• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pam511
image.jpeg

image.jpeg

Senast ändrad:
Du har helt rätt, inser att jag faktiskt inte läste det utan hörde det från en hyfsat pålitlig källa både på plats i Neuchatel samt i samband med Basel ;)
Tror även samma källa sa att Panerai (och kanske alla tillverkare) brukar tömma lagret på gamla verk och därefter skrota modellen, vilket skapar lite oklarhet i hur länge en modell blir kvar. Nu verkar vi ha kommit till ett läge där ETA-verken är slut och det är in-house för hela slanten. Tur att jag hann klippa min innan pam01000 :)

nope op xxx (bas-verk eta 7750). lite skumt faktiskt att de som @Asplund skriver precis släppt uppdaterade versioner av ex 048 och 024 om de nu ska skrota eta-verken...
Ah, såg nu på officiella sidan. Tittade på watchfinder, jomashop och timepiece.com och såg att det stod P9010. My bad.

Kan det bero på bristande kommunikation mellan marketing, sales och R&D? :p

Haha jag kan säga att jag för en stund nästan planerade det så men för 180’ så får det vara :)

Daylight boxen hittades i gömmorna hos Nymans av min goda vän Marcus. Inget dåligt fynd!
"Hittat i gömmorna"? Det är på gränsen till tjänstefel att de inte kommit ut i skylten. Vad mer finns i gömmorna undrar jag då. In och leta, fota och sprid.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp