• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej!
Tänkte slänga ur mig en liten fråga ang "Yttre skeppningsbox (med sticker)".
Är den värdefull vilket kan höja värdet efter åren? Eller är det mer åt "ju mer original desto bättre"?
Väl mött :)

Hej!
Tänkte slänga ur mig en liten fråga ang "Yttre skeppningsbox (med sticker)".
Är den värdefull vilket kan höja värdet efter åren? Eller är det mer åt "ju mer original desto bättre"?
Väl mött :)
Har läst om folk som skriver att den bruna skeppningsboxen kan öka värdet på klockan. Har dock aldrig träffat någon samlare som varit beredd att betala extra för att få med denna. Men visst, det är väl en bonus att få med denna.

EDIT: Såg nu att du skrev med sticker.. Ja, då kan skeppningslådan eventuellt vara lite viktigare för vissa samlare. Tror dock fortfarande inte det skulle vara någon dealbreaker. Om jag har en klocka i bra skick utan stickers och en klocka i ok skick med stickers väljer jag personligen den utan...

Om jag skulle svara ja på den fråga så skulle @mårt mfl porta mig från alla framtida GTGs så jag svara nej.
För att vara seriös. Självklart inte. Däremot så har många som ska köpa sin första panna det som ett krav, vilket jag inte riktigt förstår.
Alltså. 416 är awesome. Inte en instegspanna heller. 424 är inte så pjåkig den heller. Eller för den delen 655 eller FER00019 ... hmmm ...

Här har du en bild på min 911 (guldvisare och sandwich) bredvid min 111 (stålvisare och sausage)
azcii_4_5_2018_14_11_28_810.jpg
Nu har jag glömt igen, men vad är det för läder på din 111?

Har kollat alltför mycket i den här tråden på sistone och suget efter en Panerai börjar bli sjukt stort. Frågan är var man börjar? Nu ska ju en Panerai vara rejäl, men det känns som att 44 mm är absolut max vad jag kommer undan med när det kommer till boettstorleken. Jag har kommit fram till att det är någon form av Luminor Marina jag ska ha. Vilka modeller bör jag kolla på? Det är begagnat som gäller.
Du ska ha en 233a

416 på WotanCraft 74.
IMG_8859.jpg

74 enligt dem själva ... inte helt bingo, men kan bli bra när det har blivit lite mer schletet.
upload_2018-5-4_19-54-0.png

Men jag kan berätta att det är helt enormt mjukt och mysigt. Fast det sa jag förut va? :D

Senast ändrad:
Är drygt 40k rimligt att ge för en 025? Enligt säljare "mycket bra skick" + fullset (ish) från 1999.

Är drygt 40k rimligt att ge för en 025? Enligt säljare "mycket bra skick" + fullset (ish) från 1999.

Jag har faktiskt dålig koll, gick mer på känsla än prislapp
Men låter väl vettigt? Min kostade 40 om ja minns rätt utan tillbehör
Sen om det är skillnad för att min är A serie och den du tittar på något annat får någon annan avgöra :) nöjd är jag iallafall

Tillbaka
Topp