• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mmmm, sandwich.

9EE138D8-089F-4641-886F-F20B30F027B9.jpeg

Passade på med en stilstudie i sandwich & lume också. :D
_M3B6466-1_1.jpg
Jag tycker det ser ut som om Panerai har lite olika teknik vad gäller sandwichen. På min 312 ser den stansad ut från ovansidan, medan de andra två skulle jag säga var stansade från undersidan, vilket medför helt skarpa kanter. Nu kanske det inte alls är den tekniken som används, men det var vad jag kom på som liknelse.

Jag tycker det ser ut som om Panerai har lite olika teknik vad gäller sandwichen. På min 312 ser den stansad ut från ovansidan, medan de andra två skulle jag säga var stansade från undersidan, vilket medför helt skarpa kanter. Nu kanske det inte alls är den tekniken som används, men det var vad jag kom på som liknelse.

Det ser ju onekligen ut som det är lite skillnad på dem.

Kan rekommendera att testa den på asso, riktigt bra mot ecruindex.

Jo, tänkt jag ska fixa ett gäng band :) mkt man vill ha... kanske borde kolla om nån har ett PV eller asso över... :)

Edit: om någon har ett asso eller pv över, skicka pm så kan man få köpa o prova om det är värt att investera i nytt :)

Senast ändrad:
God morgon allesammans!

Jag tänkte rigga upp lite så att det går extra smidigt att byta band på min PAM422 :)
Jag behöver ett par extra sådana där små rör som man sätter igenom infästningen på banden, och som sedan skruven löper genom.
Ev även några skruvar, och kanske även något extra spänne.
Är det möjligen någon som har något liggandes och skulle kunna tänka sig att sälja?
Eller något bra tips var på nätet jag kan hitta prisvärda grejer?

Tack!

God morgon allesammans!

Jag tänkte rigga upp lite så att det går extra smidigt att byta band på min PAM422 :)
Jag behöver ett par extra sådana där små rör som man sätter igenom infästningen på banden, och som sedan skruven löper genom.
Ev även några skruvar, och kanske även något extra spänne.
Är det möjligen någon som har något liggandes och skulle kunna tänka sig att sälja?
Eller något bra tips var på nätet jag kan hitta prisvärda grejer?

Tack!
Ebay. Tubes, panerai screw and buckle :)

Tillbaka
Topp