• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En pjäs jag längtat efter ett tag har äntligen kommit in - PAM233 dot dial! :)

5CD2D372-EE1A-44BA-B1E1-3BD36C472D1F.jpeg
4C900A96-94DD-41B7-9B57-B3D5231BAAD6.jpeg
3D18D553-8D27-4CE5-88EE-377AB99EEDD2.jpeg
3C919485-BB2B-4840-82B1-C723D3235647.jpeg
Grattis!
Glaset är inte att leka med.

Om jag får rabatt :D kontot är tömt....

Eller den, ja. Precis. Fast om du är traditionell i ditt panerajraj så ska det ju vara batongerna och inte arabiska siffror all the way round.

Den sitter såååå bra. Såååå allround. Ge mig en med grå sunburst-tavla och det caset så kan @MaziK nästan få köpa tillbaks 605:an. Lägg till ett domglas och den är såld. :)

Beställde 22mm men fick 24... Så det är inget fel på själva bandet. Är priset för högt kan det diskuteras :)
24 är det större efterfrågan så det är åt rätt håll. Inget elakt i min kommentar, men jag tror normalpriset för canvas i de mått man har beställt brukar ligga på 600 kr. Det var därför jag undrade.

Tackar för alla fina svar. Ni har övertalat mig. Jag kommer att gå upp till 42mm (44 vågar jag nog inte) då det finns ett helt annat utbud samt att 40mm modellerna är väldigt tjocka/höga. Jag har lyckats nischa mina egna tankar till en Luminor modell i 42mm med datum, älskar verkligen kronskyddsdetaljen. Tycker sandwich dial är snyggt så det vill jag också ha på klockan. Sedan får den gärna vara åt det hållet med brandgula/brungula siffrorna.
Vad innebär "dot"dial ? Vad är skillnaden mellan Luminor samt Luminor 1950?
Modellen jag hittat som har det jag är ute efter är PAM 392 42mm. Modeller med grön tavla är verkligen to die for, men en budget på 50K inte räcker till för en sån. Att veta vilken Panerai man ska välja är verkligen svårt.

Tillbaka
Topp