Var förbi Krons och testade ett par Pannor, allt från 42 till 47 mm. Mobilen dog för ett tag sen, så bilder kommer upp senare ikväll.
Vad lärde jag mig? Jo, 47mm var på tok för stor för min lilla handled, men det visste jag redan. 44mm skulle kunna fungera men när jag testade en 42mm vart jag helt enkelt frälst. Passade riktigt bra. Jag fick verkligen den där tuffa Panerai looken på min handled och det såg väldigt proportionerligt ut.
Minns jag rätt så testade jag PAM1392 och PAM676 modellen fast i roseguld då det var den som fanns inne för demo. Jag tyckte båda satt fint på handleden och till en början så föredrog jag PAM1392 då den upplevdes lite som min Omega.. hög och "tung" på handleden. Växlade mellan PAM676 några gånger innan jag insåg att PAM676 faktiskt satt nååågot bättre, men båda var helt klart fantastiska.
Nackdelen med PAM676 är att den inte tål vatten lika bra som en PAM1392. Dock är min tanke att skaffa ett mossgrönt mockaband, och det är inget man hoppas in i duschen med. MEN, nu när man sitter här och skriver detta inlägg fick jag syn på en PAM1535. Snygg tavla, GMT, datumvisare + vattentålig för sommardagarna man vill gå runt utan tröja på stranden.
Ska man köra PAM676 eller PAM1535? Vad tycker ni? Vet att det är två helt olika klockor men hur hade ni resonerat?
Vill även tacka Simon på Krons för en riktigt trevlig och lärorik demo. Alltid trevligt att bli bemött av kunnig och trevlig personal!