• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Men silver-blått är väl ändå coolt ? :D

124xxx_mm_blue_radial.jpg

https://perezcope.com/2017/10/12/vintage-panerai-the-mysterious-bluish-tinted-dials/
Nej. Inte ens silverblått :)

Saltvattenbad för blue patina canvas strap. Enligt empirisk undersökning (fotodokumenterad) gjord av annan Risti med Blonzo och likadant band ger det en underbar blekande effekt på bandet utan att det krymper. Den enda skillnaden är att han har dykt ett antal gånger i saltvatten i Thailand med bandet. En annan får lösa det på annat sätt..

IMG_2539.JPG

Edit: Igge gjorde ju en bra poäng att det inte skadade för den andre snubben med den thailändska solen heller :D

Senast ändrad:
Saltvattenbad för blue patina canvas strap. Enligt empirisk undersökning (fotodokumenterad) gjord av annan Risti med Blonzo och likadant band ger det en underbar blekande effekt på bandet utan att det krymper. Den enda skillnaden är att han har dykt ett antal gånger i saltvatten i Thailand med bandet. En annan får lösa det på annat sätt..

IMG_2539.JPG

Jag gissar att även solen har en viss betydelse så du får väll lägga bandet i ett solarium :)

Jag är på äg att lägga ut just en sådan i K&S för ev byte. Känns tungt då det nog är min finaste klocka, men pga den platta baksidan sitter den inte riktigt bra. Och för de pengarna så anser jag att man ska kunna få ALLT, dvs både skönhet, bekvämlighet, kvalitet och "feeling". :(

Mvh Roffe
20180313_074625.jpg
Har du provat en 312? Du kanske kan få någon med 312 som är trötta på den runda baksidan att byta? :D

Jag är på äg att lägga ut just en sådan i K&S för ev byte. Känns tungt då det nog är min finaste klocka, men pga den platta baksidan sitter den inte riktigt bra. Och för de pengarna så anser jag att man ska kunna få ALLT, dvs både skönhet, bekvämlighet, kvalitet och "feeling". :(

Mvh Roffe
20180313_074625.jpg

Trist när man inte får klockan att passa som man vill. Har tittat på många fina klockor som fallit bort just pga av det.

Har man den känslan att det inte stämmer är det bara till att ”move on”.

Trist när man inte får klockan att passa som man vill. Har tittat på många fina klockor som fallit bort just pga av det.

Har man den känslan att det inte stämmer är det bara till att ”move on”.
Tråkigt..

Ja, så är det väl. Eg är det inte ett så stort problem, klockan hamnar aningen snett på handleden "bara", men, som jag skrev, för dessa pengar vill man juh att det ska vara "perfekt". Har lagt ut den nu, så får se om nån lämnar ett bud värt att överväga. :)

Har haft min 372 i några år nu, en O-serie köpt 2014 av mig (oanvänd då).

Servad i juli 2016. Smutt klocka på alla sätt men andra intressen har tagit över lite just nu. Är dessa fortfarande hyfsat intressanta på begagnatmarknaden? Inte sett en enda till salu på forumet eller blocket på länge. Någon som har koll på vad för kurs man kan ta för en sån idag? Får man 55'? Eller 50'? Får man tillräckligt lägger jag nog ut den till helgen.

Servad i juli 2016. Smutt klocka på alla sätt men andra intressen har tagit över lite just nu. Är dessa fortfarande hyfsat intressanta på begagnatmarknaden? Inte sett en enda till salu på forumet eller blocket på länge. Någon som har koll på vad för kurs man kan ta för en sån idag? Får man 55'? Eller 50'? Får man tillräckligt lägger jag nog ut den till helgen.
50 får du nog iaf om du ger det lite tid. Tror aldrig att jag har sett så många Panerai ute på K&S samtidigt dock, så det kan påverka även om det mest är 42-44 mm 1950 ute nu.

Tråkigt..

Ja, så är det väl. Eg är det inte ett så stort problem, klockan hamnar aningen snett på handleden "bara", men, som jag skrev, för dessa pengar vill man juh att det ska vara "perfekt". Har lagt ut den nu, så får se om nån lämnar ett bud värt att överväga. :)

Bör jag min lite löst på läder då blir det samma hos mig men det stör mig inte på just denna klockan. Min som är en 722 sitter dessutom som en smäck med länken på.

Förstår dock precis hur du tänker :)

50 får du nog iaf om du ger det lite tid. Tror aldrig att jag har sett så många Panerai ute på K&S samtidigt dock, så det kan påverka även om det mest är 42-44 mm 1950 ute nu.

Samt med datum? Kan inte vara så många som vill ha en sån Panerai tänker jag.

Tack för svaret, ska grunna lite. Har ingen brådska, osäker om jag ska sälja den. Kanske blir någon/några andra klockor istället.

Samt med datum? Kan inte vara så många som vill ha en sån Panerai tänker jag.

Tack för svaret, ska grunna lite. Har ingen brådska, osäker om jag ska sälja den. Kanske blir någon/några andra klockor istället.
Ja, och jag är en av dom som säljer med datum och automatverk :)
Jag tror att det finns en marknad i form av alla som vill ha 1950 men inte kan bära upp en 422/372, precis som mig. Det är supertrevliga klockor som bärs mycket bra för de flesta, personligen är jag inte lika sugen på bettarini som jag tycker känns lite för burkig i boetten och som dessutom är en modern företeelse.

Mycket eftertraktad modell, skänk inte bort den!
Du bör få minst 60k för den ! :)
Kolla Chrono24 som referens.

Mycket eftertraktad modell, skänk inte bort den!
Du bör få minst 60k för den ! :)
Kolla Chrono24 som referens.
Sorry, men inte en susning att du får 60 för den..
Tyvärr har priserna på vissa modeller tappat rätt ordentligt på senare tid med Asien i bräschen. Minst 55 tycker jag dock du ska ha; lägg ut för kanske 57-58..

Sorry, men inte en susning att du får 60 för den..
Tyvärr har priserna på vissa modeller tappat rätt ordentligt på senare tid med Asien i bräschen. Minst 55 tycker jag dock du ska ha; lägg ut för kanske 57-58..
Palle om du kollar Chrono24 så är inte 60 orimligt.
Verkar som om vi i Sverige ofta säljer till underpris, det måste få ett stopp !
Asien, är det någon som har handlat en Panna därifrån, undrar om man får det man betalar för ? :)

Palle om du kollar Chrono24 så är inte 60 orimligt.
Verkar som om vi i Sverige ofta säljer till underpris, det måste få ett stopp !
Asien, är det någon som har handlat en Panna därifrån, undrar om man får det man betalar för ? :)
Även de senaste som lagts ut på KS (någon nyare än denna) har också lagts ut under 60..
Jag om någon är verkligen för att vi jobbar mot att andrahandspriserna blir för ruttna och är själv redo att betala lite dyrare då, men man måste också vara realistisk..
Men norr om 55 som sagt, och ju närmare 60 desto bättre..
Vad gäller modellen i sig är det ju som de flesta av oss vet inga konstigheter; en grym pjäs som älskas av nästan alla som gillar Panerai..

Tillbaka
Topp