Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har läst om folk som skriver att den bruna skeppningsboxen kan öka värdet på klockan. Har dock aldrig träffat någon samlare som varit beredd att betala extra för att få med denna. Men visst, det är väl en bonus att få med denna.Hej!
Tänkte slänga ur mig en liten fråga ang "Yttre skeppningsbox (med sticker)".
Är den värdefull vilket kan höja värdet efter åren? Eller är det mer åt "ju mer original desto bättre"?
Väl mött![]()
Alltså. 416 är awesome. Inte en instegspanna heller. 424 är inte så pjåkig den heller. Eller för den delen 655 eller FER00019 ... hmmm ...Om jag skulle svara ja på den fråga så skulle @mårt mfl porta mig från alla framtida GTGs så jag svara nej.
För att vara seriös. Självklart inte. Däremot så har många som ska köpa sin första panna det som ett krav, vilket jag inte riktigt förstår.
Nu har jag glömt igen, men vad är det för läder på din 111?Här har du en bild på min 911 (guldvisare och sandwich) bredvid min 111 (stålvisare och sausage)
![]()
Olive patina från din favorit... BosphorusNu har jag glömt igen, men vad är det för läder på din 111?
Bra bra. Nu ska jag hämta ut ett Wotancraft på posten.Olive patina från din favorit... Bosphorus![]()
SpännandeBra bra. Nu ska jag hämta ut ett Wotancraft på posten.
Mjukt och mysigt som tusan men färgen vart lite avig. Kommer nog en bild vid tillfälle.Spännande
Du ska ha en 233aHar kollat alltför mycket i den här tråden på sistone och suget efter en Panerai börjar bli sjukt stort. Frågan är var man börjar? Nu ska ju en Panerai vara rejäl, men det känns som att 44 mm är absolut max vad jag kommer undan med när det kommer till boettstorleken. Jag har kommit fram till att det är någon form av Luminor Marina jag ska ha. Vilka modeller bör jag kolla på? Det är begagnat som gäller.
Kör bara, alltid värt att prova
Den är så jäkla läcker!!Provade en dressare
![]()
![]()
Inte ett moln..... skönt då att jag ska jobba inomhus idag.
![]()
Ping @MiamiNågon som ägt/äger en sån här? PAM025.
44mm, titan och våffla - jävlar vad fet
![]()
Någon som ägt/äger en sån här? PAM025.
![]()
Är drygt 40k rimligt att ge för en 025? Enligt säljare "mycket bra skick" + fullset (ish) från 1999.
Du blir kung med den där. Tror det finns en i forumet.Någon som ägt/äger en sån här? PAM025.
![]()
Beror lite på service och urverkets kondition, men du gör en bra affär om du får en fullset med T-dail för 40K. Det är min bedömning. Service kostar normalt 6K.Är drygt 40k rimligt att ge för en 025? Enligt säljare "mycket bra skick" + fullset (ish) från 1999.
Det är en 243. Den är ett verktyg.Så sjukt tool den där! Vad är det för ref? (Av ren nyfikenhet)![]()