• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_8937.jpg

Kvitto, eller vad det nu blir, från Kaplans var det väl? :) Försökte hitta någon baknotering från 2017/11 men fann inget. Kanske måste vara inlogg för djupare sökning. Hur som helst såg sen bra ut vid en närmre granskning av bilderna iaf.
Ah, läste för snabbt.
En sån såldes på kaplans för ett tag sen. Borde vara den. Tror dock inte säljaren på tradera gått plus på sin affär...

En sån såldes på kaplans för ett tag sen. Borde vara den. Tror dock inte säljaren på tradera gått plus på sin affär...
Har människan inte koll på vad de där går för begagnat liksom? Eller att KS finns? :D

Jag hade ju lugnt köpt den där för säkert 2000 spänn mer av honom.

Jaha. Då har man tagit helg och befinner sig på resande fot, nästgårds till både fläskahålet, sillstryparland och Börjes (pluspoäng om någon kan gissa var jag är). Funderar på vad nästa panna ska bli över ett välförtjänt järn bourbon. Lutar åt en sub. Eller en 47 mm luminor. Eller en 42 mm rad 1940. Allt ska in. Frågan är bara i vilken ordning. F.t. är jag rätt nöjd med 610 och 1000 men mycket vill ha mer. Trevlig helg alla!
Ps. Imorgon ska det bli 27*C så gummit är självklart på.
1F737C1A-0435-4894-8877-A51335CB373E.jpeg

Jaha. Då har man tagit helg och befinner sig på resande fot, nästgårds till både fläskahålet, sillstryparland och Börjes (pluspoäng om någon kan gissa var jag är).
Fläskahålet ligger i Omberg, Östergötland, sillstryparland är kustbandet utanför Karlskrona, Blekinge, och Börjes ligger i Tingsryd, Småland. Alla de där är på sätt och vis mina trakter så det här tänkte jag att jag plockar lätt, men ... Nästgårds till det kan kanske vara Öland, om en gård är ett län, men där ska det inte vara så varmt så man behöver gummi. Runt Jönköpingstrakten räknar man dock med denna värme. Äh, jag vet inte. Ingen poäng till mig. Jag gissar på Olofström. Hepp!

Jaha. Då har man tagit helg och befinner sig på resande fot, nästgårds till både fläskahålet, sillstryparland och Börjes (pluspoäng om någon kan gissa var jag är). Funderar på vad nästa panna ska bli över ett välförtjänt järn bourbon. Lutar åt en sub. Eller en 47 mm luminor. Eller en 42 mm rad 1940. Allt ska in. Frågan är bara i vilken ordning. F.t. är jag rätt nöjd med 610 och 1000 men mycket vill ha mer. Trevlig helg alla!
Ps. Imorgon ska det bli 27*C så gummit är självklart på.
På rundtur i glasriket?

Tillbaka
Topp