Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det är en svårslagen kombo det där!Känner att det kanske börjar bli dags för ett bandbyte... Men har fan inget bättre band till denna
![]()
Sitter som en smäck! Vad har du för handledsomkrets?Testade en 372 på Krons nyss, kanske ändå trillar dit...
![]()
Har för mig drygt 18, och börjar jag träna igen så kryper det väl upp liteSitter som en smäck! Vad har du för handledsomkrets?
Sitter grymt bra!Testade en 372 på Krons nyss, kanske ändå trillar dit...
![]()
18 är ju bra storlek, jag kör 18,5 och gillar som fan.Har för mig drygt 18, och börjar jag träna igen så kryper det väl upp lite![]()
Testade en 372 på Krons nyss, kanske ändå trillar dit...
![]()
![]()
![]()
Kyros folded canvas i blått.Vad är det för strap? Såg mysigt passande ut.
Hornen är mycket tunnare och boetten rundare så det är egentligen inte så besynnerligt. Om man bara pratar storlek genom att säga 44 vs 47 så missar man oerhört mycket information.Märkligt nog så funkar 372:an mycket bättre med manschetten (eller macheten som en gammal känd forumtråd av misstag döpte den till ) än min 112:a
![]()
Mycket fin!! Grattis!Då är man tillbaka! Frid har återigen infunnit sig i kroppen![]()
![]()
Då är man tillbaka! Frid har återigen infunnit sig i kroppen![]()
![]()
Tack! Nej, förhoppningsvis har jag lärt mig det nu och håller hårt i dennaDet går inte att vara utan panna! Grattis till en klassiker![]()
Panerai måste ju vara det märke som flest återvänder till förr eller senare? Känns som många testar och en del ratar direkt men väldigt många fler kommer tillbaka till. Hur kommer det sig tror ni?
Förutom det uppenbara med att Panerai är så bra osv...
Min subjektiva tolkning:
För de flesta som har mer än en klocka vill man nog ha något annat som kryddar samlingen än bara standard 40mm stålisar, något annorlunda men ändå tooligt och där kommer Panerai in i bilden.
Sen har vi också såklart ’känslan’ och den oändliga variationen i olika refs som täcker mer eller mindre varje önskemål (sandwich eller ej, sekundvisare osv osv).
Att Panerai är estetiskt tilltalande är också en högt bidragande faktor.
Bara en tidsfråga... tro mig jag snubbade nyligen dit.Testade en 372 på Krons nyss, kanske ändå trillar dit...
![]()
Välkommen tillbaka!Då är man tillbaka! Frid har återigen infunnit sig i kroppen![]()
![]()
Bra poäng med att Panerai sticker ut ur mängden. Panerai är helt klart rätt egen i sitt uttryck och där upplever jag att de flesta inte diggar det estetiska till en början. Som jag själv tex. Men sen när man väl fattat grejen, då fastnar men rätt hårt. Först då kommer ”känslan” och man börjar på riktigt se skillnaderna och detaljerna.
Bra poäng med att Panerai sticker ut ur mängden. Panerai är helt klart rätt egen i sitt uttryck och där upplever jag att de flesta inte diggar det estetiska till en början. Som jag själv tex. Men sen när man väl fattat grejen, då fastnar men rätt hårt. Först då kommer ”känslan” och man börjar på riktigt se skillnaderna och detaljerna.