sån.
Undrar också, det finns ju en GMT visare, vad är den andra visaren till vänster, den ena är ju continuous seconds och den andre? Den till höger är ju chrono 30min och vi har också en gmt visare.
PAM317-GMT-8Days.jpg
Köpte du? Vilken serie?

Bekräftat pris på HKD49800, så runt 6600USD stämmer nog (med tanke på att 510 ligger på samma pris med likadant urverk och case)

Finns det någon i Malmö/Lund som har en 40:a eller 42:a man kanske skulle kunna få klämma på ? Provade en 44:a igår på GTG't här i Malmö och blev lite sugen, men skulle gärna vilja jämföra med dom mindre modellerna också. Jag bjuder skälvklart på kaffet! ;)

Tillbaka
Topp