• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Känner att det kanske börjar bli dags för ett bandbyte... Men har fan inget bättre band till denna

IMG_20180520_235631.jpg

Märkligt nog så funkar 372:an mycket bättre med manschetten (eller macheten som en gammal känd forumtråd av misstag döpte den till ) än min 112:a
7F5F721F-C28C-493A-91AB-FB537665BC8E.jpeg
Hornen är mycket tunnare och boetten rundare så det är egentligen inte så besynnerligt. Om man bara pratar storlek genom att säga 44 vs 47 så missar man oerhört mycket information.

Panerai måste ju vara det märke som flest återvänder till förr eller senare? Känns som många testar och en del ratar direkt men väldigt många fler kommer tillbaka till. Hur kommer det sig tror ni?

Förutom det uppenbara med att Panerai är så bra osv...

Panerai måste ju vara det märke som flest återvänder till förr eller senare? Känns som många testar och en del ratar direkt men väldigt många fler kommer tillbaka till. Hur kommer det sig tror ni?

Förutom det uppenbara med att Panerai är så bra osv...

Min subjektiva tolkning:
För de flesta som har mer än en klocka vill man nog ha något annat som kryddar samlingen än bara standard 40mm stålisar, något annorlunda men ändå tooligt och där kommer Panerai in i bilden.
Sen har vi också såklart ’känslan’ och den oändliga variationen i olika refs som täcker mer eller mindre varje önskemål (sandwich eller ej, sekundvisare osv osv).
Att Panerai är estetiskt tilltalande är också en högt bidragande faktor.

Min subjektiva tolkning:
För de flesta som har mer än en klocka vill man nog ha något annat som kryddar samlingen än bara standard 40mm stålisar, något annorlunda men ändå tooligt och där kommer Panerai in i bilden.
Sen har vi också såklart ’känslan’ och den oändliga variationen i olika refs som täcker mer eller mindre varje önskemål (sandwich eller ej, sekundvisare osv osv).
Att Panerai är estetiskt tilltalande är också en högt bidragande faktor.

Bra poäng med att Panerai sticker ut ur mängden. Panerai är helt klart rätt egen i sitt uttryck och där upplever jag att de flesta inte diggar det estetiska till en början. Som jag själv tex. Men sen när man väl fattat grejen, då fastnar men rätt hårt. Först då kommer ”känslan” och man börjar på riktigt se skillnaderna och detaljerna.

Bra poäng med att Panerai sticker ut ur mängden. Panerai är helt klart rätt egen i sitt uttryck och där upplever jag att de flesta inte diggar det estetiska till en början. Som jag själv tex. Men sen när man väl fattat grejen, då fastnar men rätt hårt. Först då kommer ”känslan” och man börjar på riktigt se skillnaderna och detaljerna.

Jag har personligen alltid älskat Panerais formspråk och design men har av någon anledning väntat med att den första pannan ska komma in i samlingen. I fredags kom första pannan in och det blev en 422:a och vad ska jag säga? Den är stor, underbar känsla och närvaro, galet snygg som trots sin storlek sitter bra och bekvämt på handleden.
Ska jag vara ärlig så vet jag inte när den kommer åka av handleden. Jag trodde inte att denna känsla skulle infinna sig när jag hämtade den i fredags, då började jag t om fundera på flipp. Nu har vinden vänt och jag har vant mig vid det enorma tavlan och stora boetten, jag har inte bara vant mig vid den utan jag älskar den.

Summerar ungefär hur jag kände i början mot Panerai och större ur... men så är det med många klockor rent estetiskt, avskyr dem i början men sen finner man intresse i dem efter ett tag :)

Tillbaka
Topp