Magellan
Basic
Jag tycker helt ärligt du ska styra bort tankarna från 40 mm. Det finns få sådana modeller och de är verkligen små för att vara Panerai. 42 mm är nog så litet för en panna, tycker jag. Har du sett t ex 392 i verkligheten? Du skulle nog bli förvånad över hur nätt den känns. Innan jag hade hållit i en sådan i verkligheten hade jag också en bild av att det var en väldigt stor klocka men min första reaktion tog mig ner på jorden, kan man säga. Jag har rätt smala handleder själv och trodde det skulle bli svårt att acceptera 44 mm. I den frågan har jag svängt helt. Med det sagt så spanar jag fortfarande på 512 och 392/1392. Omegan är en helt annan klocka och har du dessutom den på länk så kan det göra att klockan känns lite större. Tycker t ex själv att Seamaster 300 dykaren känns otroligt bökig i jämförelse med de flesta pannor.
Har inte testat än. Tänkte dra förbi någon AD som säljer Panerai och testa lite olika modeller.
Sist jag frågade och tänkte testa hade dom knappt någon 42mm inne ... detta var ett tag sen.